oliepeil astra

Forumindex Forums Modellen Astra oliepeil astra

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    darkknight76

Sinds 6 maanden heb ik een astra uit 2000.2 maanden geleden is hij naar de garage geweest vanwege een oververhitte motor(waterpomp lek /nokassensor /krukassensor/koppakking vervangen). een maand later is er een oliepeilsensor vervangen omdat deze niet goed werkte.Een paar dagen nadat deze vervangen is heb ik regelmatig dat ik na het starten van de auto even last heb van rook uit de uitlaat(meer dan normaal).Vorige week voor een rit naar eindhoven en terug oliepeil gecontroleerd (peil was 3/4),Sinds gisteren blijft hij regelmatig aangeven oliepeil controleren,was bijna leeg.kan toch niet op zijn na 200 kilometer? heb er vandaag nog 3/4 liter ingedaan en geeft na een rit van 10 km weer aan oliepeil controleren.Ik heb geen lekkage wat betreft dat de olie op de grond ligt. Wat zou het kunnen zijn want die rook vertrouw ik ook niet ? Ben niet echt technisch wat dat betreft

Dolby
      Deelnemer

Heb je toevallig veel witte rook uit de uitlaat. Want dan ben ik bang dat je koppakking ertussen uit ligt. En dat kan goed verklaren dat je olie verbuik zeer hoog is. Kijk eens in je koelsotfreservair is dat nog mooi helder of zie je veel rotzooi erin zitten?

Ben bang voor je koppakking. :thumbdown

darkknight76

Ja dat wat die rook betreft klopt,maar hoe wat kan de oorzaak zijn van de koppakking die los zit.Is 2 maanden geleden nog vernieuwd

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.