Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › !!olielekkage!!! Opel corsa 1.2 16v bj 2002
- Dit onderwerp bevat 36 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 maart 2017om 21:16 door Vinci.
-
AuteurBerichten
-
6 maart 2017 om 19:56 #18340011
ik zat eerder hier aan te denken
http://www.forte-benelux.com/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/New-Generation-Motor-Flush.htmlaangezien de meeste mensen hier met het flushen en brandstof en andere reinigers nogal goed aangeprezen worden op het forum…
maar het was maar een idee..
vaak zeggen ze wel dat er meer lekkages naar voren komen na het flushen omdat opgehoopte troep dan weggespoeld wordt…6 maart 2017 om 20:06 #18340012Ach weet je, het is net als stoppen met roken na je 60ste. Als het eenmaal vol met drap zit dan is het los komen er van niet zonder risico. Het gaat niet gegarandeerd mis, maar je praat al over een in ongezonde staat verkerende motor. In de basis is er al verkeerd mee omgegaan, want als je goede olie gebruikt, vaak ververst en de ventilatie open houdt dan hoef je echt nooit te flushen. Als je gaat flushen en van jaren lang opgebouwde drap los gaat weken, dan is het niet ingewikkeld te bedenken dat dit een risico is op verstoppingen, en de gevolgen daarvan is ook geen rocket science om te bedenken.
Dus werkt dat spul? Absoluut, is het altijd slim om te gebruiken? Nee.
Sowieso kan je sommige koek beter niet meer los weken, want zoals je al aangeeft kan het ook stukke erger worden dat lekken. Is het nou een liefhebbersauto, waar je nog vele jaren mee wilt doen, zodat je keerringen wilt vervangen en zo, dan wil je er wel aan. Is het een A naar B auto, die bij elke APK een afweging is om een schop richting demontage te geven dan zou ik het risico niet nemen.
6 maart 2017 om 22:18 #18340016Hey vinci,
Was vandaag even langs brezan geweest zo een koelvloeistof sensor gekocht en erop gezet. Even wat kilometers rond gereden dat is iniedergeval opgelost. Ik ga komende dagen even de oliepijl in de gaten houden..ik had em laats bij gevuld uit mn hoofd 10w40 van de action. Ik zal eens het geen doen wat jij zegt als de pijl naar beneden zakt….en nog een kuur heeft die er komt weleens water naar binnen aan de bestuurders zijde schijnt een veel voorkomende probleem te zijn. Had gekeken in het hoekkie echt een slecht aangebrachte kitrand. Dat doe ik ook even van de week fiksen…
Bedankt iniedereval weer voor de tips heb weer veel erbij geleerd van jou.6 maart 2017 om 22:31 #18340018Ik zou die olie van de action persoonlijk niet doen, die is al vaker erg slecht uit de gebruikte olie analyse gekomen, is echt heel schommelende kwaliteit. Je mag dat wel maandelijks verversen. Voor amper meer geld koop je echte olie, die niet uit gerecyclede basisolie is gemaakt.
8 maart 2017 om 05:48 #18340120Hij lekt nog steeds een beetje bij de nieuwe sensor…kan het komen omdat ik hem te hard heb aangedraaid? De hoeveelheid is nie heel veel… En Boven de sensor dat slangetje lekt die ook volgens mij.
8 maart 2017 om 08:43 #18340125Dat type sensor bestaat richting het koelsysteem uit een stuk, zonder naden. Eigenlijk kan daar niks aan lekken. Als het lekt dan lekt het hooguit op de afdichtring (ik neem aan dat die er op zat?), dat is een aluminium of koperen ring.
Als dat het niet is, dan zou het best kunnen dat hij elders lekt en het door gezichtsbedrog lijkt alsof het vanaf de sensor komt.
Die slang kan wel eens lekken doordat de tuit waarop hij zit verroest is. Dan even los halen, en schoon schuren en weer vast maken. Ook de binnenkant van het rubber schoon maken, daar zit als het al langer lekt vaak heel veel koek van opgedroogde koelvloeistof.
Het koelsysteem moet potdicht zitten, en dan kan het druk opbouwen. Die druk verhoogt het kookpunt. Een hoger kookpunt voorkomt schuim/bel vorming in de heetste delen van de motor. Lucht koelt haast niet, dus als het zo ver is dan worden de heetste delen van de motor nog heter, nog meer belvorming en voor je het weet koelt het nog amper en kookt het aan alle kanten over. Die stoom, dat is wat het systeem onder druk brengt, en moet 1 bar ongeveer zijn, maar het moet niet naar de 2 of 3 bar willen gaan, want dan gaat het lekken.
Als alternatief, maar denk ik zonde voor deze auto kun je er Evans waterless collant in doen, dat spul heeft een ziek hoog kookpunt (moet je het maar eens in een pan doen, komen geen bellen in!) alleen kost dit veel geld, en mag niet bijgevuld worden met iets anders als Evans. Het gaat wel een motorleven lang mee, dus voor een liefhebbersauto wel echt de moeite waard.
8 maart 2017 om 09:47 #18340127Hey vince,
Ja dat ringetje zat er bij idd.. Maar ik had em wel beetje strak aangedraaid… Ik zal eens straks even het slangetje los draaien en het geen doen wat je zei!
Het olieprobleem is opgelost volgens mij maar wat raar was, Ik deed hem pijlen voor dat ik die slang schoon had gemaakt Zat de pijl onder de L van oil wat je afleest op de pijler. Na wat kilometers gemaakt te hebben ging ik weer nacheckken zat die ver boven de L. Daarna nog paaar keer gedaan en bleef stabiel de oliepijl.8 maart 2017 om 09:52 #18340128Als je sludge hebt kan het peil alle kanten op gaan. Zodra de mayo die overal in de motor opgehoopt zit los komt en in het carter valt dan stijgt het peil.
10 maart 2017 om 19:39 #18340291Hey Vince,
Had de auto gebracht naar de garage van een kennis… Waterpomp die voor de koelvloeistof lekkage zorgt. De poelie die aan de pomp vast zit zit ook dikke speling op vandaar dat lawaai een beetje. Word morgen gefixt gelukkig!!!
10 maart 2017 om 20:04 #18340292Dus ook nieuwe distributie dan neem ik aan? Das dan wel door het oog van de naald gegaan, als die poelie genoeg ruimte geeft om de riem te laten verspringen dan is het over met het torretje.
10 maart 2017 om 20:40 #18340293Distributieketting bedoel je…? Als je dat bedoeld niet. Want toen die multiriem van de dinamo en de waterpomp af was Zei die start nu eens.. was de geluid goed van de motor. Hij lekt zeg maar in het midden waar die poelie opzit. Waardoor als je ermee rijd vliegt het alle kanten uit de vloeistof. Ik heb de pomp al gekocht koste me 50euro nieuw… morgen rijd ik heeeeeeeel rustig er heen voor die poelie door mn motorkap heen vliegt. Als je die speling zag echt niet normaal. Kut garage had me genaaid toen die me de auto verkocht….zegt die dat geluid is normaal ketting vandaar. Dom dat ik toen niemand mee had genomen.
10 maart 2017 om 21:16 #18340294Oh ja, is met ketting natuurlijk…. had ik kunnen zien aan die vorm van de kleppendeksel..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.