Olielekkage en koffiemolen geluid

Forumindex Forums Modellen Astra Olielekkage en koffiemolen geluid

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Ketsbaia

Hallo allen,

ik merk dat sinds kort mijn Astra F X1.6SZR via het kleppendeksel olie naar buiten aan het werken is. Dit doet zich vooral voor ter hoogte van bougiegat 4 met als gevolg dat het daar erg vettig aan het worden is. Ook het oliefilter is aardig zwart. Ik maak me daar niet zoveel zorgen over want ik heb gelezen dat een Opel daar erg oud mee kan worden. Wat me echter wel een beetje zorgen baart, is dat mijn Astra bij een koude start een koffiemolen geluid maakt. Net alsof er een oude Simca 1307 voorbij komt rijden. :) Nu doet zich dat alleen voor bij een koude motor en verdwijnt vaak na een paar kilometer rijden. Het komt ook niet altijd voor. Ik denk dat het een beetje afhangt van de weersomstandigheden. Nu is echter mijn vraag of dat geratel kwaad kan en wat het eigenlijk is? Moet ik me zorgen gaan maken om mijn Astraatje?

KadAstra-EF
      Deelnemer

Wat bedoel je precies ?
        Dat je motor draait op 3 cilinders, dat klinkt dan als een “tractorgeluid” ?
        Net als een ouwe diesel ?

Groet, Rik

mallemalle

gewoon doorrijden want dat kan ene opel best hebben:hmmz

sjezus, zou toch eerst eens kijken wat er aan de hand is, ouwe olie? overdruk systeem? koppakking?

etc

red-bull

hallo,

zou inderdaad eens het een en ander na gaan kijken .

klinkt als klepstoters die niet onder druk komen , en de lekkage van je klepdeksel kan overdruk zijn.

hoeveel km staat er op het blok??

mvrg Rob

Ketsbaia

Nee, het is niet dat de motor op 3 cilinders loopt. Het lijken mij ook tikkende klepstoters. Alleen wat ik raar vind is dat de ene keer de motor het geluid wel maakt en de andere keer niet. Dit gebeurt trouwens alleen als de motor nog niet op temperatuur is.
              Mijn Astra is van 16 februari 1995 (dus jarig vandaag :D ) en het blok heeft inmiddels 226000 km gelopen. Waar het mij om gaat is of het nog waard is zo te blijven rondrijden. Ik hoop van wel want de auto is optisch nog te mooi en hij rijdt nog te fijn om op te ruimen.

Gr,

Cees

Ketsbaia

Nou mensen, gisteren is de auto voor een kleine beurt en een verse APK naar de garage geweest. Er was met de auto niets aan de hand. :D
                Ik heb het getik ook na laten kijken en het schijnt een versleten nokkenas te zijn. Ik ga nu eens goed nadenken of ik het nog waard vind om de nokkenas voor een gebruikte nokkenas te laten vervangen of om voor een andere Astra (of Vectra) uit te kijken. Een moeilijke keuze als ik eerlijk mag zijn…….

KadAstra-EF
                Deelnemer

Vraag eens hier op dit forum of er iemand is die een zakcentje wil verdienen….
                  Wil vast wel lukken.

Groet, Rik

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.