Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › olielek (nu gefixt!)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2010 om 20:11 #17222323
Nou, ik heb al even last van wat olie lekkage en na wat gezoek dacht ik dat ik maar eens de kleppendekselpakking moest vervangen want daar leek het vandaan te komen. Natuurlijk aan de achterkant van het blok dus ik kon het al moeilijk zien.
Nou haal ik dus het kleppendeksel los en zie ik meteen de oorzaak. Heeft iemand dit wel eens eerder gehad?
Kan me niet herinneren dit ooit erg strak te hebben aangedraaid:Nieuw kleppendeksel is an geregeld, maar wel bizar, zoveel kracht komt er niet op te staan :S
10 juni 2010 om 21:32 #17686262horen met 8 nm (of zelfs minder) vast te zitten
dit is extreem vast
geen stukken in de kop kapot?
15 juni 2010 om 19:42 #17686263Nee gelukkig niet :)
Ik kwam alleen wel achter wat anders:
De bevestiging van de L is dus afgebroken, maar in dat gat ernaast hoort een bout te zitten net zoals alle andere die de kleppendeksel aan de kop vast zetten.
Bij mij heeft die er helemaal niet gezeten…Nou wil ik er een halen om erin te zetten, is die hetzelfe als alle andere kleppendeskelbouten of moet hij korter zijn?
(ow en welke kracht moeten de kleppendekselbouten mee vastgezet worden?)Ik hoop dat iemand het weet :)
15 juni 2010 om 19:43 #17686264korter
Willem
15 juni 2010 om 19:58 #17686265in epc zie ik maar 1 bestelnummer staan, of is dat een set bouten?
15 juni 2010 om 19:58 #17686266Of je haalt ff een gebruikt kleppendekseltje…zijn zat te krijgen hier op t forum ;)
15 juni 2010 om 19:59 #17686267origineel gepost door Fearless
Of je haalt ff een gebruikt kleppendekseltje…zijn zat te krijgen hier op t forum ;)Die heb ik al, al helemaal kaal gemaakt en gespoten zelfs :)
origineel gepost door wim-v6
korterWillem
Welke lengte moet hij zijn dan?
15 juni 2010 om 20:34 #17686268zou ik niet uit mijn hooft weten, maar meestal een cm of2 korter als de klepdeksel boutjes
Willem
15 juni 2010 om 20:37 #17686269origineel gepost door wim-v6
zou ik niet uit mijn hooft weten, maar meestal een cm of2 korter als de klepdeksel boutjesWillem
Maar het gaat bij mij ook echt om een kleppendekselboutje he, niet degene om de L mee vast te zetten
De middelste kleppendekselbout zegmaar, de enige die onder de L zit
15 juni 2010 om 20:38 #17686270ow die, die is ook 1cm korter ongeveer.
Willem
16 juni 2010 om 07:23 #17686271Nog wel korter zelfs.
M6x25 volstaat al.16 juni 2010 om 10:43 #17686272Die bij dat bougiekabel plaatje? Dat was idd een hele korte…
Ik heb inbusbouten gehaald, en had geen rekening gehouden met dat gat.
Had toevallig nog iets liggen wat er in paste toen.
Opmeten met een schuifmaat en je weet hoe ver je kan;)16 juni 2010 om 16:57 #17686273zal eens gaan zoeken bij de praxis wat ze hebben
Hoeveel nm moeten ze eigenlijk officieel mee aangehaald worden?
EDIT: sorry ik moet de zoekfunctie gebruiken, 8nm lees ik :)
16 juni 2010 om 20:23 #17686274Nou kleppendeksel gemonteerd, nog wat kleine dingen maar dat komt vantweekend wel weer
Zal zo eens wat pics posten want het is wel een verbetering geworden al zeg ik het zelf :)16 juni 2010 om 20:30 #17686275Eerst zonder de L gemonteerd, hoop dat ik de boutjes niet te strak heb zitten, er was natuurlijk nergens een kleine momentsleutel te krijgen. Ik heb wel een grote en die begint bij 20Nm ofzo
Daarna met de L erop, die ga ik denk ik een keer opnieuw spuiten. Even afwachten of hij mooier wordt als ie heet wordt (dan hardt de verf uit)
Ik heb ze namelijk gespoten met “wrinkle paint”. Droogt op zodat je een soort relief erin krijgt zoals bij oude metalen radio’s of bij dashboards van oude wagens…
Hier een foto van dichtbij :)
rimpelrimpel
Als het heet wordt hardt het nog wat meer uit en worden de rimpels wat fijner blijkbaar
ben benieuwd :)17 juni 2010 om 10:29 #17686276Mooi gedaan.
Persoonlijk zou ik allen die L deksel in die mooie blauwe kleur van je auto gespoten hebben.18 juni 2010 om 16:24 #17686277Waar heb je die wrinkle paint gekocht, en wat koste het?
Ziet er netjes uit, :thumbup.18 juni 2010 om 17:02 #17686278is weer eens wat anders,ziet er sjiek uit!!!:thumbup
18 juni 2010 om 21:14 #17686279VETTTT!!!!!
Waar haal je dat?
ik ken wel de 3m spuitspul wat meer bedoelt is als steenslagspray…
Wil wat dashboard delen in dit spul spuiten…
18 juni 2010 om 21:38 #17686280het heet wrinkle finish of wrinkle paint en is van het merk VHT
Je kunt het over het algemeen wel krijgen bij harley davidson zaken (die in breda heb ik het vandaan)
Die gebruiken het namelijk voor het spuiten van cilinders (door het wrinkle effect wordt de koelende oppervlakte schijnbaar groter van de luchtvinnen)
Vaak schuren/polijsten ze dan de zijkanten van de vinnen zodat je een mooi effect krijgt van een zwarte cilinder met van die blinkende randjesSpuitbus was 12 euro ofzo en zit nu nog wel zat in heb ik het idee :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.