Forumindex › Forums › Techniek › Cih › olielek koppakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juni 2012 om 19:24 #17249586
hallo iedereen,
een kleine maand geleden hb ik de koppakking van mijn 19S blok vervangen.
hierbij is ook de kop gevlakt en de kleppen + klepstelen geslepen.
ik ga ervan uit dat ze daar ook de klepseals vervangen hebben, maar ben hier eigenlijk totaal niet meer zeker van.
om dit te checken, moeten de kleppen er zeker uit?hierna was alles terug in orde en ik had geen water verbruik meer.
nu na een kleine 1000km gereden te hebben, merk ik een klein beetje blauwe rook als ik veel gas geef.
ook zie ik nu olie tussen de kop en het blok uitkomen (langs de in/uitlaat kant vooraan op de hoek en achteraan op de hoek)mijn vraag is nu, waaraan kan dit lek liggen?
kan het zijn dat de kopbouten een tikje losgekomen zijn?
moeten er nog extra dichtingen tussen de kop en blok voor oliekanalen ( zou ook niet weten waar deze zitten) ?
of kan het gewoon zijn dat ik de foute olie gebruik (10W40).graag wat hulp aangezien ik een beetje met de handen in het haar zit…
(auto is een GM ranger 1900S van 1971)
24 juni 2012 om 06:58 #18036977I.i.g. die op de hoeken kan ook komen van dat afschermkapje (met 3 bouten).
Kun je zo los halen en wat vloeibare pakking bij doen, of een nieuwe pakking.
Maar, als je dit eerst niet had, dan zal het waarschijnlijk toch je koppakking wezen.
Kun je geen foto’s neerzetten, is makkelijker.
24 juni 2012 om 09:14 #18036978Oorzaak blauwe rook bij gasgeven kan ook via de zuigers komen, dus dat zegt niks ovr de staat van de kop.
Kopbouten worden normaliter ook nagetrokken na …..km’s, dus dat kan wat lekkage veroorzaken.
Ook kan dat aan je koppakking liggen, vroeger moest je vloeibare pakking gebruiken bij de montage van zo’n pakking, later zat dat al wat op de pakking verwerkt, maar ook dat is niet altijd zaligmakend.
De seals kan je met wat moeite zien als je de kleppendeksel eraf haalt, soms is zo’n spiegeltje op een steeltje wel makkelijk daarbij, nieuwe kan je aardig onderscheiden van oude types, vaak zijn de rubbertjes rood en de seals groen, vroeger waren ze allemaal zwart, maar ik denk niet dat je het daar moet zoeken, de vraag is of de klepgeleiding ook vervangen is, je kan de stelen wel slijpen, maar dan wordt de speling alleen maar groter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.