Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Olielampje brand soms bij lage toeren – Opel Astra G
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 januari 2022om 19:10 door OpelAssie.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2022 om 07:59 #18453003
Hoi iedereen,
Wie kan mij uit de brand helpen..? Het gaat hierbij om een Opel Astra G uit 2003. Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Twee weken geleden begon plotseling het olielampje te branden. Deze kwam zacht op en vervaagde na een paar minuten weer tot het verdween. Ik heb toen olie gecontroleerd, maar deze was nog op peil. Recent zijn de oliefilters en olie vervangen dus daar kan het probleem ook niet aan liggen (denk ik). Omdat het lampje vaker terug kwam heb ik ANWB gebeld. De monteur was geweest en dacht dat het waarschijnlijk aan de oliedruk sensor lag. De monteur heeft toen een andere sensor erin gestopt. Het probleem leek verholpen te zijn, maar helaas begon het lampje na een paar dagen weer te branden. Dit keer niet zoals eerst, nu knipperde het lampje steeds 1 seconde alleen bij het optrekken, bij stoplichten of bij het achterruit rijden/parkeren.
Vandaag heb ik bij de garage de oliedruk sensor laten vervangen voor een splinter nieuwe. Ik dacht namelijk dat het probleem niet verholpen was, omdat ANWB een oude erin had gestopt en het niet de juiste sensor was.
<p style=”text-align: left;”>Nadat de garage de oliedruk sensor vervangen had bleek het lampje niet meer aan te gaan. Helaas na ongeveer een uurtje rijden zag ik tot mijn verbazing het lampje weer knipperen bij de stoplicht tijdens het optrekken. Ik merk dat het lampje alleen knippert op lage toeren want op de snelweg bijvoorbeeld heb ik het nog 0 keer ondervonden. Het probleem lijkt helaas niet verholpen te zijn d.m.v. een nieuwe sensor.</p>
Weet iemand waar het aan kan liggen?Ik hoor het graag.
Groetjes
16 januari 2022 om 09:44 #18453041Oliepomp?
Krukaslagers?
16 januari 2022 om 17:56 #18453086Lijkt mij ver gezocht?
Iemand anders met dezelfde ervaring? :help:
17 januari 2022 om 11:56 #18453142Betreft het een Z16SE? deze willen namelijk ook wel eens flink druk verliezen door vervuiling of door slijtage van de nokkenas.
17 januari 2022 om 15:16 #18453150Beste,
Goed dat u het zegt. Nee het gaat niet om de die motortype.
Betreft hier op motortype Z16 SE. De oer bekende betrouwbare 8 klepper. Tevens heb ik nog nooit problemen gehad met deze motor. Dus dit is voor mij ook krabben op mijn achterhoofd. Iemand tips? Welkom :help:
17 januari 2022 om 15:42 #18453155Sorry, mijn fout ik bedoelde ook de Z16SE, deze hebben vaak last van ingelopen nokkenassen. En veel sludge onder het klepdeksel. Dit veroorzaakt ook verminderde oliedruk. En als je veel korte afstanden rijd zullen de lagers door de hoeveelheid vocht in de olie ook wel flink slijten.
17 januari 2022 om 19:10 #18453185Beste,
Ik begrijp wat u bedoeld. Maar de auto is niet gebruikt als boodschappen auto. Maar om mee te genieten. Dus hier en daar wel lange leuke ritten mee gereden.
Ik lees meerdere verhalen als: oliepomp, carter zeef, oliefilter etc etc. Ik heb geen raad meer..
:help:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.