Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Olielampje Bijvullen Olie Vectra C2/Bekende kwaal?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 september 2015 om 22:51 #17273257
Beste Opel Rijders,
Ik heb een vraag. Ik maak een heel lang verhaal zo kort mogelijk:
Stel; je olie lampje gaat branden en je olie peil is perfect. Je start de auto opnieuw en het lampje is ook weer uit?!
Daarna weer 50 KM gereden en lampje is nog niet meer aan geweest.Nu kan je zeggen; lampje is nog niet aan dus kijk het even aan…..alleen ik word vrij zenuwachtig van lampjes op mijn dashboard die te pas en onpas aan kunnen gaan, ik vind dat vrij irritant als je snapt wat ik bedoel.
Ik hoop eigenlijk te horen dat meerdere mensen dit hebben en dat dit een kwaal is anders is er namelijk WEER iets met de Vec aan de hand!
Thanks voor de reacties mensen.
Gr. Ramon
(Vectra C2 GTS 2005)12 september 2015 om 23:04 #18294252Kan een gare oliepeil sensor zijn.
13 september 2015 om 05:29 #18294253Als je oliepeil goed staat is de Oliepeilsensor gaar.
Komt bij veel opels voor.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 september 2015 om 07:08 #18294254Bedankt voor de reacties, Is dat een reparatie dat ik zelf kan uitvoeren of moet het halve motorblok weer uit elkaar?
13 september 2015 om 08:14 #18294255Welke motor gaat het om?
13 september 2015 om 08:17 #18294256Ja dat is inderdaad wel handige info…..Z18XER
13 september 2015 om 08:27 #18294257Dan zal je caterpan eraf moeten om deze te vervangen.
13 september 2015 om 08:29 #18294258Dus we beginnen met 400-500€ bij de Opel Dealer?
13 september 2015 om 08:43 #18294259http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-GENUINE-GM-VAUXHALL-OPEL-ASTRA-H-VECTRA-C-SIGNUM-OIL-LEVEL-SENSOR-55353335-/301572876695″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Hier kost ie tegen de €100,- geen idee wat ervoor gerekend wordt.
13 september 2015 om 08:50 #18294260Is deze reparatie NOOB proof? Ik bedoel ben geen monteur maar wel handig. Ik bedenk me dan; olie plug in carterpan losdraaien, carterpan losdraaien met normaal gereedschap, sensor dan makkelijk vervangen met twee schroeven of moeren en dan spul weer terugzetten en olie bijvullen? Zit ik in de richting of denk ik weer iets te makkelijk?
13 september 2015 om 08:54 #18294261Voorpijp moet los van de uitlaat loopt onder de caterpan door, olie aftappen idd(zou het meteen verversen met een nieuw filtertje) en idd het carter losmaken van het blok en de sensor vervangen.
Brug is wel gewenst, maar zou er eerst goed zeker van zijn dat je olie peil goed is, eerst goed op de max zetten.
13 september 2015 om 09:06 #18294262Oliepeil is 100% in orde, auto verbruikt letterlijk een druppel olie, is pas nog ververst door de garage paar weken terug. Ik denk inderdaad met dat gekloot op de straat zonder brug een hele vervelende beleving gaat worden, dan word “even” dit en “even” dat losmaken heel vervelend. Ik twijfel erover of ik het zelf ga doen. Heel erg bedankt voor jullie hulp.
18 september 2015 om 14:24 #18294263Wat is bij jou ‘op peil’?
De mijne doet het ook als de olie iets onder het midden in het goede gebied van de pijlstok staat. (50% zeg maar).
Vul ik tot 75% dan komt de melding niet meer.Oftewel de sensor grijpt bij de mijne wat erg vroeg in. Misschien bij jou ook?
Meestal krijg je pas een melding na een flink stuk rijden (+- 20 minuten minimaal)21 september 2015 om 19:22 #18294264Hallo Kano,
Wat betreft de langere tijd dat het duurt voor je de melding krijgt klopt. Meestal na 20-30 min rijden en vaak op de snelweg en niet rond de stad. Bij mij staat het olie peil gewoon op het bovenste streepje. Dat kan ook niet anders want een paar weken terug is de olie nog ververst. Het blijkt dat het verversen van de olie dit probleem kan veroorzaken (dat is wat de garage mij vertelde, zelf geloof ik er geen bal van) de oliesensor is gewoon defect, er zijn meerdere forumleden die exact hetzelfde hebben en bij hun is de olie ook op het juiste peil. Olie peil sensor is inmiddels vervangen, geen lampje meer gezien tot nu toe.21 september 2015 om 19:45 #18294265als je je carterpan eraf haalt zul je ook een nieuwe carterpakking mee moeten bestellen.. die trek je 9 van de 10 keer kapot met het verwijderen van de carterpan voor de rest is het een lijstje afwerken van loshalen en vast zetten…
en boutjes niet te vast draaien…de carterpan is volgens mij ook nog tevens met een aanhaal moment dus is een moment sleutel vereist ( die heeft niet iedereen zomaar in zijn gereedschapskist zitten)zoals er al aangegeven wordt
1 olie aftappen
2 voorpijp loshalen zodat je meer ruimte krijgt waar je cartpan door moet
3 oliefilter los ( meteen vervangen bij olie verversen)
4 carterpan los halen
en dan kun je bij je sensor al kan ik je zo niet zeggen waar ergens dat die zit onder in je blok maar daar zal iemand hier wel een antwoord op hebbenmaak ook tevens je carterpan schoon dus metaal restjes eruit mochten die er zijn…
dan de carterpakking eraf schrapen en dan alles in de zelfde volgorde terug monteren dus..
1 sensor monteren
2 pakking aanbrengen op de carterpan ( als die niet goed blijft liggen draai wat teiwraps door de gaatjes van de carterpan en pakking heen om die op zijn plek te houden tijdens het monteren)
3 draai de boutjes van de carterpan handvast (vergeet bij de carterpan niet de carterplug te monteren!!)
4 haal de boutjes indien vereist met een momentsleutel aan
5 monteer een nieuw oliefilter ( doe een beetje olie op de rubber afdichtring smeren)
6 monteer de voorpijp
7 giet er het benodigde hoeveelheid olie inen starten maar….
21 september 2015 om 19:53 #18294266@bart-gsi wrote:
als je je carterpan eraf haalt zul je ook een nieuwe carterpakking mee moeten bestellen.. die trek je 9 van de 10 keer kapot met het verwijderen van de carterpan voor de rest is het een lijstje afwerken van loshalen en vast zetten…
en boutjes niet te vast draaien…de carterpan is volgens mij ook nog tevens met een aanhaal moment dus is een moment sleutel vereist ( die heeft niet iedereen zomaar in zijn gereedschapskist zitten)zoals er al aangegeven wordt
1 olie aftappen
2 voorpijp loshalen zodat je meer ruimte krijgt waar je cartpan door moet
3 oliefilter los ( meteen vervangen bij olie verversen)
4 carterpan los halen
en dan kun je bij je sensor al kan ik je zo niet zeggen waar ergens dat die zit onder in je blok maar daar zal iemand hier wel een antwoord op hebbenmaak ook tevens je carterpan schoon dus metaal restjes eruit mochten die er zijn…
dan de carterpakking eraf schrapen en dan alles in de zelfde volgorde terug monteren dus..
1 sensor monteren
2 pakking aanbrengen op de carterpan ( als die niet goed blijft liggen draai wat teiwraps door de gaatjes van de carterpan en pakking heen om die op zijn plek te houden tijdens het monteren)
3 draai de boutjes van de carterpan handvast (vergeet bij de carterpan niet de carterplug te monteren!!)
4 haal de boutjes indien vereist met een momentsleutel aan
5 monteer een nieuw oliefilter ( doe een beetje olie op de rubber afdichtring smeren)
6 monteer de voorpijp
7 giet er het benodigde hoeveelheid olie inen starten maar….
Hij was al vervangen bart ;)
21 september 2015 om 19:58 #18294267Bart, bedankt voor je uitgebreide uitleg!!!
Dat is zeer gewaardeerd.
[THUMBS UP SIGN]21 september 2015 om 20:02 #18294268@Opeltje17 wrote:
@bart-gsi wrote:
als je je carterpan eraf haalt zul je ook een nieuwe carterpakking mee moeten bestellen.. die trek je 9 van de 10 keer kapot met het verwijderen van de carterpan voor de rest is het een lijstje afwerken van loshalen en vast zetten…
en boutjes niet te vast draaien…de carterpan is volgens mij ook nog tevens met een aanhaal moment dus is een moment sleutel vereist ( die heeft niet iedereen zomaar in zijn gereedschapskist zitten)zoals er al aangegeven wordt
1 olie aftappen
2 voorpijp loshalen zodat je meer ruimte krijgt waar je cartpan door moet
3 oliefilter los ( meteen vervangen bij olie verversen)
4 carterpan los halen
en dan kun je bij je sensor al kan ik je zo niet zeggen waar ergens dat die zit onder in je blok maar daar zal iemand hier wel een antwoord op hebbenmaak ook tevens je carterpan schoon dus metaal restjes eruit mochten die er zijn…
dan de carterpakking eraf schrapen en dan alles in de zelfde volgorde terug monteren dus..
1 sensor monteren
2 pakking aanbrengen op de carterpan ( als die niet goed blijft liggen draai wat teiwraps door de gaatjes van de carterpan en pakking heen om die op zijn plek te houden tijdens het monteren)
3 draai de boutjes van de carterpan handvast (vergeet bij de carterpan niet de carterplug te monteren!!)
4 haal de boutjes indien vereist met een momentsleutel aan
5 monteer een nieuw oliefilter ( doe een beetje olie op de rubber afdichtring smeren)
6 monteer de voorpijp
7 giet er het benodigde hoeveelheid olie inen starten maar….
Hij was al vervangen bart ;)
dan kan deze richting the how to`s al iemand um nodig heeft ^^ heb ik het toch niet voor niks gedaan
21 september 2015 om 21:03 #18294269Vraag eerst eens na of deze een Cartrpan pakking heeft.
Velen opel motoren zit de carterpan enkel met vloeibare pakking.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 september 2015 om 21:19 #18294270ik kan je dat niet met zekerheid zeggen, ik heb de garage de oliepeil sensor laten vervangen. Ik wou het zelf doen en had oprijbokken gekocht alleen dat past nog geen eens en heb geen behoefte om op de straat te liggen dat gepriegel en gebeunhaas als je er niet eens normaal bij kan komen. Maar heb even gekeken op FSRS webshop en daar is geen carterpan pakking te vinden voor de Vectra C dus het is aannemelijk dat er alleen vloeibare pakking tussen zit.
21 september 2015 om 21:31 #18294271dan houdt denk ik “de oude pakking eraf schrapen” stand en een nieuwe pakking aanbrengen… is verschillend.. ik heb zo`n hard rubbere ( geen idee wat voor matriaal) pakking als carter pakking.. die moet met een moment aan gedraaid worden anders pers ik de pakking er tussen uit…
22 september 2015 om 05:08 #18294272zit vloeibare pakking bij de z18xe en z18xer.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.