Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › olielampje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2013 om 22:31 #17258604
Dit weekend een tripje gemaakt met de vectra station 3.2 v6, voornamelijk snelweg km gemaakt.
Op de heen reis na 150km begon het olielampje in de toeren teller te branden, toevallig een paar 100 meter voor een tankstation.
De auto op de parking gezet en ff wat gedronken en gegeten, en na een 30min het oliepeil gecontroleerd.
Tot m,n geruststelling nog steeds op 3kwart van het peil, du shet zelfde wat ik de avond ervoor thuis ook gemeten had.
Hup kap dicht en weer gaan, storing was ook weg.
Op de terugreis hetzelfdeweer rond de 150 km ben toen wel nog 20km naar huis gereden en deze morgen gepeild en weer 3kwart van het peil in orde dus.Wat is dan het probleem?
mvg ico
17 juni 2013 om 08:06 #18153017Als je het mij vraagt een defecte of slechte olieniveau sensor, blijft alleen vreemd dat de storing pas na enige tijd voorkomt en niet gelijk met starten van de auto :hmmz
17 juni 2013 om 08:12 #18153018Ik denk ook sensor , of kabel breuk en anders ecu , maar ga er maar vanuit sensor
17 juni 2013 om 08:14 #18153019Ik heb dit vaak ook met mijn B2, dan geeft de BC check oliepeil, maar iedere keer is ie zo goed als op max, of 3 kwart. Maar is wel irri, iedere keer denk je zou er toch wat zijn. Bij mij gebeurt het ook vaak met wat langere ritten en altijd op de snelweg. Of de sensor is heel erg gevoelig, of werkt niet helemaal lekker meer. Maar ben er al ondertussen al aan gewend, en stoor me er niet aan.
En als bij jou de oliepeil goed op peil is, dan zou ik me er niet aan storen.
17 juni 2013 om 16:10 #18153020even voor de duidelijkheid
dat is het olie DRUK lampje en niet het olie NIVEAU lampje :vertaggevolg van een te laag olie niveau is wel dat de druk ook te laag is, dus indirect kan dat ook een te laag niveau aanduiden.
maar dat lampje kan OOK een kapotte oliepomp aanduiden.
dus dan rijdt je alsnog je blok aan gort met 3/4 olie op je peilstok.ik zou de Sensor zelf eens laten controleren of die wel in orde is.
kans is groter dat die stuk is, maar laat het ZEKER goed uitzoeken.17 juni 2013 om 16:26 #18153021nou ik heb met mijn vec sinds 3 dagen hetzelfde, na ongeveer 20 km rijden met 100/110 op cruise control gaat op boardcomp, olienieveau controleren aan, na een minuut gaat ie weer uit, ik moest nog 5 km dus op het werk heel de dag stil gestaan en eind van de dag olie gepeild, nog 4 van 5 streepjes dus goed en dit doet ie alleen en steeds smorgens op hetzelfde punt ongeveer (20 km) , oliepomp? of alleen sensor?
17 juni 2013 om 17:11 #18153022Board Computer melding is niet hetzelfde als Olie waarschuwingslampje in je toerenteller
de boardcomputer krijgt zn signaal van een vlotter onderin je carterpan.
de oliedruksensor krijgt zn signaal van een druksensor in je motor.17 juni 2013 om 19:37 #18153023Als er echt stront aan de knikker is gaat toch het rode olie lampje naast de toerenteller branden?
Of is dat te nuchter gedacht??Mvg ico
17 juni 2013 om 19:43 #18153024een beetje naief.
die houding kan je heel veel geld kosten.
als je motor vastloopt ben je goed de klos ( het is geen 4 pitter die op elke hoek van de staat ligt)zou asap laten uitzoeken waar het vandaan komt
17 juni 2013 om 19:50 #18153025@ico75 wrote:
Als er echt stront aan de knikker is gaat toch het rode olie lampje naast de toerenteller branden?
Of is dat te nuchter gedacht??Mvg ico
tja ik begrijp er uit dat dat dus brandt
17 juni 2013 om 19:53 #18153026Nee het oranje lampje in de toerenteller, waar ook het symbool voor te lage bandenspanning en of dat er nog een deur open staat.
Het rode lampje heeft nog nie gebrand, dan had ik hem op de vluchtstrook geparkeerd.
Mvg ico
17 juni 2013 om 20:00 #18153027Net ook meegemaakt met m’n C.
Maar die heeft 2 verschillende verklikker lampjes in het toerenteller schermpje:Laag oliepijl
Oliedruk laagIk had gelukkig de eerste :angel
Groet jraaf17 juni 2013 om 20:05 #18153028die heb ik dus ook een vectra c, vind je het erg dat ik nu ff het spoor beister ben!
welk lampje is nu wat?
in het boekje staat het rode lampje als olie druk, en het oranje als olie peil.17 juni 2013 om 20:15 #18153029C1 of C2? Mijn boekjes hebben ‘t niet over kleur :hmmz
Groet jraaf17 juni 2013 om 20:24 #18153030c1 van 2004
staan 2 symbooltjes in het boekje een olie kannetje met golfjes eronder (oranje), en alleen een olie kanetje
wat ook oplicht als je het contact aan zet (rood)17 juni 2013 om 20:33 #18153031Ja die heb ik ook staan, staat alleen geen kleur bij, bij mij :hmmz
Pag 34 beschrijft de olie druk (kannetje) en op pag 38 oliepijl (kannetje met golfjes).Bij mij kwam die laatste op na 6 uur rijden boven de 130 km per uur.
Oliepijl was goed dus maar 100 ml bij gegooid en kwam niet meer op dat lampje.Mijnaanname was dat ‘t kannetje ook in het toerental schermpje komt maar dat is dan niet.
Heb net ff gekeken. Rode lampje zit bij mij helemaal links onderop. Maar ‘t zal de sensor zijn. Bij niet genoeg oliedruk brand dus die rode links onder in.Groet jraaf
18 juni 2013 om 07:10 #18153032Oliepeil-lampje brand bij mij ook vaak na 20 minuten rijden ineens.. olie wel op peil. Op korte ritten gaat het lampje niet branden. Ik laat er binnenkort even naar kijken.
18 juni 2013 om 09:04 #18153033sensor gaar, denk ik.
Ik heb het bij mijn B ook, aanhanger erachter en beladen, melding brand van “controleer oliepeil”. Zonder kar erachter, niks aan de hand.
18 juni 2013 om 12:58 #18153034Wou zeggen, dacht vrijwel IEDERE Vectra-C een olienivo lampje heeft.
Dat is een Geel oliekannetje met een golfje (vloeistof) erdoor of eronder..
Deze geeft een onjuist oliepeil aan.willem
18 juni 2013 om 14:48 #18153035Bc is bij de Omi ook snel, bij 3 streepjes op de pijl stok geeft deze ook al aan check oliepeil.
Klein half litertje erbij en het gaat uit.
Maar als ik dit zo leest, is de wel de goede houding?
18 juni 2013 om 16:25 #18153036eigenlijk niet, hoort pas rond de – melding te geven.
Willem
19 juni 2013 om 05:20 #18153037Hoe krijg ik de Omo zover dat hij langer wacht met roepen check oliepeil?
9 juli 2013 om 13:48 #18153038Voor de 3.2 v6 krijg ik nu via via een prijs te horen van bijna 500,- voor het vervangen van de oliepeil sensor bij de VOD. Dat is een prijs als het wordt meegenomen bij een beurt.
Kan iemand mij vertellen wat er zo verschrikkelijk duur moet zijn aan het vervangen van die sensor? Arbeid?
10 juli 2013 om 16:27 #18153039Die sensor zal zelf wel al redelijk prijzig zijn bij de dealer en arbeidsloon zal ook wel flink in de papieren lopen. Grote kans dat die sensor op een belachelijke plek zit die je alleen kan vervangen als je een subframe demonteert (of dat soort fratsen). Zou me niks verbazen. Zo moest ik bij de mijne een motorsteun loshalen om de nokkenassensor fatsoenlijk te kunnen vervangen. Daarvoor moet wel even de luchtfilterbak en de multiriem aan de kant. Hoezo, efficiënt werken? :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.