Oliekoeler C20LET vervangen

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Oliekoeler C20LET vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255708
    InjectTheVenom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 December 2004

      Ik heb de oude en volledig lekke oliekoeler aan het begin van mijn project gedemonteerd waarbij er een flinke hoeveelheid olie uit de leidingen kwam. De nieuwe ligt al klaar voor montage maar ik meen me te herinneren dat er een specifieke procedure is om het systeem weer helemaal afgevuld te krijgen?

      #18111327
      otdh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 March 2010

        Ik vul m altijd door m met n oliespuit vol te spuiten, helemaal vol krijgen doe je m iig niet

        Daarna gewoon rijden, aangezien de thermostaat pas bij 105graden open gaat zal t niet op n andere manier lukken

        #18111328
        GSI Racer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 June 2009

          indd gewoon mee gaan rijden.

          Toen ik mijn LET gereviseerd heb heb ik een Mocal koeler gemonteerd. deze was ook volledig leeg.
          geen problemen mee gehad qua druk o.i.d ;)

          #18111329
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Je moet er wel rekening mee houden dat als hij leeg is er wel in 1 keer een halve tot hele liter olie minder in je carter zit.
            Dit moet je wel asap aanvullen.

            #18111330
            InjectTheVenom
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 December 2004

              Ik neem aan dat het dan om de blokthermostaat gaat? Valt deze ook te foppen zodat hij open gaat op een moment van eigen keuze?

              #18111331
              InjectTheVenom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2004

                Ben vanmiddag met de nieuwe koeler bezig geweest maar moet er nog iets van loctite of teflontape om de schroefwindingen heen zodat het zaakje gegarandeerd vloeistofdicht is of is een koude verbinding beter?

                #18111332
                jason
                  Lid sinds:
                  1 July 2004

                  is niet nodig is als het goed is een knelkoppeling.

                  #18111333
                  jason
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    is niet nodig is als het goed is een knelkoppeling.

                    #18111334
                    InjectTheVenom
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 December 2004

                      Je bedoelt dat de moer de conische flens van de aansluitende leiding in de koeler vast knelt? Hieronder een plaatje bij het praatje:

                      #18111335
                      jason
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        jep :thumbup

                        #18111336
                        Mr. Bone
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 September 2009

                          @InjectTheVenom wrote:

                          Ik neem aan dat het dan om de blokthermostaat gaat?

                          Nee. Het gaat in dit geval om de thermostaat die in die sandwich plate zit. Dit is het tussenstuk waar je oliekoeler leidingen op gaan tussen oliepomp en oliefilter. Deze opent pas als de OLIE 105 graden is, en heb dus niks te maken met de thermostaat van de motor die koelvloeistof regelt.

                          #18111337
                          Corsa_GSi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Precies :thumbup

                            #18111338
                            InjectTheVenom
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 December 2004

                              Duidelijk dan hou ik gewoon rekening met die hele tot halve liter.

                              Morgen wil ik gaan kijken of de motor weer tot leven gewekt wil worden na een ongeveer 2 jarige slaap, is er een aparte voorzorgsbehandeling om toe te pasen vanwege de turbo of kan ik met de stekker er uit gewoon oliedruk pompen en kijken of hij daarna aan wil slaan?

                              #18111339
                              Corsa_GSi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Volgens mij moet je eerst oliedruk hebben, en doe je dat zonder bougies erin :hmmz

                                #18111340
                                corsaracer
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 January 2005

                                  kan gewoon met je bougies erin.

                                  gewoon zorgen dat hij geen vonk en brandstof krijgt.

                                  dacht als je de krukas sensor loshaalt dat hij dan niet inspuit en niet vonkt.

                                  dan gewoon een aantal keren lang starten en als je een oliedruk meter hebt zou je daar op moeten zien dat je oliedruk begint op te bouwen, zal wel niet veel zijn maar genoeg om overal smering te krijgen voor je hem uiteindelijk start.

                                  #18111341
                                  corsaboy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Ik trek altijd de bdp sensor eraf.
                                    Dan heb je idd geen vonk en de injectoren blijven dan dicht.
                                    Tevens haal ik de bougies eruit zodat de motor makkelijk rond kan zonder tegendruk.

                                    Anders krijgt je accu meteen zoveel op zijn donder.

                                    Olieverklikker lampie moet gewoon uit gaan.
                                    Gaat ie niet uit eerst oliedruk probleem oplossen. Dit is echt belangrijk. Zonder oliedruk heb je heel snel kans op lagerschade

                                    #18111342
                                    corsaracer
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 January 2005

                                      is idd beter voor de accu :ass

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.