Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Oliekoeler C20LET vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2013 om 20:11 #17255708
Ik heb de oude en volledig lekke oliekoeler aan het begin van mijn project gedemonteerd waarbij er een flinke hoeveelheid olie uit de leidingen kwam. De nieuwe ligt al klaar voor montage maar ik meen me te herinneren dat er een specifieke procedure is om het systeem weer helemaal afgevuld te krijgen?
26 februari 2013 om 06:35 #18111327Ik vul m altijd door m met n oliespuit vol te spuiten, helemaal vol krijgen doe je m iig niet
Daarna gewoon rijden, aangezien de thermostaat pas bij 105graden open gaat zal t niet op n andere manier lukken
27 februari 2013 om 18:59 #18111328indd gewoon mee gaan rijden.
Toen ik mijn LET gereviseerd heb heb ik een Mocal koeler gemonteerd. deze was ook volledig leeg.
geen problemen mee gehad qua druk o.i.d ;)28 februari 2013 om 15:20 #18111329Je moet er wel rekening mee houden dat als hij leeg is er wel in 1 keer een halve tot hele liter olie minder in je carter zit.
Dit moet je wel asap aanvullen.28 februari 2013 om 19:35 #18111330Ik neem aan dat het dan om de blokthermostaat gaat? Valt deze ook te foppen zodat hij open gaat op een moment van eigen keuze?
30 juli 2013 om 17:02 #18111331Ben vanmiddag met de nieuwe koeler bezig geweest maar moet er nog iets van loctite of teflontape om de schroefwindingen heen zodat het zaakje gegarandeerd vloeistofdicht is of is een koude verbinding beter?
30 juli 2013 om 17:33 #18111332is niet nodig is als het goed is een knelkoppeling.
30 juli 2013 om 17:33 #18111333is niet nodig is als het goed is een knelkoppeling.
30 juli 2013 om 17:53 #18111334Je bedoelt dat de moer de conische flens van de aansluitende leiding in de koeler vast knelt? Hieronder een plaatje bij het praatje:
31 juli 2013 om 09:29 #18111335jep :thumbup
1 augustus 2013 om 19:49 #18111336@InjectTheVenom wrote:
Ik neem aan dat het dan om de blokthermostaat gaat?
Nee. Het gaat in dit geval om de thermostaat die in die sandwich plate zit. Dit is het tussenstuk waar je oliekoeler leidingen op gaan tussen oliepomp en oliefilter. Deze opent pas als de OLIE 105 graden is, en heb dus niks te maken met de thermostaat van de motor die koelvloeistof regelt.
6 augustus 2013 om 11:05 #18111337Precies :thumbup
13 augustus 2013 om 20:13 #18111338Duidelijk dan hou ik gewoon rekening met die hele tot halve liter.
Morgen wil ik gaan kijken of de motor weer tot leven gewekt wil worden na een ongeveer 2 jarige slaap, is er een aparte voorzorgsbehandeling om toe te pasen vanwege de turbo of kan ik met de stekker er uit gewoon oliedruk pompen en kijken of hij daarna aan wil slaan?
19 augustus 2013 om 11:02 #18111339Volgens mij moet je eerst oliedruk hebben, en doe je dat zonder bougies erin :hmmz
19 augustus 2013 om 12:52 #18111340kan gewoon met je bougies erin.
gewoon zorgen dat hij geen vonk en brandstof krijgt.
dacht als je de krukas sensor loshaalt dat hij dan niet inspuit en niet vonkt.
dan gewoon een aantal keren lang starten en als je een oliedruk meter hebt zou je daar op moeten zien dat je oliedruk begint op te bouwen, zal wel niet veel zijn maar genoeg om overal smering te krijgen voor je hem uiteindelijk start.
19 augustus 2013 om 13:22 #18111341Ik trek altijd de bdp sensor eraf.
Dan heb je idd geen vonk en de injectoren blijven dan dicht.
Tevens haal ik de bougies eruit zodat de motor makkelijk rond kan zonder tegendruk.Anders krijgt je accu meteen zoveel op zijn donder.
Olieverklikker lampie moet gewoon uit gaan.
Gaat ie niet uit eerst oliedruk probleem oplossen. Dit is echt belangrijk. Zonder oliedruk heb je heel snel kans op lagerschade19 augustus 2013 om 13:58 #18111342is idd beter voor de accu :ass
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.