oliekoeler afgedopt c20xe, probleem?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) oliekoeler afgedopt c20xe, probleem?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    CC gek

origineel gepost door Manta 24V
      Rij zelf ook zonder, gaat prima. Zit een draadbus (waar het oliefilter weer op kan) in van M-tech kostte 10 euro incl verzenden. Heb wel een 18s carter daar gaat sowiezo al genoeg olie in.

Dus voor dagelijks op de weg (wat ik doe) zal ik overwegen om em weg te laten.

Heb evt die adapter over voor €15,-

Ik heb zo’n busje toen gewoon bij de Opel gehaald.
      Kostte 4,50

Manscona

nou jongens, de motor loopt ondertussen, en goed:) geen rare geluiden, vol oliedruk, alleen stoters tikken wat. toen we het blok aan het inbouwen waren wilde ik de dichtgelaste stukken eruit draaien, maar ze bleken maar handvast te zitten. tevens zat er in 1 stuk leiding ook geen olie, gewoon schoon van binnen. ik denk dus dat ze met uitbouwen de leidingen dicht hebben gelast om lekken te voorkomen. ik ga er gewoon rustig aan mee rijden en ik zie wel wat het torretje doet!:D

ik ben van plan om de motor eerst rustig een aantal km;s te laten maken, daarna te flushen met Forte motorflush en dan goede kwaliteits olie erin, heb Forte wel eens eerder toegepast, ook bij mijn voormalig werk bij de motorrevisie, en nooit klachten over gehoord, wie heeft hier ( nare ) ervaringen mee bij een c20xe?.

bedankt voor de reacties!

Anoniem

laat de motor maar eens onbelast(stationair)
          echt op temperatuur komen

kans dat het tikken dan veel minder wordt of zelfs verdwijnd
          is aanwezig;)

wim-v6
          Deelnemer

mocht ie blijven tikken, een beetje ATF erbij gooien..

Willem

Manscona

de motor loopt ondertussen als een zonnetje, na het hele weekend ermee gereden te hebben, geen tikken meer en tot nu toe ook geen olieverbruik, de oliedrukmeter slaat ook helemaal uit dus ik heb wel vertrouwen in het torretje!

allemaal bedankt:thumbup

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.