Oliekanaal

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Oliekanaal

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    dr_antrax
    Deelnemer

Hey Mensen heel misschien haal ik Mijn kop eraf. Hoe kan ik eigenlijk controleren of mijn oliekanaal nog heel is. Alleen door het af te laten persen?

Vinci
      Deelnemer

Veel koppen zijn in de vroege jaren gewoon terug geroepen en al voorzien van een buisje voor zover ik weet, dus misschien moet je eerst eens controleren door het stopje eruit te schroeven en te kijken of er iets in zit al.

Verder als hij nu goed is en je laat hem afpersen en het is nog goed is de kans nog aanwezig dat hij scheurt bij het opnieuw aandraaien van de kopbouten. Dus ik zou zelf altijd gelijk een buisje erin laten zetten in dat geval.

Neem wel aan dat je een KS700 kop hebt dus??

Fearless
        Deelnemer

Het ging om het kanaal in het midden van de kop.
          Die inbusjes van de oliekanalen moet je loshalen, die zitten goed vast!!!

Als er een buisje in gezet is dan is toch ook het schroefdraad van die inbusjes vergroot, dus ook grotere inbusjes???
          ivbm dat het kanaal groter is dan het schroefdraad van die inbusjes, waardoor je een pijpje nooit de kop binnen krijgt……

of heb ik dat mis?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.