Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Oliefilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2010 om 10:57 #17225006
hallo ik ben op zoek naar een laag oliefilter voor een c20xe
Deze zit in een corsa b die verlaagd is maar nu wil de eigenaar er een adapter erop zetten voor de olie druk meter maar ik ben zelf bbang dat als je de orginele filter gebruikt dat ie er dan onderuit wordt gereden
alvast bedankt
de generaal
21 augustus 2010 om 11:29 #17716203de enige die ik weet is deze:
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=900610&hid=&lhid=&lvid=
Volgens mij kan je het GM nummer zien op de foto’s
21 augustus 2010 om 13:18 #17716204olie filter van knecht (de oc90) nemen id maar 8 cm hoog en kost je ongeveer 4 euro ex btw bij de onderdelenboer
21 augustus 2010 om 13:43 #17716205Alvast bedankt voor de info van de week maar even shoppen
21 augustus 2010 om 15:35 #17716206origineel gepost door corsaracer
olie filter van knecht (de oc90) nemen id maar 8 cm hoog en kost je ongeveer 4 euro ex btw bij de onderdelenboeryep gwoon via h-base.nl
21 augustus 2010 om 16:11 #17716207Die adapter gewoon niet gebruiken en de sensoren in je onderblok schroeven.
Ik heb voor de druksensor een verloopnippel moeten halen, en de tempsensor zit in de lose dop/moer in de pomp.
21 augustus 2010 om 16:53 #17716208zo laag komt het orginele filter toch ook niet??
Carterbeschermplaat een optie??21 augustus 2010 om 16:56 #17716209denk dat je eerder je spruitstuk raakt dan je filter
21 augustus 2010 om 16:58 #17716210Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.
Ik ram alleen de stab.stang af en toe als ik weer eens te hard over een drempel rij :) Wel lachen, zie je iedereen omkijken. Want erkomt nogal een klap vanafHet oliefilter komt zo dicht op je aandrijfas te staan, scheelt niet veel hoor als je dan ook nog zon adapter er tussen hebt.:
22 augustus 2010 om 06:35 #17716211origineel gepost door corsaboy
zo laag komt het orginele filter toch ook niet??
Carterbeschermplaat een optie??Laag genoeg om er even over na te denken voorkomen is beter dan genezen
23 augustus 2010 om 19:46 #17716212origineel gepost door TheGeneral
origineel gepost door corsaboy
zo laag komt het orginele filter toch ook niet??
Carterbeschermplaat een optie??Laag genoeg om er even over na te denken voorkomen is beter dan genezen
1tje van een citroen. heb ik ook zitten. Maar ben mijne nummer kwijt die erop stond
24 augustus 2010 om 10:46 #17716213Citroen/renault. Zit op bijna alle types Megane Scenic 1.6 16v uit 2001 heeft hem ook. Kan je ook wel een kenteken geven. Die is de helft kleiner dan een 401 filter van opel
24 augustus 2010 om 14:20 #17716214dat klopt ja een hoop van die franse hokken hebben van die mini filters erop zitten
ik gaat van de week wel naar de automaterialen zaak en dan gaan we het assortiment eens bekijken
24 augustus 2010 om 17:57 #17716215origineel gepost door Corsa16V
Citroen/renault. Zit op bijna alle types Megane Scenic 1.6 16v uit 2001 heeft hem ook. Kan je ook wel een kenteken geven. Die is de helft kleiner dan een 401 filter van opelIk gebruik al enkele jaren een plat filter van Renault5-Turbo,
een MANN-W77 (M18x1,5 zonder terugslagklep) Laag model, slechts 5cm hoog aan de rand gemeten.
Deze past wel op onze motoren maar de schroefdraad is niet dezelfde, zit er een beetje “los” op.
Na het aandraaien zit het goed vast en lekt niet.
Hebben jullie met het Megane-filter dezelfde ervaring?29 augustus 2010 om 12:50 #17716216Ik gebruik al enkele jaren een plat filter van Renault5-Turbo,
een MANN-W77 (M18x1,5 zonder terugslagklep) Laag model, slechts 5cm hoog aan de rand gemeten.
Deze past wel op onze motoren maar de schroefdraad is niet dezelfde, zit er een beetje “los” op.
Na het aandraaien zit het goed vast en lekt niet.
Hebben jullie met het Megane-filter dezelfde ervaring?Niemand die dit kan bevestigen?
29 augustus 2010 om 15:57 #17716217Originally posted by Fearless
Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.onzin,
mijn B lag goed laag aan de voorkant.
En ik had onder de gehele oppervklate van de stabistang een beschermplaat van traanplaat. Custom made..
ZIt dus ook strak tegen de stabistang aanMijn plaat is dus net zo laag als de stang (ok 5mm lager door de dikte van de plaat).
Drempels kon ik nooit recht overheen, ging netjes schuin en raakte ze dus haast nooit, af en toe een zachte tik, maar kuilen op de snelweg zorgde voor dikke vonken onder de auto weg..Maar dus geen deuken in spruitstuk, kapotte carterpan of lekke oliefillters..
30 augustus 2010 om 07:04 #17716218origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Fearless
Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.onzin,
mijn B lag goed laag aan de voorkant.
En ik had onder de gehele oppervklate van de stabistang een beschermplaat van traanplaat. Custom made..
ZIt dus ook strak tegen de stabistang aanMijn plaat is dus net zo laag als de stang (ok 5mm lager door de dikte van de plaat).
Drempels kon ik nooit recht overheen, ging netjes schuin en raakte ze dus haast nooit, af en toe een zachte tik, maar kuilen op de snelweg zorgde voor dikke vonken onder de auto weg..Maar dus geen deuken in spruitstuk, kapotte carterpan of lekke oliefillters..
Hoe dik had jij die plaat dan dit kunnen we namelijk ook wel toepassen zodra het apparaat klaar is
30 augustus 2010 om 09:59 #17716219origineel gepost door TheGeneral
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Fearless
Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.onzin,
mijn B lag goed laag aan de voorkant.
En ik had onder de gehele oppervklate van de stabistang een beschermplaat van traanplaat. Custom made..
ZIt dus ook strak tegen de stabistang aanMijn plaat is dus net zo laag als de stang (ok 5mm lager door de dikte van de plaat).
Drempels kon ik nooit recht overheen, ging netjes schuin en raakte ze dus haast nooit, af en toe een zachte tik, maar kuilen op de snelweg zorgde voor dikke vonken onder de auto weg..Maar dus geen deuken in spruitstuk, kapotte carterpan of lekke oliefillters..
Hoe dik had jij die plaat dan dit kunnen we namelijk ook wel toepassen zodra het apparaat klaar is
Staat erbij… 5mm!
30 augustus 2010 om 16:20 #17716220kan hem wel exact nameten.
Heb een stuk dik traanplaat gepakt en diverse slijpschijfjes… :D30 augustus 2010 om 17:34 #17716221origineel gepost door KRSA2000
origineel gepost door TheGeneral
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Fearless
Carterbeschermplaat wordt hem niet hoor met een goed verlaagde Corsa B. Want die moet nog lager staan als je stab.stang inclusief die spacers. Dan scrhraap je elke drempel op die plaat.onzin,
mijn B lag goed laag aan de voorkant.
En ik had onder de gehele oppervklate van de stabistang een beschermplaat van traanplaat. Custom made..
ZIt dus ook strak tegen de stabistang aanMijn plaat is dus net zo laag als de stang (ok 5mm lager door de dikte van de plaat).
Drempels kon ik nooit recht overheen, ging netjes schuin en raakte ze dus haast nooit, af en toe een zachte tik, maar kuilen op de snelweg zorgde voor dikke vonken onder de auto weg..Maar dus geen deuken in spruitstuk, kapotte carterpan of lekke oliefillters..
Hoe dik had jij die plaat dan dit kunnen we namelijk ook wel toepassen zodra het apparaat klaar is
Staat erbij… 5mm!
Ja sorry was nog niet helemaal wakker vanochtend:P
30 augustus 2010 om 18:00 #17716222Ha ha!
Ik ken het probleem… ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.