Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Oliedruksensor……waar zit ie Meriva A 2004
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 oktober 2024om 21:31 door Kolibrie.
-
AuteurBerichten
-
2 oktober 2024 om 19:07 #18555102
Goede middag / avond,
Ben een leek, en rijd naar volle tevredenheid nu 3 jaar in een Meriva A uit 2004 Z16XE met 190 op de teller
Naar ik denk en her en der lees is m’n oliedruk sensor stuk. En dat zou door die leek wel eenvoudig te vervangen moeten zijn
Nieuwe ods gekocht….kijk ik onder de motorkap. Kan ik ‘t kreng nergens vinden.
Gezocht op diverse sites, maar kom er niet uit. Heeft iemand de gouden tip en of foto van de plek waar ie zit?
Daar ben ik je wel dankbaar voor
Dank & Groet
Hans
3 oktober 2024 om 19:08 #185551064 oktober 2024 om 17:12 #18555115Hey Bandido, Meriva A uit 2004 Z16XE met 190 op de teller
dank voor het linkje van de olie d.s. 👍 Heb ‘m nog niet verwisseld want ik reed een stukje > olielampje ging na verloop van tijd weer branden. Onder de motorkap gedoken …..pruttelt / sputtert ie m.i. kokende. koelvloeistof (?) uit de opening zie foto. Op de foto heb ik het onderdeel schoongemaakt. Dat is dus losgekomen terwijl er schroefdraad op zit? Koelvloeistof reservoir was leeg. Bijgevuld en voorzichtig naar huis gereden. Wat kan dit zijn? Weet je hier raad mee?
Alvast dank voor advies natuurlijk
Groet
Hans
6 oktober 2024 om 08:42 #18555132Als ik het goed heb is dat de thermostaat. Ik zou niet meer verder rijden en hem wisselen.
Door rijden kan motorschade veroorzaken.
6 oktober 2024 om 15:36 #18555136Hoi ‘Bandido ‘,
Veel dank…..heb filmpjes gezien bij autodoc dat het inderdaad het koppelstuk is naar de thermostaat toe. Dat koppelstuk is dus halverwege de schroefdraad afgebroken. Er zit -denk ik- nog een restant in het huis. Moet dan het hele huis vernieuwd worden? Laatste vraag……Is dat ‘gewoon’ slijtage (20 jaar oud) of is het een gevolg van een mankement elders? Verliest geen olie – en voor ie helemaal afbrak denk ik – gaf ie alleen het oliepeil lampje (zie foto) als waarschuwing geen andere symbolen. Ik rijd geen meter meer en breng de auto naar de garage.
veel dank….en groet Hans
8 oktober 2024 om 20:26 #18555173Thermostaat vervangen is het beste.
Olie lampje kan ook je olie niveau sensor zijn. Zit halverwege op je carterpan.
8 oktober 2024 om 21:31 #18555192Hoi ‘ Bandido ‘ ,
Vandaag de thermostaat laten vervangen……
Oliesensor ook meteen vernieuwd. 200 euries lichter maar rijdt weer als een trein.
Hartstikke fijn je tips en adviezen…..en zo leer ik ook nog wat.
Succes
Dank & groet
Hans
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.