oliedrukmeter werkt niet

Forumindex Forums Modellen Calibra oliedrukmeter werkt niet

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    EddyVectra3.2V6
    Deelnemer

Hallo mede Calibra-liefhebbers,
      De oliedrukmeter van mijn Calibra werkt niet. Zodra ik het contact aan doe schiet de meter naar de maximale uitslag. De vraag is nu is de meter kapot of is de sensor kapot? Wie heeft hier ervaring mee?

johanhummer9
      Deelnemer

denk zelf sensor waarom? als ik het draadje van me tempmeter tegen massa leg schiet ie ook naar het uiterste.

ik kan het mis hebben hoor

ANJO TOL

denk aan slecht contakt van de aansluitingen van de censor op het blok ! mooi schoon en blank maken ! zou ook kunnen dat het koper gewoon volledig doorgeroest is door wegenzout !

GSE
          Deelnemer

Die gevers/sensors werken op massa,als je massa hebt slaat je meter vol uit,dus:
            A kabelbreuk
            B Sensor kapot

Haal ff de kabel van de sensor en zet um op contact weet je al of je of het de kabel of sensor is.

Sensors zijn nieuw te krijgen op ebay.de

Je hebt die sensors in 2 soorten 1 zoals de Monza Senator enz hadde met 2 contacten nl wk en g en G=geber/sensor en WK=warn kontact/oliedruk lampje.

En je heb dezelfde sensors met alleen een G aansluiting.

Ik heb eventueel nog wel een goede hier liggen van een Monza Senator aangezien ik hier een V8 heb liggen en die had constant een oliedruk van 3,5 bar koud egaal of ik meer gas gaf en ik twijfelde aan de sensor dus heb ik maar een nieuwe gekocht maar die geeft precies dezelfde waarde als die van een Monza die ik eerst had (OHC en CIH en DOHC hebben alle dezelfde draad)

EddyVectra3.2V6
            Deelnemer

Vandaag toch nog eens naar de niet werkende oliedrukmeter gekeken. Eén van de aansluitingen was behoorlijk gecorrodeerd en ik vermoedde bij het aansluitklemmetje een draadbreuk. Draad ietsje ingekort, een nieuw klemmetje er op gezet en hij werkt weer. Soms zijn oplossingen heel simpel.

Maurice89
              Deelnemer

En bespaart weer 60 euro :thumb

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.