Forumindex › Forums › Modellen › Manta › oliedrukmeter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2013 om 19:46 #17255677
hoi
ik heb een oliedruksensor van een kadett e waar komt deze op de motor (cih 2.0E) en hoe zorg ik er voor dat de meter (origineel in cockpit) in het dashboard werkt zat eerst een ecometer ingr dennis
24 februari 2013 om 21:34 #18110908Manta heeft op het blok zijkant uitlaat een zender voor je oliedruk.
als je een oliedrukmeter wilt aansluiten moet je een zender plaatsen met dubbele aansluiting.
ook wel toegepast op de sr manta en ascona.
zenders zijn er wel even zoeken binnenkort onderdelen beurs manta club..
maarsen bij utrecht…..vast iets voor jou altijd gezellig…
groetjes team waldsein…1 maart 2013 om 16:56 #18110909oliedruk sensoren zijn gewoon nieuw te krijgen.
kosten wel een paar knaken, maar dat kosten hobbys zowiezo.
wel even extra draad trekken vanaf je nieuwe oliedruk sensor,
naar de tellerbak toe, en dan even nagaan of je tellerbak wel een aansluiting heeft
voor je drukmeter.heb anders wel een schema, waarop staat hoe je een standaard dashboard ombouwt naar gsi met oliedruk meter.
7 maart 2013 om 17:18 #18110910@Ghanz wrote:
oliedruk sensoren zijn gewoon nieuw te krijgen.
kosten wel een paar knaken, maar dat kosten hobbys zowiezo.
wel even extra draad trekken vanaf je nieuwe oliedruk sensor,
naar de tellerbak toe, en dan even nagaan of je tellerbak wel een aansluiting heeft
voor je drukmeter.heb anders wel een schema, waarop staat hoe je een standaard dashboard ombouwt naar gsi met oliedruk meter.
ik heb je een pm gestuurt
21 maart 2013 om 18:53 #18110911werkend en wel
wat is een normale oliedruk voor een 2.0 e21 maart 2013 om 19:21 #18110912mhoa.. dat varieert :D
in goede toestand, moet er toch met stationair en motor op bedrijstempratuur (90 graden)
een 1.5 bar aan druk zijn, op zijn minst. maximaal een bar of 4 tot 5, en dan moet de overdruk klep zich openen.maaar.. in de praktijk wil dit alles nog wel eens een halfe bar, of zelfs een hele minder zijn.
trukjes zoals onder andere;
*dikkere olie 20w40,
*stalen kogel in pomp, ipv kunstof balletje,
*moer m6 in dop/bout van oliepomp…
*sterkere veer,
*deksel van oliepomp heeeel licht vlakken, de tandwielen moeten wel ruimte hebben om te draaien, *stalen deksel van diesel monteren.zo een paar dingen wat je zoal kunt doen om je olie druk weer op te vijzelen.
werkt een van deze oplossingen niet… tijd voor nieuwe lagerschalen in je drijfstangen,
dan is het verlies inmiddels al te groot bij de drijfstangen.succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.