Oliedruklampje Meriva gaat aan en weer uit

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Oliedruklampje Meriva gaat aan en weer uit

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    OpelWillum
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Helaas gaat mijn eerste topic-post op dit forum direct over een probleem met mijn Meriva – 1.6 16v 2004

Gistermiddag reden we met de auto volgepakt terug van een weekje Zeeland. Na zo’n 100 km ging het oranje waarschuwingslampje van de oliedruk branden. Verder reed de auto prima en deed de motor niet vreemd, geen rare geluiden of vermogenverlies ofzo.
      Ik heb de auto bij een tankstation aan de kant gezet en het instructieboekje geraadpleegd. Dat raadt aan om in zo’n geval direct een Opel-dealer op te zoeken. Eerst maar eens even het oliepeil gecontroleerd. Dat was in orde. Daarna de motor gestart en het oliedruklampje ging niet aan. Omdat ik niet het risico wilde lopen, met een baby achterin, om op een vluchtstrook te belanden, met de pechhulpcentrale gebeld. Die stuurde een wagen. Toen die kerel arriveerde, controleerde hij of de draaiende motor voldoende werd gesmeerd. Dat was het geval. Motor paar minuten laten draaien: geen lampje. Hij dacht dat het misschien een verkeerde meting was geweest.

Wij weer doorgereden, maar na 20 km ging het lampje weer branden. Bij een parkeerplaats gestopt, motor afgezet en weer gestart. Lampje bleef uit. Verder gereden en na 15 km ging het lampje aan. Even later gestopt en na opnieuw starten was lampje weer uit. Vlakbij huis ging het lampje weer branden, toen maar naar huis doorgereden zonder problemen. Gisteravond nog een paar korte ritjes van een paar kilometer waarbij lampje uitbleef.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

wim-v6
      Deelnemer

kan de sensor zelf zijn, maar kan ook werkelijk een oliedrukprobleem zijn, een klemmende drukplunjer, bijvoorbeeld.

vervang zsm de sensor, deze kost enkel euro’s

als het dan blijft voorkomen moet je je wel zorgen gaan maken..

Willem

acor

Zie bericht in PM

OpelWillum
          Deelnemer

Dit probleem kwam iemand heel bekend voor, hij stuurde mij een PM met de tip om gewoon een klein beetje olie bij te vullen. Heb er zo’n 0,3 liter bijgedaan en na een paar ritten, waaronder een uur filerijden op vrijdag, is het lampje niet meer gaan branden. Dit specifieke type Meriva schijnt vaker te kampen met een waarschuwing voor de oliedruk, terwijl er niets aan de hand is. De sensor en de boordcomputer zouden in de Belgische fabriek iets te scherp zijn afgesteld.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.