oliedruk vragen voor 2.2

Forumindex Forums Techniek Cih oliedruk vragen voor 2.2

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248119
    Opel_Freak25
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 September 2010

      ik vraag me zelf het volgende af:
      is de oliepomp deksel van een 2.2 het zelfde als een 2.0? en dan doel ik meer op de druk wat hij levert

      en kan het zijn omdat mijn lagerschalen zijn versleten dat olie druk minder is?

      hoop dat iemand mij snel antwoord kan geven want misschien moet ik dan opzoek naar een nieuw blok(hoop het niet)

      alvast bedank :wors

      #18012762
      Keesjr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2006

        1: ja.
        2: jazeker, grotere speling= meer weglekkende olie = veel minder oliedruk, zeker bij warme motor.

        #18012763
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Pomp maakt geen druk enkel volume..de druk die in je circuit heers is afkomstig van het volume wat de pomp verzet:
          versleten pomp is minder volume verplaatsing
          grote lager speling is veel volume verlies..

          Meestal zit de fout van lage druk in de pomp en is der wel een halve bar meer stationair uit te halen door wat simpele dingen te doen,eerlijk gezegd vind ik die pomp constructie gewoon 3x niks:

          1 te klein bemeten (in het 6cil geval die pomp is nl hetzelfde als bij een 4 cil en bij een 6 cil is der om de haverklap wel wat met de druk)
          2 alu deksel waar tandwielen mooi groeven in kunnen sluiten,dat alu is veel te zacht..
          3 overdruk ventiel wat een plastic iets is,en op de vreemdste manieren afslijt.

          Ik heb zelf een diesel deksel en 30% langer tandwielen in een 6 cil zitten en dit is gewoon geweldig,oliedruk stationair bij normaal gebruik altijd rond de 2 bar,en bij 1800 toeren al max druk van 4.5bar.
          Na echt lang op een autobaan te hebben gezeten rond de 1.3-1.5 bar met 10w40 olie.

          Die diesel deksels zijn van staal en slijten amper in,en die hebben niet dat kleine gierige plastic paddestoeletje maar een stalen cilinder die in een fatsoenlijk geboort gat op en neer gaat + de veerdruk is veel hoger..

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.