Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Oliedruk te hoog, wie heeft advies?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2010 om 21:14 #17225564
Net nieuwe cylinderkop op m’n rekord 2.0 s automaat.
Motor blijft koel, maar de oliedruk stijgt bij lage toeren,
lampje blijft branden bij stationair draaien.
Als ik toeren maak dan loopt de meter weer terug naar de helft op de meter.
Heb de kogel in de oliepomp eruit gehaald was in orde, en de pakking vernieuwd.
Hij heeft dat met m’n oude kop niet gedaan,.
Iemand een idee svp
groet
paul5 september 2010 om 11:55 #17724877Ik snap niet veel van je text:
Motor blijft koel???????Oliedruk stijgt bij lage toeren,maar lampje brand???????
Als ik toeren maak dan loopt de meter weer terug naar de helft op de meter.
Kun je aub iets beter uitleggen wat je klacht is,ik snap deze beschrijving helaas niet.
5 september 2010 om 12:02 #17724878wat is dat dan ben als iemand het moet snappen ben jij het wel:P (positief bedoeld!!)
5 september 2010 om 15:20 #17724879ik ben zelf monteur maar van die tekst kan ik ook niet veel maken ?
Maar volgens mij is de oliedrukzender niet helemaal goed ???
Anders eerst even de oliedruk meten bij stationiar toerental, warme motor .6 september 2010 om 20:12 #17724880Ok , bedankt
Ik dacht dat ik duidelijk was, maar blijkbaar..Simpel (hoop dat dat werkt) gezegd loopt de meter van de oliedruk, bij laag toerental in t rood, dus naar beneden op de wiizerplaat.
En bij stationair begint ‘t oliedruklampje te branden.6 september 2010 om 21:26 #17724881Oke Paul, dat klinkt al beter, nu is de vraag doet die dit al bij koude motor of alleen als de motor warm is ?
wat voor olie soort heb je erin gedaan nadat je de kop hebt vervangen ? 5w30 of 5w40 is te dun zeker als de motor warm is !!!6 september 2010 om 21:54 #17724882Ben ik niet met je eens een 5W-40 is aan de dunne kant maar mag bij een 4cil geen problemen veroorzaken,als je helemaal niks aan de oliepomp heb gedaan voor het vervangen van de kop kun je de deksel loshalen en weer vlak schuren,de overdruk klep vervangen als deze plastic kogel scheef is afgesleten en wat moeren onder de veer leggen.(heeft niet veel nut bij een nieuwe kogel)
Mocht je probleem dan nog niet verholpen zijn,dan zou ik het probleem in de kop zoeken…ala nokkenas lagers.
Misschien een dikkere olie nemen,maar een 5w-40 mag geen problemen veroorzaken bij een 4cil.
Ow ja en de oliepomp niet vergeten aan te schudden,anders krijg je never nooit geen druk.
6 september 2010 om 22:02 #17724883Oke Ben, wat je zegt kan kloppen maar ik heb het al eens meer meegemaakt met dunnere olie…
En ik heb nog nooit meegemaakt dat het olielampje gaat branden op ruimte op nokkenas lagers wel drijfstang of krukaslagers.
Ik denk dat die het beste eens kan beginnen met de oliedruk te gaan meten !7 september 2010 om 07:37 #17724884AnoniemLid sinds:
1 January 1970zit er wel de juiste nokken as in deze kop???
;)
10 september 2010 om 16:52 #17724885Hoi
Het laatste nieuws, van deze nitwit
Wijzer in het rood is dus te lage oliedruk
Dit werd mede veroorzaakt door een kapotte klepzetel
druk is nu iets beter10 september 2010 om 17:15 #17724886??????????
Klepzitting heeft toch niks met oliedruk te maken….10 september 2010 om 17:23 #17724887Nee inderdaad GSE,
heeft er helemaal niets mee te maken !!!
Wel met de compressie maar daar heeft hij niets over vermeld ?
Wat is er nog meer aan de hand dan, dat je zegt MEDE veroorzaakt ?10 september 2010 om 19:48 #17724888:hmmz wazig verhaal….
11 september 2010 om 20:38 #17724889:cool:zal wel zo’n alluminium propje missen in de kop bij de tuimelaars
13 september 2010 om 21:03 #17724890Hoe is het nu met je oliedruk ???
Heb je verder nog iets kunnen ???:hmmz28 februari 2011 om 19:27 #17724891motorlagers versleten was de conclusie, inmiddels voiture verkocht
De nieuwe eigenaar heeft de lagers vervangen en de rekord E2
2.0E rijdt weer, met een supergepoetste lak -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.