Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Oliedruk probleem…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2014 om 17:34 #17267303
Nadat ik een andere cilinderkop gemonteerd heb heb ik last van oliedruk problemen..
is een nieuwe cilinderkop opgekomen omdat de distrubutie van tijd was versprongen paar kleppen krom.
Nu als die stationeer loopt gaat t lampje branden, als ik toeren verhoog stijgt die echter wel 2.5 bar bij 2500 toeren ongeveer.
Nu heb ik nieuwe olie 5/40 shell, andere oliepomp met nieuwe tandwielen. Olieaanzuigbuis gecontroleerd en nieuwe O ring ertussen.
Het enigste wat overblijft is lagerschade door de klap die de zuigers hebben gemaakt..bedankt :thumbup
3 augustus 2014 om 17:59 #18246103Mijn druk zakt ook al maanden. Stationair nu rond de 1.5 als ie warm is, en bij 4500 toeren zit ik rond de 3. De c20xe gaat steeds ongezonder klinken, ben ook al een tijdje op zoek naar een andere.
Overigens vermoed ik dat de aanleiding is dat er een lagerkap van de uitlaatnokkenas is beschadigd. Dit zag ik 1.5 jaar geleden en toen besloten om door te rijden. Vorig jaar de carterpan eraf gehad en er zit aardig wat aluminium door de olie. Jammer….. Blok had al 220.000 gelopen voor de inbouw, de hele ombouw was ronduit prijzig, vandaar deze (rare) keuze.
3 augustus 2014 om 18:02 #18246104Het probleem zit hem vaak niet in de tandwielen van de pomp maar in het huis wat dan is uitgesleten.
Waarmee en waar meet je deze druk? Originele sensor en digidash?
Hoe zagen de lagersschalen van de drijfstangen eruit? Of zijn deze vervangen toen het toch allemaal los lag.
3 augustus 2014 om 18:27 #18246105Blok is gereviseerd nieuwe lagerschalen.. Met de oliedruk lamp en heb er nog 1 meter bij (digitaal) In de cilinderkop zit genoeg olie, als ik gas geef met vuldop eraf spat het alle kanten op.
3 augustus 2014 om 19:36 #18246106ok, en het pomphuis? ook nieuw of alleen nieuwe tandwielen.
vind de olie wel aan de dunne kant voor een c20xe.Zelf rij ik met hele dikke olie, en altijd maximale oliedruk op mijn digidash.
Wanneer de olie goed warm is (110 graden na een run) wil deze nog wel eens een blokje zakken bij stationair.
Maar dan moet het echt goed warm zijn..ik draai dan op Kendall Racing Green 20W50
:DJe kunt ook nog een dubbeltje (als ik mij niet vergis) achter de veer van de oliepomp plunjer leggen.
Dan werkte ook nog wel eens ;)3 augustus 2014 om 19:50 #18246107Pomphuis gewoon uit een ander blok wat goeie oliedruk had met nieuwe tandwielen maar waardes zijn hetzelfde, morgen zal ik eerst de lagerschalen bekijken en mischien ondermaatse lagerschalen bestellen. waar kan je 20w50 krijgen?
Dubbeltje erachter heeft dat effect? plunjer gaat alleen open als er overdruk is?4 augustus 2014 om 16:33 #18246108Lagerschalen zijn goed, pomp is goed aanzuigbuis en alles vernieuwd. Netjes 5 bar warm en koud, ga ik 1 stukje rijden trap hem in.. hele oliedruk weg stijgt ook niet meer met toeren…
4 augustus 2014 om 17:18 #18246109Huh. Euhm. Jaaaaaaaaa
Das niet grappig. Sensor nog goed??Heb ook al eens meegemaakt met een ombouw. Defecte sensor. Alles geprobeerd om oliedruk te krijgen.
Uiteindelijk andere sensor erin hoppa. Zoals het hoort zeg maar.4 augustus 2014 om 17:28 #18246110Zitten 2 sensors op 1 meter zegmaar en de orginele, zitten niet op hetzelfde circuit als de meter 0 begint aan te geven gaat de lamp branden dus dat ken niet missen.. weet het ook echt niet meer morgen cilinderkop ermaar weer afhalen
4 augustus 2014 om 17:40 #18246111Hoe heb je geconstateerd warm en koud? stationair draaien gaat die nooit echt warm van worden. Dus ik denk dat je toch ergens bij warmte geen druk meer haalt. Dus lagers, olieaanzuigbuis (oring) of pakking bij de pomp.
4 augustus 2014 om 17:52 #18246112Hmm dan is het idd niet de sensor.
Is er een bypass gemaakt op het oliekanaal van de kop?
4 augustus 2014 om 18:16 #18246113Nee geen bypass, oliefilter is nieuw, pakking, aanzuigbuis nieuwe o ring gebruikt. Lagerschalen gecontroleerd en zijn goed, krukas heel licht ingesleten maar kan nooit van de een op andere dag 4 bar oliedruk op kunnen missen?
wat ik nog wel zou kunnen doen is oliedruk meten op het onderblok zelf en niet bij de pomp.. weet je toevallig waar je dat kan meten en wat voor maat dat is? :thumbup4 augustus 2014 om 18:21 #18246114Ja normaal niet maar ik zou anders ook ff niet weten waar het dan nog kan zitten.
Of krukas of oliepomp zelf.
Dat zijn echt de laatste 2 die naar mijn idee dit nu kunndn veroorzaken. De rest is nieuw.4 augustus 2014 om 19:31 #18246115Je zou zeggen van wel inderdaad, ik vind het ook enorm vreemd. drijfstanglagers gaan meestal altijd eerst dan de krukas lagers
5 augustus 2014 om 16:59 #18246116Vandaag alle massa’s vernieuwd, nu geeft die koud bijna 6 bar aan, als die echt warm is geeft de meter niks meer aan maar lamp gaat niet branden dus dan is de oliedruk wel boven de 0.6 bar. als ik met warme motor een beetje gas geeft klimt die naar 5 bar+ . toch vertrouw ik die meter niet.
5 augustus 2014 om 17:02 #18246117is het een digitale meter of mechanische?
5 augustus 2014 om 17:06 #18246118digitaal,, zoek nu een mechanische
5 augustus 2014 om 20:37 #18246119Drukregelplunjer al na gekeken, had een klemmende plunjer van de week bij een X20XEV 1e generatie.
Koud geen problemen bij warme motor gingbhet lampje branden na een stuk getrapt te hebben tot 1500toeren.
Motor uit en aan kon ik rustig verder rijden, met het raam open luisterend naar de klepstoters.Bij deze hebben we een diepe kras, en wat los vuil in de plunjerbuus gevonden.
Plunjer vervangen voor een schadevrij exemplaar, deze in een schoon gemaakte buis geplaatst.
Nu loopt ze weer heerlijk
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
6 augustus 2014 om 17:34 #18246120wat voor olie heb je er nu inzitten ?
6 augustus 2014 om 17:49 #1824612115w40. Plunjer kan het niet zijn. Lamp blijft nu uit ga er nu vanuit dat het goed is.
6 augustus 2014 om 18:02 #18246122Pak ff de originele sensor, zit ook oliedruk bij voor het digidash. Ff meten wat er daar nou bij de pomp gebeurt.
Voordat ding stuk loopt. ;)
6 augustus 2014 om 18:14 #18246123Dashboard is eruit. De sensor is origineel die op de lamp zit. Sensor van de vdo meter staat er los van.
6 augustus 2014 om 19:15 #18246124Nee ik bedoel op de originele c20xe sensor zit ook een druk sensor. Dus olieverklikker en druksensor ineen.
Meet eens de druk bij de pomp.
6 augustus 2014 om 20:27 #18246125Waarom kan t de pkunjer niet zijn als ik vragen mag??
Motor mag zelfs op 5w30 geen te lage druk krijgen.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
6 augustus 2014 om 21:31 #18246126De oliepomp komt van een ander goed werkend blok af. dat zou het niet kunnen zijn eigenlijk en heb nog 1 andere pomp geprobeerd resultaat is hetzelfde. @ Corsayboy. nu snap ik je even niet meer ik heb er maar 1 opzitten orgineel, dat is de voeler die bij 0.6 bar via de lamp gaat.. op de zijkant van de pomp
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.