Forumindex › Forums › Techniek › Cih › oliedruk cih
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2010 om 10:32 #17598451
origineel gepost door daruler
en 15w 40 in dan is je olie iets dikker als die warm is zodat je ook iets meer druk hebDan is je olie iets dikker als hij koud is…….
Pas nog uitleg gehad van iemand van kroon-olie hierover.
15 februari 2010 om 16:17 #17598452Al en nieuw olie filter geprobeerd?
En dan niet een fram filter.Gr Daniel
16 februari 2010 om 08:45 #17598453Waarom geen FRAM filter?
16 februari 2010 om 15:27 #17598454Omdat de oliedruk met een fram filter minder wordt.
Mijn voorkeur gaat uit na MANN filters omdat je dan minder oliedruk verlies hebt.Gr Daniel
17 februari 2010 om 07:13 #17598455Ahh mooi, die heb ik ook (Brezan:))
21 juni 2011 om 20:18 #17598457Vraag betreft de oliedruk. Ik wil druk op het systeem zetten voordat motor ingebouwd word etc. Moet ik weerstand krijgen tijdens het draaien van de accuboormachine? Neem aan van wel, maar ik krijg het nier. Carter zit voldoende olie in, oliefilter gevuld en erop gedaan. Sensor lek? Of doe ik iets verkeerd?
21 juni 2011 om 20:50 #17598458Pomp ook al vol ?
22 juni 2011 om 15:17 #17598459Die moet ik dus apart vullen… Niet gedaan, dacht als carter op peil is, neemt ie olie wel mee. Morgen maar eens kijken. Thanks!
23 juni 2011 om 18:33 #17598460Pomp gevuld, filter is vol, carter is vol, geen lekkages te zien, maar krijg hem niet op druk…
Het blok is door revisie bedrijf in elkaar gezet dus mag aan nemen dat olie aanzuigbuis goed gemonteert is..
ALs ik hem op druk wil zetten zie ik wel olie stromen net boven waar draaigedeelte zit (tandwiel die je aandraait) Dit moet niet kloppen denk ik..25 juni 2011 om 11:53 #17598461Laat ik het ff zo zeggen:
Der klopt iet niet en dan big time:
Olie koud gereviseerd blok en geen druk is meer als wat groeven in de deksel of flank speling,als je een druk meter hebt,moet de wijzer met koude start toch zeker 3 bar aangeven koud en warm tussen de 1-2 bar..Je kunt je deksel wel vlak schuren (of stalen diesel deksel nemen) en je veerdruk van het overdruk ventiel vergroten enz enz en dikkere olie nemen en een Mann W712 filter enz,maar als je niet eens id druk krijgt met koude motor heb je ergens anders een probleem zitten:
Aanzuigbuis ergens lucht (scheurtje of lekage tussen blok en pijp)
Lager spelings veels te groot
oliedruk sensor kapot (kabelbreuk)Dieseldeksel en vergrote pomp hebben weinig nut bij een serie 4 cil motor,een serie pomp moet meer als voldoende leveren voor een 4 cil en al zeker koud..
Oliedruk schakelaar schakelt overigens bij 0,25bar dacht ik,onder de 0,25bar druk gaat je lamp oplichten.
28 juni 2011 om 14:49 #17598462Opgelost, te kort veertje zodat de kogel niet genoeg tegen druk had..
29 juni 2011 om 19:22 #17598456@JOZO wrote:
Opgelost, te kort veertje zodat de kogel niet genoeg tegen druk had..
Het kan zo simpel zijn soms
Hoe kwam je hier nu achter? Nog eens het revisie bedrijf gebeld?
29 juni 2011 om 19:52 #17598463ja gebeld, en alles na gelopen. Moest iets daar zijn en na eens goed gekeken en vergelijkt te hebben (met losse distrubitiehuis) er achter gekomen en gelijk het veertje verwisseld;)
29 juni 2011 om 20:01 #17598464heb je d’r ook zo’n stalen kogel in laten zetten?
29 juni 2011 om 20:08 #17598465ja, nieuw staal :thumb
29 juni 2011 om 21:41 #17598466mocht je nog zo`n kogeltje hebben… da past mij ook wel voor een of twee exemplaren hier.
30 juni 2011 om 15:57 #17598467Heb ik niet helaas voor je
6 juni 2016 om 19:47 #17598468Ik heb vorig jaar nieuwe veertjes laten maken en kogeltjes gekocht en geharde busjes voor de overdrukbeveiliging van het oliefilter ( als het filter dicht zit ), daar heb ik er nu een aantal van.
25 juni 2016 om 20:27 #17598469en merkolie gebruiken
26 juni 2016 om 09:34 #17598470Doe ik ook, Kroon olie is de beste!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.