Olie weg? kapote moter

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Olie weg? kapote moter

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217367
    bennie40
      Lid sinds:
      11 February 2010

      halo
      ik heb een meriva bj 2007. oktober 2009 zijn eerste beurt gehad met een km stand 22000 nu heb ik het volgende probleem,was onderweg naar huis toen plotseling het lampje ging branden van uitlaatgascontrole het vermogen ging terug naar 80 km, maar even later was het vermogen weer terug,ben toen naar huis gereden en direct onder de kap gekeken en tot mijn grote schrik zat mijn pijlstok er niet goed in, heb direct gepijlt maar er zat geen drupel olie meer op het blok het blok was brand schoon.
      nu heeft mijn auto 25000 km gelopen nu is mijn vraag waar is de olie gebleven?.nu zegen ze bij garage dat het via de uitlaat kan.
      kan het zijn dat 41/2 liter olie verdwijnt via de uitlaat.zelf heb ik het vermoeden dat er bij die beurt niet genoeg olie op het blok gekomen is.

      #17614434
      Sicco
        Lid sinds:
        7 December 2008

        Zit de carterstop er nog wel in? Of niet goed vast.

        #17614435
        tijgetje57
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2004

          A: Gewoon je carterplug nazien, peilstok terug erin doen. Checken op lekkage op de straat als je de auto verplaatst.

          en niet meer mee rijden totdat je oliepeil goed is.

          Dus als je bovenstaande nagezien hebt, de olie bijvullen. Dan checken op de peilstok.


          B: Wat je ook kan doen is de garage laten komen en gruwelijk over de zeik gaan en eisen dat ze het maar oplossen. En erbij vermelden dat ze hem maar komen halen. Dit is geen stijl.


          C: En btw dit is je eerste post op dit forum. Wij zouden het allen waarderen, als jij je ook nog even zou voorstellen in desgewenst topic op ons forum.

          #17614436
          dutch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 July 2005

            A: sowieso even doen

            B: garage laten komen en niet over de zeik gaan ;)
            Als onverhoopt de garage vergeten is olie bij te vullen dan is het hun probleem en moeten zij het oplossen. Imho bij een auto die net terugkomt van een beurt ivm garantie beter dan er zelf maar olie in/bij gieten

            C: ja, dat wordt gewaardeerd, maar in de praktijk zie je daar evenveel info in als in deze 1e post (Hallo, ik ben Bennie en heb een Meriva uit 2007) en dan zijn er twee reacties “welkom”. Om eerlijk te zijn, de toegevoegde waarde ontgaat me af en toe ;)

            D: welkom op het opel-forum :D

            #17614437
            dutch
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 July 2005

              Oh ja, wat natuurlijk ook nog kan is dat de olie zo schoon is dat je die niet ziet zitten op de peilstok. De stok eruit halen en een vluchtige blik erop is bij oude olie genoeg om te zien hoe het ervoor staat. Bij verse olie en een vers motorblok (met minder viezigheid erin dan een blok dat 2-3 ton gelopen heeft) kan je nauwelijks zien hoe de olie staat.


              @Bennie40
              : ajb vertellen hoe dit verhaal zich ontwikkeld / afgelopen is, vinden we altijd leuk om te horen.

              Groetjes, Dutch

              #17614438
              tijgetje57
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2004

                goh, niks meer gehoord??

                Duurde het zo lang teruglopen naar huis omdat je onderweg zonder olie kwam te staan??:vertag :cry

                Hoop het niet voor je…

                #17614439
                kaydee-opc
                  Lid sinds:
                  31 August 2008

                  hehe is niet te hopen nee..

                  ben wel benieuwd hoe het afgelopen is!

                  #17614440
                  EFF
                    Lid sinds:
                    13 November 2012

                    Vraagje: Welke olie kan je het best gebruiken voor een Meriva uit 2003 / 1.6 – 16V? 90 Dkm op de teller.

                    gr EF

                    #17614441
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      5w30 of 5w40 volsynthetisch

                      #17614442
                      wimpell
                        Lid sinds:
                        15 November 2007

                        zomaar een paar liter olie via de uitlaat is niet normaal.
                        is na de beurt de oliefilter wel goed vastgedraaid.
                        zo heeft een kennis van mij namelijk zijn auto naar de kloten laten gaan.

                        als dit zo is moet je de garage maar even opbellen met de mededeling dat het hun fout is en dat ze graag de kosten willen betalen..

                        BTW: Welkom op het forum

                        #17614443
                        EFF
                          Lid sinds:
                          13 November 2012

                          Bedankt, heb net een litertje castrol 5W40 – vol synth gekocht !

                          Gr

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.