Forumindex › Forums › Modellen › Astra › olie verversen Z18XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2015 om 09:28 #17271462
Hallo,
Ik wil mijn ervaringen van afgelopen weekend met jullie delen.
Na 30kkm heb ik besloten om de olie in mijn coupé te verversen. Bij al mijn vorige auto’s was dat een klusje van max 1 uur. Zaterdag was ik iets langer mee bezig…
Ten eerste de olie filter zit zo ongunstig dat ik er met de hand niet bij kon (onder de uitlaatspruitstuk naast de kat). Dus eerst naar de autozaak om een oliefilter sleutel te halen (nog nooit nodig gehad, altijd met de hand los kunnen draaien). Nadat ik dat kreng eindelijk los heb gekregen liep de olie uit de filter over 2 stekkers heen (olie peil en temperatuur denk ik) want die zitten precies daar onder. Geen plaats om een opvangbakje oid er onder te zetten.
Nu vraag ik me af, ben ik zo onhandig of is dit normaal bij dit type motor.
Misschien hebben jullie voor mij wat tips en trucs voor de volgende keer.
ik hoor t wel…13 april 2015 om 10:48 #18281060Op een brug zetten.
En de stekkers naderhand met een beetje remmenreiniger schoon spuiten.
Mijne laatst ververst paar tellen werk(op een brug)
13 april 2015 om 11:29 #18281061als je een brug hebt ja…
een remmenreiniger, ja dat is een goed idee thxTrouwens, heb je ook een nieuwe carterplug ingezet? Ik lees dat er een nieuwe koperen ring er in moet maar die had ik niet gezien. Dus ik zou een nieuwe carterplug moeten halen, toch?
13 april 2015 om 11:37 #18281062Als de carterplug een zwart rubberen ringetje erin heeft, vervang je best heel de plug. Bij mijn z14xe moet ook steeds de carterplug vervangen worden.
Als je geen brug hebt, kan je eventueel proberen iemand met een put te vinden, of smeken/inbreken bij de garage ;).
13 april 2015 om 13:14 #18281063geen rubberen of koperen ringetje, niks
heb gewoon de oude er ingedraaid en tot nu toe lekt ie niet
bij de garage inbreken hoeft gelukkig niet, ik heb van die oprij bruggen/bokken onder de wielen en daarmee lukt t meestal om onder de auto te komen
alleen maar de bewegingsruimte is natuurlijk vrij beperkt13 april 2015 om 13:58 #18281064Zit een rubber ring in je carterstop.
Vervang hem zelf nooit gaat bij mij tot nu toe altijd goed.
13 april 2015 om 17:36 #18281065@Chris426 wrote:
Als de carterplug een zwart rubberen ringetje erin heeft, vervang je best heel de plug. Bij mijn z14xe moet ook steeds de carterplug vervangen worden.
Als je geen brug hebt, kan je eventueel proberen iemand met een put te vinden, of smeken/inbreken bij de garage ;).
De hele plug vervangen is nergens voor nodig.
het rubberen ringetje is voldoende.
En zelfs als de rubberen ring goed is kan je hem laten zitten.Belangrijker is dat hij maar met Max 10 Mm vast gezet hoeft te worden.
13 april 2015 om 18:04 #18281066nou heb ik laast ook ijn oli gedaan maar nu doe mijn oli control niet meer aan wie weet wat het is of waat het aan het kan liggen
ik heb de stekker na gekeken maar is goedgr
13 april 2015 om 21:55 #18281067Hoe bedoel je doet t niet meer.
Zolang hij geen melding geeft is het goed.
Geeft hij melding staat hij te laag.Tenzij je je rode oliekannetje bedoeld, die moet branden op contact en uitgasn na aanslaan motor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
14 april 2015 om 06:04 #18281068@Chris426 wrote:
Als de carterplug een zwart rubberen ringetje erin heeft, vervang je best heel de plug. Bij mijn z14xe moet ook steeds de carterplug vervangen worden.
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Zolang de torx nog niet gaar is of de draad niet beschadigd is er absoluut geen reden om de caterplug te vervangen.
En als je gewoon de goeie maat torxbit gebruikt en ‘m niet als een idioot vast zet, hoef je ‘m nooit te vervangen.
14 april 2015 om 06:48 #18281069Ok ok, jullie hebben me overtuigd. :thumb
Misschien is het mijn licht neurotische kantje dat zegt dat ik m altijd moet vervangen :p.
14 april 2015 om 17:54 #18281070@wim-v6 wrote:
Hoe bedoel je doet t niet meer.
Zolang hij geen melding geeft is het goed.
Geeft hij melding staat hij te laag.Tenzij je je rode oliekannetje bedoeld, die moet branden op contact en uitgasn na aanslaan motor.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
nee ik heb hem al een paar keer na dat ik oli heb ververst moeten bij vullen dus hij geeft niet meer aan
dus daarom vind ik het raar
gr
14 april 2015 om 20:33 #18281071Wanneer vul je hem bij dan? als de sensor goed is zal die een melding geven als het peil rond het minimum zit.
16 april 2015 om 16:10 #18281072bij mijn gaf hij het snel aan dus vandaar maar goed ik hou het gewoon goed in de gaten
ik maak er veder geen probleem van hoor
maat ik vind het gewon een beetje raar
gr
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.