Olie vervangen differentieel

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Olie vervangen differentieel

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Opel_Bjorn
    Deelnemer

Heb net de olie van men differentieel vervangen van de Monza. Nu heb ik de aflaatnippel niet gevonden, dus heb ik hem via de vuldop leegezogen. wat daar uitkwam was echte gitzwarte stinkende olie. Was echt wel eens tijd om vervangen te worden. Dus deze weer vol met 80W90 gepompt. Om de hoeveel kilometer moet deze olie eigenlijk vervangen worden?

GSE
      Deelnemer

Middelste bout onderaan is de aflaatplug

Ik rij nu al 5 jaar met dezelfde olie rond.

Opel_Bjorn
        Deelnemer

bedoel je daar de bout mee waarmee het deksel vast zit? Die durfde ik niet demonteren omdat dan mss de pakking ging lekken. het is nu zo ook wel gelukt

rinus de boer

Olie een beetje warm rijden, dan die onderste bout van het deksel losdraaien. Zo komt de olie eruit.

De olie hoort bij elke grote beurt gekontroleerd te worden, en dient te vervangen worden (volgens het boekje) om de paar jaar. Ik laat het om de 3 a 4 jaar vervangen. Meestal ruikt de monteur of deze nog goed is. Oude olie gaat zurig ruiken.

Opel_Bjorn
            Deelnemer

zuur rook die olie wel. olie rook ook verbrand en er kwam ook niet erg véél olie meer uit (0.5L).

The_Undertaker
              Deelnemer

Hm, hoort 1,2 liter in te zitten. Ik heb hem laatst ook ververst, kwam relatief schoon spul uit, via de onderste bout inderdaad. Maar voor de zekerheid toch maar gewoon frisse olie in gedaan, beter tientje olie dan je diff aan gort ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.