olie verlies op rare plaatsen

Forumindex Forums Modellen Manta olie verlies op rare plaatsen

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226514
    knoll
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 July 2005

      hey heb olie verlies op rare plaatsen:

      heb mn motor gereviseerd en staat nieuwe carburator op (weber vervangingsset die de varajet 2 vervangt) met K&N achtige luchtfilter erop nieuwe koppelingset nieuw olie pomp deksel heb paar maand gereden met weinig olie lekkage tot dat ik mn kleppendeksel wilde herspuiten (door paar keer motor eruit en erin was die beschadigd) heb hem dan terug gestoken met nieuwe dichting (droog) het is een kleppendeksel van een injectie met 1 aansluiting dus

      heb die aansluiting eens aangesloten van mn kleppendeksel op mn carburator net onder de vacuumdarm maar wellicht was dit niet juist want hij begon plots overal te lekken en de olie liep zelfs uit mn olievuldeksel uit richting de achterkant van de motor
      nu had ik vorig weekend mn darm eruit gehaald weer en het weer gestoken gelijk zoals het was voor de lekkages begonnen dus kort darmpje op de aansluiting carb met een bout erop zodat die dicht is en de darm op het kleppendeksel is nergens meer mee aangesloten dus olie dampen komen zo vrij

      maar nog steeds lekt hij olie zelfs op de boord van mn kleppendeksel mn blok zelf is ook redelijk nat aan de zijkant en het drupt op het plaatje met die 2 kleine boutjes op de onderkant van de boite die tussen de boite en de motor hangt net daar lekt hij op het laagste punt

      voor dat ik mn darm aan mn carburator vast maakte had ik heel de tijd problemen met mn stationair dat de auto dreigde stil te vallen ook aan de lichten enz.

      net voor budel heb ik mn darm aangesloten en bleef hij draaien en had geen problemen met stilvallen aan de lichten enz. en pakte snel aan en de auto verbruikte denk ik minder ook

      maar dan zijn de olie problemen begonnen dan terug zoals gezegt afgesloten gelijk het was en nu heb ik terug problemen met mn stationair en stilvallen hier en daar bijna (draaien aan 700/800toeren) ik weet het toch niet meer hoor

      heeft er iemand advies? motor is wel 2 keer open geweest met dezelfde dichtingen maar is niet in gang gestoken geweest omdat de krukas vast zat maar alles van dichtingen was nog in goede staat en heb nieuwe schelpen gestoken na 2de keer open en ik heb een iets andere nokkenas in graden dan een originele 2.0S maar scheeld niet veel

      is er iemand die een idee heeft?

      heb een vriend die eens gezegt heeft vanavond dat ik mn kleppendeksel filter eens moet kuisen misschien steekt hij z’n dampen niet goed weg maar dat betwijfel ik omdat er toch smurrie uit de draad komt (in kleine druppels)

      groetjes en alvast bedankt Alex

      #17735662
      knoll
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 July 2005

        is toch maar rare zaak denk ik ;)

        #17735663
        knoll
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 July 2005

          hm niemand een idee dan ;)

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.