Forumindex › Forums › Modellen › Manta › olie verlies op rare plaatsen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2010 om 17:19 #17226514
hey heb olie verlies op rare plaatsen:
heb mn motor gereviseerd en staat nieuwe carburator op (weber vervangingsset die de varajet 2 vervangt) met K&N achtige luchtfilter erop nieuwe koppelingset nieuw olie pomp deksel heb paar maand gereden met weinig olie lekkage tot dat ik mn kleppendeksel wilde herspuiten (door paar keer motor eruit en erin was die beschadigd) heb hem dan terug gestoken met nieuwe dichting (droog) het is een kleppendeksel van een injectie met 1 aansluiting dus
heb die aansluiting eens aangesloten van mn kleppendeksel op mn carburator net onder de vacuumdarm maar wellicht was dit niet juist want hij begon plots overal te lekken en de olie liep zelfs uit mn olievuldeksel uit richting de achterkant van de motor
nu had ik vorig weekend mn darm eruit gehaald weer en het weer gestoken gelijk zoals het was voor de lekkages begonnen dus kort darmpje op de aansluiting carb met een bout erop zodat die dicht is en de darm op het kleppendeksel is nergens meer mee aangesloten dus olie dampen komen zo vrijmaar nog steeds lekt hij olie zelfs op de boord van mn kleppendeksel mn blok zelf is ook redelijk nat aan de zijkant en het drupt op het plaatje met die 2 kleine boutjes op de onderkant van de boite die tussen de boite en de motor hangt net daar lekt hij op het laagste punt
voor dat ik mn darm aan mn carburator vast maakte had ik heel de tijd problemen met mn stationair dat de auto dreigde stil te vallen ook aan de lichten enz.
net voor budel heb ik mn darm aangesloten en bleef hij draaien en had geen problemen met stilvallen aan de lichten enz. en pakte snel aan en de auto verbruikte denk ik minder ook
maar dan zijn de olie problemen begonnen dan terug zoals gezegt afgesloten gelijk het was en nu heb ik terug problemen met mn stationair en stilvallen hier en daar bijna (draaien aan 700/800toeren) ik weet het toch niet meer hoor
heeft er iemand advies? motor is wel 2 keer open geweest met dezelfde dichtingen maar is niet in gang gestoken geweest omdat de krukas vast zat maar alles van dichtingen was nog in goede staat en heb nieuwe schelpen gestoken na 2de keer open en ik heb een iets andere nokkenas in graden dan een originele 2.0S maar scheeld niet veel
is er iemand die een idee heeft?
heb een vriend die eens gezegt heeft vanavond dat ik mn kleppendeksel filter eens moet kuisen misschien steekt hij z’n dampen niet goed weg maar dat betwijfel ik omdat er toch smurrie uit de draad komt (in kleine druppels)
groetjes en alvast bedankt Alex
29 september 2010 om 18:47 #17735662is toch maar rare zaak denk ik ;)
30 september 2010 om 11:42 #17735663hm niemand een idee dan ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.