Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Olie uit de uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 08:07 #17232529
Hey luitjes,
Het is mij onlangs opgevallen, dat de auto best wel wat spetters olie (denk dat het olie is) uit de uitlaat naar buiten gooit. Gisteren had ik de auto even verzet en achteruit voor de auto van mijn vader gezet. De halve auto van mijn vader zit vol met kleine spettertjes. Ander half jaar geleden toen mijn auto’s heel goed was gerepareerd was het redelijk over. Maar er komt de laatste tijd best wel weer veel uit.
Heeft iemand enige idee wat het zou kunnen zijn?
Marvin
10 februari 2011 om 08:13 #17814473AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is het geen roet vermengd met condens?.
Dit kan je gemakkelijk testen met een aansteker.
Neem een druppeltje, en leg dit druppeltje op het uiteinde van en mes.
Houdt er een vuurtje onder. Gaat het knetteren is het water, blijft het stil is het olie.
10 februari 2011 om 08:43 #17814474Ik zeg MacGyver to the rescue ;)
10 februari 2011 om 09:04 #17814475[rquote=1864775&tid=142389&author=xladage]Ik zeg MacGyver to the rescue ;)[/rquote]
Haha inderdaad, je moet er maar opkomen :P
Zal het van de week is testen en post ik het resultaat10 februari 2011 om 19:35 #17814476hallo,
verbruikt de auto ook olie dan??
anders is het gewoon vocht en roet.
het is immers zo dat wat eruit komt er eerst in moet ;)
mvrg Rob
11 februari 2011 om 10:49 #17814477Auto verbruikt nauwelijks olie dat ik weet.
Maar kan het geen kwaad als die er zoveel water en roet uitgooid?11 februari 2011 om 11:15 #17814478AnoniemLid sinds:
1 January 1970Doordat je waarschijnlijk veel korte stukjes rijdt met je auto, en hierdoor je uitlaat warm en direct erna weer afkoelt, trekt dit condens aan. Doordat het nu in de winter veel vochtiger in de lucht is heb je hier in de winter meer last van.
Zolang je auto geen overmatig olieverbruik heeft, kan je ervanuitgaan dat het roet en condens is. Dit is niet erg, en heeft geen gevolgen voor je auto. Behalve zal de levensduur van je uitlaat iets minder zijn, omdat deze sneller rot.
11 februari 2011 om 11:50 #17814479een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.
Maar die had de achterkant ook telkens zwart. Reed ook lange stukken dus al die oliedamp kon goed over de achterkant van de wagen komen zo.11 februari 2011 om 15:57 #17814480[rquote=1865763&tid=142389&author=Fearless]een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.
Maar die had de achterkant ook telkens zwart. Reed ook lange stukken dus al die oliedamp kon goed over de achterkant van de wagen komen zo.
[/rquote]Dan is die motor ook hartstikke versleten zeker ???
Groet, Rik
11 februari 2011 om 16:24 #17814481[rquote=1865763&tid=142389&author=Fearless]een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.
Maar die had de achterkant ook telkens zwart. Reed ook lange stukken dus al die oliedamp kon goed over de achterkant van de wagen komen zo.
[/rquote]
Heb ik ook :cry:cry:cry Binnen 3 weken is het opgelost :thumbup11 februari 2011 om 16:42 #17814482[rquote=1865908&tid=142389&author=KadAstra-EF][rquote=1865763&tid=142389&author=Fearless]een oude wagen van mn maat had het wel. Dat ie olie zoop en uit de uitlaat weer naar buiten gooide.
Maar die had de achterkant ook telkens zwart. Reed ook lange stukken dus al die oliedamp kon goed over de achterkant van de wagen komen zo.
[/rquote]Dan is die motor ook hartstikke versleten zeker ???
Groet, Rik[/rquote]
Mwah slechte klepseals. Meer ook niet, Dikkere olie er in en het ging weer een poos goed.
Tot nu toe geen last meer van gehad, binnenkort een koppeling vervangen van dat ding. Klepseals kunnen altijd nog als die alleen maar zwarte rook produceert :afro11 februari 2011 om 17:14 #17814483Dan gooi ik mijn vraag hier ook meteen neer: hoe weet ik of het de klepseals zijn, of de zuigerveren, of een combinatie van beide?
11 februari 2011 om 17:35 #17814484Zuigerveren….compressietest
Slechte klepseals laten vaak olie door als het blokje goed warm is.
11 februari 2011 om 17:35 #17814485Quote Fearless : zwarte rook produceert = geen olie maar een (te rijk) brandstof mengsel.
Verbrandende motorolie geeft grijs/blauwe rook.
Quote 2000 : Heb ik ook Binnen 3 weken is het opgelost.
??????????11 februari 2011 om 17:36 #17814486blauw en zwartig lijkt zo veel op elkaar :P
11 februari 2011 om 18:05 #17814487[rquote=1865996&tid=142389&author=Fearless]Zuigerveren….compressietest
Slechte klepseals laten vaak olie door als het blokje goed warm is. [/rquote]
Ja ok, maar als het alleen de schraapveren zijn?[rquote=1865997&tid=142389&author=OPCdriver]Quote
Quote 2000 : Heb ik ook Binnen 3 weken is het opgelost.
??????????[/rquote]
Ik wil/ga de zuigerveren, klepseals, drijfstang lagers en krukaslagers vervangenHet rook gedrag ziet er zo uit: Als ik ‘m start dan komt er een grote wolk uit, als ie stationair loopt dan rookt ie, en als ik op trek dan rookt ie. Uh, eigenlijk rookt ie altijd :D
11 februari 2011 om 19:24 #17814488[rquote=1865996&tid=142389&author=Fearless]Zuigerveren….compressietest
Slechte klepseals laten vaak olie door als het blokje goed warm is. [/rquote]
Mijn Zuigerveren zijn Versleten, + Gladde cilinderwanden, maar wel gewoon 15,5bar compressie meten.
Testen Zuigerveren:
koude motor:
houd de motor even op +/- 4000 toeren, ruikt de verbranding naar olievermengd met brandstof geur, of rookt ie zelfs blauw, dan zijn de zuigerveren versleten.
Warme motor:
Draai de oliedop los, en kijk of deze lekker dampt
zo ja, zuigerveren versleten of carterventilatie onjuiste werking.Klepseals: motor lang (10min) stationair laten draaien, keertje flink gas geven, kijken of ie blauwe rook uit de uitlaat geeft.
willem
11 februari 2011 om 19:32 #17814489[rquote=1866121&tid=142389&author=wim-v6][rquote=1865996&tid=142389&author=Fearless]Zuigerveren….compressietest
Slechte klepseals laten vaak olie door als het blokje goed warm is. [/rquote]
Mijn Zuigerveren zijn Versleten, + Gladde cilinderwanden, maar wel gewoon 15,5bar compressie meten.
Testen Zuigerveren:
koude motor:
houd de motor even op +/- 4000 toeren, ruikt de verbranding naar olievermengd met brandstof geur, of rookt ie zelfs blauw, dan zijn de zuigerveren versleten.
Warme motor:
Draai de oliedop los, en kijk of deze lekker dampt
zo ja, zuigerveren versleten of carterventilatie onjuiste werking.Klepseals: motor lang (10min) stationair laten draaien, keertje flink gas geven, kijken of ie blauwe rook uit de uitlaat geeft.
willem[/rquote]
Hij dampt als een idioot, daar was ik al bang voor. Carterventilatie kan het bij een cih niet snel aan liggen?11 februari 2011 om 19:34 #17814490DAMPEN is ANDERS als ROKEN!!!
Dampen is puur water namelijk. (condens).
Willem
11 februari 2011 om 21:37 #17814491Met het “dampen” bedoel ik het antwoord op jouw stelling
Quote wim-v6: :Draai de oliedop los, en kijk of deze lekker dampt
zo ja, zuigerveren versleten of carterventilatie onjuiste werking.11 februari 2011 om 21:38 #17814492ow op die fiets, wat voor motor??
willem
11 februari 2011 om 22:36 #17814493Zie het al, heb weer super handige tips gemist. Van de week maar is proberen!
12 februari 2011 om 10:19 #17814494[rquote=1866337&tid=142389&author=wim-v6]ow op die fiets, wat voor motor??
willem[/rquote]
een 2.4 cih, 2.0 kop, en een 2.0 injectie systeem12 februari 2011 om 11:02 #17814495Deze mogen wel carterdruk hebben hoor.
Willem
12 februari 2011 om 11:10 #17814496Ok, maar nu weet ik weer niks. Ik ga van de week eerst wel even de compressie meten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.