Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Olie Slinger schot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 augustus 2009 om 14:28 #17211535
hey Mede Forummers,
ik vroeg me af of er voor de CIH ook standaard olie slinger schotten bestaan; of dat je zelf schotjes in de Carter pan moet lassen?
en zoja waar te krijgen?
is trouwens bedoeld voor een opel Manta B
ik hoor het graag van jullie
Mvgr Remon19 augustus 2009 om 16:20 #17514014ik heb er 1 van Risse motorsport ook wel te koop
als je er belang bij hebt stuur maar U2U wat het je waard is, nieuw bij risse : 242,00 EUR
19 augustus 2009 om 17:02 #17514015wat een ding zeg!
ik heb er gewoon een plaatje met een aantal gaten erin gelast19 augustus 2009 om 17:47 #17514016Krijg je die wel lek vrij of moet je soms een dubbele pakking gebruiken (kurk)?
Groetjes Richard
19 augustus 2009 om 18:07 #17514017heb je er ook een speciale aanzuigbuis bij ?
ziet er niet naaruit dat de originele aanzuigbuis daarmee werkt :hmmz
20 augustus 2009 om 21:27 #17514018morgen ff kijken voor de aanzuigbuis, heb em zelf alleen nog maar gepast op de carterpan
21 augustus 2009 om 06:11 #17514019origineel gepost door IIIaIItaBGsi
hey Mede Forummers,ik vroeg me af of er voor de CIH ook standaard olie slinger schotten bestaan; of dat je zelf schotjes in de Carter pan moet lassen?
en zoja waar te krijgen?
is trouwens bedoeld voor een opel Manta B
ik hoor het graag van jullie
Mvgr RemonBiesheuvel Autosport heeft ze op voorraad, is een plaat die in je bestaande stalen pan gelast moet worden.
Plaatje kostte rond de 25 euro geloof ik.21 augustus 2009 om 10:55 #17514020Mooi projectje om na te maken. Ik kom alleen om in dat soort dingen. :angel
21 augustus 2009 om 16:49 #17514021ga morge ook effe kijken bij biesheuvel of dat wat is.
heeft trouwens zo’n slinger schot nog meer functie als het olie bijde de aanzuigbius houden?!
Want snap niet dat altijd het 1e lager der uit ligt/verslijd door te weinig olie. omdat juist deze als eerste olie krijgt vanaf de olie pomp.
en dus de andere net zo hard zouden moeten slijten?ik hoor graag een verklaring
Mvgr Remon21 augustus 2009 om 17:10 #17514022olieslingerschot bij Risse kost 29 euro
21 augustus 2009 om 20:31 #17514023Asjeblieft (bijna) gratis, wel zelf maken.
Ieder vakje is 5mm
21 augustus 2009 om 23:08 #17514024whaha, ja wat jullie bedoelen is een inlasplaatje duh, dat kan iedereen zelf maken, die wat ik heb is om de olie bij je krukas weg te houden voor als je extreem hard door bochten gaat of hard remt enz, door het klotsen komt de olie tegen je krukas aan en dat verminderd de toeren aanzienlijk, en kan overmatig olieverbruik veroorzaken, de plaat die ik eventueel te koop heb is er voor gemaakt om de olie bij je krukas weg te houden. olieaanzuigbuis gaat door het ovale gat heen en past uitstekend .
:D
24 augustus 2009 om 06:12 #17514025Waar woont je huis? :)
24 augustus 2009 om 15:19 #17514026westerhaar:thumbup
22 september 2009 om 11:39 #17514027origineel gepost door city77
whaha, ja wat jullie bedoelen is een inlasplaatje duh, dat kan iedereen zelf maken, die wat ik heb is om de olie bij je krukas weg te houden voor als je extreem hard door bochten gaat of hard remt enz, door het klotsen komt de olie tegen je krukas aan en dat verminderd de toeren aanzienlijk, en kan overmatig olieverbruik veroorzaken, de plaat die ik eventueel te koop heb is er voor gemaakt om de olie bij je krukas weg te houden. olieaanzuigbuis gaat door het ovale gat heen en past uitstekend .:D
dan zul je toch wel verschillende types moeten hebben voor verschillende krukassen, wil het echt nut hebben :P
8 tegengewichten / 4 tegengewichten / 2.0 /2.2 / 2.4 slag …
voor welke is deze ?
22 september 2009 om 20:54 #17514028deze plaat komt onder je krukas, niet er tussen ;) past op alle 4 cilinder cih motoren
24 september 2009 om 12:07 #17514029Ja dat snap ik, maar wil ie nut hebben zal ie rakelings langs de draaiende delen moeten zitten om zo de overtollige olie eraf te schrapen.
Als ie dus voor een 2.4 gemaakt is , zal ie op een 2.0 weinig nut hebben
En andersom zou ie dus wel eens in friet kunnen lopen…
Dus vandaar mijn vraag, voor welk type is ie gemaakt ?Als je een 2.4 draaiend gedeelte in een 1.9 of 2.0 onderblok wil bouwen zal je ruimte moeten maken in het onderblok omdat oa de drijfstangen verder naar buiten komen door de grotere slag, dit heeft daar direct mee te maken.
Plus dat er verschillende krukassen (tegengewichten) zijn met dezelfde slag, waar je toch een andere voor zal moeten hebben…:vertagmisschien dat dit het iets duidelijker maakt , dan zie je ook hoe krap het e.e.a. erlangs moet draaien om nu te hebben
Ze maken ze tegenwoordig zelfs van teflon, dan kan het draaiend gedeelte ertegen lopen , zonder te beschadigen, om optimaal te werken..
27 september 2009 om 18:30 #17514030ik heb om te beginnen maar een slinger schot van biesheuvel erin gelast!
en al mocht ik ooit circuit gaan rijden zal ik wel iets funtioneel voor de de krukas
maken!Mvgr Remon
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.