Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Olie problemen Corsa 1.0 dure factuur ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2014 om 17:21 #17268236
Hallo,
Ik heb de corsa binnengebracht bij de garage om uit te zoeken waar de olie lek(ken) vandaan kwamen.
Daarbij is er een bestek opgemaakt van de kosten.
Het is wel een maximum bestek van een 1700 euro ongv.
Er staan onnodige dingen op zoals het vervangen van waterpomp en bougies enzo ( aangezien dit recent is gebeurt )
Ik ga het bestek hierbij voegen en horen wat jullie daar van vinden ?
Tevens de vraag of het te doen is om dit zelf te maken en of dat er toch wel kennis voor nodig is of speciaal materiaal ?
Ook zijn er dingen niet duidelijk of het bestek : het eerste punt wat dit allemaal inhoud ?
Koelvloeistof rood ? en dan pakket ?Alle hulp omtrent uitleg en of bepaalde foto’s zijn zeer welkom.
23 september 2014 om 17:33 #18254383Je hebt de verkeerde URL te pakken. Dit is de thumbnail
23 september 2014 om 17:37 #18254384[img]=http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/i0vPKs.jpg[/img]
23 september 2014 om 17:40 #1825438523 september 2014 om 18:20 #18254382vind het veel geld om nog in een b corsa te steken.
het lijkt er sterk op dat men alle pakkingen wil gaan vervangen van zowel motor als bak.
en als ze de kop er af halen is het niet raar dat je de waterpomp vervangt doe je dit niet dat gaat meestal water lekken23 september 2014 om 18:22 #18254386Er staat in ieder geval 1 bougie teveel op de bon…
23 september 2014 om 18:22 #18254387Het lijkt wel of ze het hele blok en bak uit elkaar halen en ook nog is uit de auto halen.
Volgens mij is culas in Nederlands cilinderkop toch?
Veel geld voor zo’n motortje als je het mij vraagt.
Ik zou is vragen wat ze allemaal van plan zijn om te doen?
Het gaat toch alleen om een olielekkage?23 september 2014 om 18:54 #18254388Het klopt dat het alleen ging om olie lekkage. van zowel motor olie als versnellingsbak olie.
De factuur is ook een maximum bedrag dat ze geplant hadden. maar een minimum 500 euro zou het zeker worden.
Maar dat is een risico dat ik niet echt wil nemen natuurlijk.
Maar zoals ik al zij staat er nog geen jaar een nieuwe waterpomp op. dus ik zie niet echt in waarom deze moet vervangen worden. alsook de bougies zijn niet heel oud.
23 september 2014 om 21:05 #18254389Mogelijk is het euvel met een keerring en een carterpakking al verholpen (bij wijze van spreken). Daarom zou ik diagnose laten stellen over wat precies het euvel/oorzaak is van bepaalde zaken en een indicatie laten maken om deze te laten vervangen. Alles vervangen lijkt me onzin. Ik gooi ook geen volle zak chips weg ;)
24 september 2014 om 07:30 #182543901700 euro om een Corsa B te fixen… dat een bedrijf zo’n factuur durft te maken.
Het lijkt me meer een factuur van “dit kan er allemaal mis zijn, dus als alles mis is, kost het dit”. Een fatsoenlijk bedrijf gaat eerst na wat de olielekkage is en maakt daarna pas een factuur op van wat het gaat kosten.
Of de koppakking en versnellingsbak zijn inderdaad lek, maar dan kan je je 1700 euro beter uitgeven aan een andere Corsa B.
24 september 2014 om 07:53 #18254391Mjah, zoals er staat: maximum kosten…
Ik begrijp de garagist ergens ook want begin er maar eens aan voor pakweg 500 euro… En ja, ok, misschien is het wel opgelost met de carterpakking en keerring maar… Kan genoeg voorbeelden bovenhalen dat je aan een motor begint met als eerste diagnose een kapotte bougie en uiteindelijk uitdraaien op een nieuw nokkenashuis (met alle andere onderdelen en werk niet te vergeten)… Stel je maar eens voor dat je behuizing van versnellingsbak stuk is of cilinderkop gescheurd… En dan kom je er niet met de vooropgestelde prijs op factuur… Maar je kan natuurlijk ook beginnen zoals MacGyver met kauwgum en duct-tape en het oplossen voor 5 euro wat elke klant graag heeft in de portemonnee maar naderhand voor de feiten staan als de kauwgum de rest in de soep draait (bij wijze van spreken).
Dus mijn mening: overweeg of de kosten en/of de auto het waard zijn om het zelf te doen mits nodige kennis van zaken, het laten te doen met risico op hogere kosten of de kosten in een andere wagen steken. Of je kan een stukje karton onder de auto leggen als je niet graag olievlekken hebt op de oprit ;)
24 september 2014 om 08:29 #18254392Hallo,
Ik ben het eens met de hierboven vermelde berichten. maar er zijn al vrij veel dingen ( nieuwe dingen ) in de corsa gestoken dat ik mij afvraag of je voor laat ons stellen een 1700 euro een andere koopt en al diezelfde problemen weer tegenkomt…
En het budget laat geen nieuwe auto toe helaas ;)
Ik durf er zelf niet echt aan te beginnen heb de waterpomp enzo er zelf wel eens van vervangen maar dit is toch net iets moeilijker denk ik.
Vooral het opnieuw vlakken enzo steekt wel een beetje tegen… Al lees ik hier en daar dat dit niet perse nodig is.
Ga eens informeren bij iemand die voor en na auto’s maakt en onderhoud eens kijken wat we daarmee berijken.
24 september 2014 om 08:37 #18254393Voor 1700 kan je 2 wegwerpauto’s kopen.
1 oktober 2014 om 09:53 #18254394Olielekkage X10XE 3cilinder (4bougies knap hoor)
meestal lekt als ie flink lekt de Oliedruk zender (bovenop aan de bijrijders zijde wijst deze naar de radiateur, zit een stekkertje op). kosten sensor 8 euro montage 2 minuten max
Ook willen de krukaskeeringen wel zweten, maar daar kan ze meestal oud mee worden,
distributie zijde kan vervangen worden van buitenaf zonder de distribtie los te halen.
Bakzijde moet de versnellingsbak en het vliegwiel eraf.Klepdeksel lekkage komt bij deze sporadisch voor.
Willem
3 oktober 2014 om 21:38 #18254396Hallo Wim,
Oliedruk zender is al eens vervangen geweest en zie daar ook niets vandaan komen.
Heb ondertussen nog eens een 2de persoon laten kijken en die weet ook te vertellen dat het van de culas voort komt.
Deze persoon heeft mij aangeraden eens te proberen er olie in te doen van 20w50. Ik kan aannemen dat het niet helemaal de oplossing is zoals het hoort maar op dit moment is het van “baat het niet dan schaad het niet”
Enkel wil ik wel de lekkage van de rode olie nog op lossen.
Aangezien ik niet echt thuis ben van versnellingsbak en zo zouden wat foto’s of uitleg welkom zijn.
De cardan assen zijn een kleine 2 jaar geleden vernieuwd door gereviseerde exemplaren ( nieuwe dus ). Kan het zijn dat de lekkage daar nog ergens mee te maken heeft of moet ik het eerder zoeken in een carter afdekking ofzo ?3 oktober 2014 om 22:06 #1825439520w50 zou ik erniet in doen vanwege distributie ketting spanner
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 oktober 2014 om 21:52 #18254397Wim,
Kan je je antwoord wat verder toelichten ?
5 oktober 2014 om 08:08 #18254398@tobber wrote:
Wim,
Kan je je antwoord wat verder toelichten ?
die moet dunne goedlopende olie hebben..(distributie ketting spanner)
en 20w50 is dat niet bepaald5 oktober 2014 om 10:28 #18254399Minimaal 500,- en max 1700,-? Dan weet ik al wat de factuur gaat worden. Want zeg je tegen deze garage ga het maar maken dan zal hij dichter bij de 1700,- gaan komen dan bij 500,-. Of het moet een 100% eerlijke garage zijn en aangezien 101% van de garages dat niet zijn.
Voor dat geld ging ik een andere corsa b kopen. Ik heb er pas een gekocht voor nog geen 250,- met jaar apk en nog geen 125.000 op de teller.
Tevens kost een motor en bak nog geen 400,- voor deze wagens.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.