olie peilstok

Forumindex Forums Modellen Corsa olie peilstok

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    rammaz
    Deelnemer

even een vraagje:

heb een corsa b 1.2nz gekocht, waarvan het peilstok door de krukas? is weggevreten.
      nu heb ik even een peilstok uit een 1.4nz motor en een e16se motor vergeleken en deze zijn gelijk.
      dus nu ga ik ervan uit dat alle peilstokken gewoon standaard zijn , echter als ik de “nieuwe” peilstok in mn blok steek lijkt het net alsof hij ongeveer 3 cm te lang is en kom ik al op mn carterpanbodem terecht……….hmmm toch niet standaard?:hmmz

crossagek

nee niet standaard , je moet echt even gaan zoeken naar een peilstok die specifiek voor jou blok gemaakt is .

de 1.4 en 1.6 zijn waarschijnlijk hetzelfde onderblok maar met een verschillende kop , vandaar dat de peilstok gelijk is .

De 1.2 heeft een ander onderblok , vandaar de peilstok die niet past ;)

corsaboy
        Deelnemer

Originally posted by crossagek
          nee niet standaard , je moet echt even gaan zoeken naar een peilstok die specifiek voor jou blok gemaakt is .

de 1.4 en 1.6 zijn waarschijnlijk hetzelfde onderblok maar met een verschillende kop , vandaar dat de peilstok gelijk is .

De 1.2 heeft een ander onderblok , vandaar de peilstok die niet past ;)

1.2, 1.3, 1.4, 1.6 onderblokken zijn gelijk qua hoogte hoor.
          Alleen verschilt de krukas, boring x slag en de zuigers met drijfstangen.

c12nz en c14nz zijn opzich dezelfde motoren..

wim-v6
          Deelnemer

er zit wel verschil in peilstokbuizen.

als je die overzet van de motor waar de peilstok vandaan komt, kan je eens wel goed uikomen.

Willem

rammaz
            Deelnemer

ja dat kan natuurlijk ook ,zal er eens op gaan letten…..thanx!:thumbup

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.