Olie niveausensor

Forumindex Forums Modellen Corsa Olie niveausensor

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268829
    Geitetestikel
      Lid sinds:
      4 November 2007

      Hallo mensen,

      Kan iemand mij misschien vertellen wat de weerstand moet zijn van de olieniveau sensor van mijn Opel Corsa Z13DT van 2006?

      Het motorblok is pas vervangen en nu blijkt dit een Fiat Punto motorblok te zijn zonder oliepeil sensor. Ik ben van plan een weerstand aan de stekker te maken waardoor de computer ‘denkt’ dat de sensor voldoende olie aangeeft. Ik rij op dit moment rond met een brandend lampje.

      De Opel dealer kan mij niet aan deze info helpen en ook in AutoTools is de waarde niet terug te vinden. Op het forum heb ik alleen kunnen vinden dat een peilsensor voor de stuurbekrachtiging van een Vectra tussen de 2 en 4 kOhm geeft.

      Groeten, Peter

      #18259137
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        0 ohms?

        #18259138
        Dr.Ed
          Lid sinds:
          9 October 2011

          Kun je je ouwe sensor nog opmeten?

          #18259139
          Geitetestikel
            Lid sinds:
            4 November 2007

            0 Ohm vind ik een beetje risicovol om te testen. Met een beetje pech is dat einde ECU.

            Ik kan de oude sensor niet testen, die zit in het kapot gelopen blok dat retour is naar het demontagebedrijf.

            #18259140
            Geitetestikel
              Lid sinds:
              4 November 2007

              In een ander topic heb ik gevonden dat bij de stuurbekrachtigingsolie van een Vectra, de waarde van de sensor tussen de 2 en 4 kOhm moet zijn. Nu heb ik het geprobeerd met 2,2 kOhm en 3,9 kOhm maar dat geeft helaas nog geen oplossing.

              Is er misschien iemand die weet waar ik het misschien zou kunnen vinden? Of kan er iemand een sensor doormeten?

              Ik wil er straks nog een paar proberen maar ik heb geen idee welke kant ik op moet.

              #18259141
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014

                I have never seen a Corsa C with analogue sensor for oil level. I think it is just a simple ON OFF contact, so digital input. So to me it is 0 ohms. Too bad I am reinstalling my Vista now, so I have no access at the moment to globaltis.

                #18259142
                Geitetestikel
                  Lid sinds:
                  4 November 2007

                  Oke, misschien over een paar dagen dan? Ik ben benieuwd of je er er iets kunt vinden.

                  Zou ik de functie misschien ook softwarematig kunnen uitschakelen? Anders kan ik dat eens aan de Opel dealer vragen.
                  Via mijn werkgever heb ik de beschikking over een Wow uitleescomputer van Würth. Misschien kan ik daarmee wat vinden over de waarde of over aan/uit.

                  #18259143
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    I can disable it for you, just different program variant config in ECU. If I remember correctly.

                    #18259144
                    Dr.Ed
                      Lid sinds:
                      9 October 2011

                      In zo’n geval zou ik met de multimeter naar de Opel dealer/Sloop gaan en vragen of ik mag meten aan een soortgelijke auto.

                      #18259145
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        Ignition OFF
                        Connect fused jumper wire to:
                        B41 Sensor – Engine Oil Level
                        Wiring harness connector (wiring harness side) wiring colour BNGN
                        &
                        B41 Sensor – Engine Oil Level
                        Wiring harness connector (wiring harness side) wiring colour BN
                        Ignition ON
                        Diagnostic Tester Data List Parameter
                        Oil Level Normal

                        #18259146
                        Geitetestikel
                          Lid sinds:
                          4 November 2007

                          Ik doe m’n best dit verhaal te begrijpen maar het is wel erg veel technisch Engels.

                          Ik kan de sensor niet doorverbinden met iets want de sensor ontbreekt. En moet ie met een bepaalde connector worden doorverbonden? En wat houdt dit in: Diagnostic Tester Data List Parameter.

                          Thanks alvast.

                          Trouwens vandaag gekeken bij een 1.3 CDTI van 2011, ik wou de sensor doormeten maar dit type blijkt de sensor niet te hebben. Ook een 1.2 benzine van 2003 heeft de sensor niet. Misschien inderdaad maar eens op een sloop kijken.

                          #18259147
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            Above is copy paste from TIS2000. It was a table. Diagnostic tester data list parameter = read the tech2 display and check the oil level status.
                            Main ideea is to connect 0 ohms link at the plug. Let me try google translate, I know is terrible.

                            Boven is copy-paste uit TIS2000. Het was een tafel. Diagnoseapparaat gegevens lijst parameter = lees de Tech2-display en de status oliepeil.
                            Hoofd ideea is 0 ohm koppeling aansluiten op de stekker

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.