Forumindex › Forums › Modellen › Astra › olie lek wie weet raad
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2010 om 16:28 #17218461
he hallo
ik heb pas een astra station 1.6 gekocht
nu zie ik dat hij sinds een paar dagen olie lekt
en wel precies waar de versnellingsbak aan de motor zit
uit het onderste punt lekt hij olie
nu weet ik niet of het versnb olie of motor olie is
de auto heeft wel 3 maanden stil ge staan zou het kunnen dat er een keerring te hard is geworden en het zin heeft om daar van dat spul in te gooien dat ze weer soepel worden
of kan dat lek ook ergens anders uit de versnellings bak zelf zijn
ps weet iemand waar de schroef zit om de olie van de bak te peilen
veel vragen ik weet het ik hoop dat iemand mij kan helpen
bedankt alvast10 maart 2010 om 16:33 #17627793welk typeastra en welke motor.
astra F-G-H-J :D
10 maart 2010 om 16:40 #17627794station 1.6 bwj 1992
hoop dat dit helpt10 maart 2010 om 16:48 #17627795Astra F dus :P
10 maart 2010 om 18:08 #17627796ik denk dat jouw achterste krukaskeerring lek is, dus dan zal de bak eraf moeten en de keerringen vervangen.
10 maart 2010 om 19:42 #17627797zal wel een rotklus zijn weet iemand of daar een how to van is
bedankt alvast10 maart 2010 om 19:52 #17627798aardige klus.
Bak moet er van af.
dat betekend subframe los. assen uit de naven en dergelijke..
willem
10 maart 2010 om 21:28 #17627799is dit door mij zelf te doen ik heb vroeger eens eentje van een ford escort er uit gehaald
weet jij toevallig hoeveel keerringen ik moet vervangen of is dit er maar eentje
bedankt10 maart 2010 om 21:30 #176278001 keerring
vliegwiel moet wel van de motor af
10 maart 2010 om 21:45 #17627801wauw lijkt mij een hele klus is dit vliegwiel er makkelijk af te halen
en kan ik dan de keerring er zo uit halen
word steeds moeilijker11 maart 2010 om 08:24 #17627802Als je al zover bent gekomen dat het vliegwiel voor je neus is moet dat ook geen probleem meer zijn ,,echter goede lucht sleutel zou wel heel goed zijn bouten kunnen verdraaid vast zitten,
en dan is de keerring zicht baar met een parker in de rubber ring te draaien
peuter je deze er uit goed schoon maken en de nieuwe klop je met een kunstof hamer of met een blokje hout er voorzichtig in open kant naar achter het blok in dus.bert
11 maart 2010 om 13:35 #17627803nou bedankt alvast
ik denk ik kan beter zo een werkplaats handboek kopen word ik misschien wat wijzer van
weet iemand misschien wat zo een rep kost als ik het door iemand laat doen
bedankt alvast -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.