Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › olie lampje brand en tikkende motor vectra b 2.5 v6 automaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 januari 2012 om 11:44 #17245233
hallo,
Ik zal me eerst even voorstellen ben nieuw hier op het forum.
Ik ben sebastiaan en kom uit maastricht.ik heb een aantal probleempjes met mijn opel vectra b 2.5 v6 automaat.
Probleem 1: de automaat schakelt naar mijn idee veelste veel en schokt als je de 130km/h aantikt en wil dan niet harder…
probleem 2: het motorolie lampje brand en de kleppen tikken heel erg na mijn idee. heb de olie pijl na gekeken en die staat gewoon op max.
probleem 3: hij lekt olie onder het blok.kan het zijn tot mn koppakking kapot is?
hoop tot jullie wat weten wat de oplossingen kunnen zijn.
greetz sebastiaan
13 januari 2012 om 17:43 #17973611Ik denk eerder dat de motor zelf zijn beste tijd gehad heeft.
Tikken van de kleppen komt door een TE lage oliedruk
Rot schakelen automaat kan komen door vermogen tekort ivm te kort aan oliedruk.
olie lekken is een lekke pakking of keerring.
Bij normaal en goed onderhoud worden dingen als olielekkage altijd op tijd opgemerkt en kan er een melding van gemaakt worden, zodat het verholpen kan worden vooraleer het te ernstig word..
Wat is de staat van onderhoud??
Willem
13 januari 2012 om 17:49 #17973612Waarschijnlijk lekt die olie uit de oliepomp/krukaskering of pakking. Doordat veel olie hieruit word geperst krijgt die niet genoeg oliedruk en gaat het lampje branden, doordat je dan rijd met te weinig olie lopen de lagers stuk waardoor de motor gaat inhouden stutteren ofwel. Motorblok is toe aan een revisie. Wat je zou kunnen proberen is lek repareren dan olie vullen en kijken of dat het olielampje nog brand. Als dat niet het geval is gaan testen en kijken of die niet meer stottert stottert hikt die wel. Dan is je motorblok gewoon overleden, en zit er niets anders op dan reviseren of omlepelen.
13 januari 2012 om 20:51 #17973613Mijn krukaskeerring is Serieus lek geweest, maar nooit problemen met oliedruk gehad…
Willem
14 januari 2012 om 16:46 #17973610bedankt voor de reacties jonges.
maar mijn motorblok heeft het begeven gistere :(
koppakking geploft :puke
olie langs het blok.
koelvloeistof liep weg.14 januari 2012 om 16:55 #17973608ander blok erin lepelen dus.
14 januari 2012 om 17:52 #17973614is het niet je warmte wisselaar die onder je inlaat zit tussen je 2 koppen in.
??????14 januari 2012 om 18:32 #17973615@wim-v6 wrote:
Mijn krukaskeerring is Serieus lek geweest, maar nooit problemen met oliedruk gehad…
Willem
Klopt, Haasje17 zit ernaast met olie die langs de keerring geperst wordt. Er staat/gaat wel olie tegenaan, maar van druk is geen sprake.
En om vanaf de zijlijn te zeggen dat ie toe is aan revisie……… :hmmzMaar goed, hij is dus officieel naar de …..
Lullig voor je. Er staat hier een mooie voor maar 1000 euro, scheelt je een hoop gesleutel :wors14 januari 2012 om 18:59 #17973616@sebasjuhh wrote:
bedankt voor de reacties jonges.
maar mijn motorblok heeft het begeven gistere :(
koppakking geploft :puke
olie langs het blok.
koelvloeistof liep weg.Waarschijnlijk niet de koppakking!!!
maar een gat in het onderblok oid, een Koppakking springt niet van te weinig oliedruk.
Ik heb hier een V6 gehad die HELEMAAL geen oliedruk meer opbouwde, en die heeft het nog lang zat volgehouden met verplaasten, van de hobbyruimte naar de parkeerplaats een goede 200meter, en dat toch wel een keer of 5 a 6, af en toe eens GOED gas geven haha….
die motor is nog draaiend gedemonteerd!!!!
Oja, was een Vectra-B 2.5 V6 X25XE automaat
Ben een Filmpje aan het Uploaden over hoe Tikkie (de naam die we m gegeven hebben) op zijn laatste Dag Klonk
Willem
14 januari 2012 om 19:35 #17973617Hier is ie dan:
http://www.youtube.com/watch?v=Ac8Q19x9xh0&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
en hoe ze er aan toe was na demonteren:
http://www.youtube.com/watch?v=rmA3mADkzBM&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;
Willem
15 januari 2012 om 19:57 #17973618thnx voor de filmpjes heb precies het zelfde dat tikke enz.
hij klok echt als een v8 op het laatst bij mij niet normaal.15 januari 2012 om 21:03 #17973619Dan is ie echt dood…
Deze is nog in lopende toestand gedemonteerd..
het 1e filmpje is de laatste keer dat ze gedraait heeft..
Willem
16 januari 2012 om 17:13 #17973620Ja net de garage gebeld waar hij vandaan komt en waar hij nu staat.
De koppakking is nergens meer te bekenne.
Er zit een scheur van 20cm van de kop naar het onderblok…
De nokasse zijn kapot.
De kleppe ook. En op de zuigers zitte 3 cm speling…16 januari 2012 om 18:10 #17973621http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/resultaat.aspx?motorcode=x25xe&onderdeel=motor” onclick=”window.open(this.href);return false;
De oplossing ;)
16 januari 2012 om 18:18 #17973622Heb hier ook nog een goed onderblok, prima koppen met nokkenassen, automaat compleet en de hele rambam.
Is in gedemonteerde toestand en af te halen voor 400 euro compleet!Hoef je alleen maar de pakkingen te bestellen en een riemset.
17 januari 2012 om 10:01 #17973623mn vorige auto is ook op gelijke wijze overleden, doet pijn in de buidel… maar tis niet anders
17 januari 2012 om 10:12 #17973624Tja, ik vind het wel een beetje eigen schuld als ik dit lees. Want een rood lampje wil zeggen dat je niet verder meot rijden en moet stoppen. Maar als je stug doorrijd is het niet gek dat dr wat stuk gaat he. En als je dan ook nog met olielampje aan 120 durft te gaan rijden met je automaat, dan ben je dus gewoon je auto aan het aftrappen.
17 januari 2012 om 12:38 #17973625ik heb deze week nog een motor te koop. een goeie.
300 euro
17 januari 2012 om 23:28 #17973626@Haasje17 wrote:
Tja, ik vind het wel een beetje eigen schuld als ik dit lees. Want een rood lampje wil zeggen dat je niet verder meot rijden en moet stoppen. Maar als je stug doorrijd is het niet gek dat dr wat stuk gaat he. En als je dan ook nog met olielampje aan 120 durft te gaan rijden met je automaat, dan ben je dus gewoon je auto aan het aftrappen.
Dan zoek je het imo wel een beeetje op…
18 januari 2012 om 11:30 #17973627En ik heb er ook nog wel 1 met onegeveer 150000km zit nog in de auto dus proefrit mogelijk
250 euro
Gr b18 januari 2012 om 18:27 #17973629de auto word gemaakt. komt een nieuw blok in en alles.
maar mijn vraag is dus nog steeds wat de oorzaak zou kunne zijn geweest van het inhouden/stotteren bij 130 en niet harder willen dan 130?
18 januari 2012 om 18:38 #17973630compressie weg
18 januari 2012 om 19:52 #17973631@koenelsenaar wrote:
compressie weg
Je gaat niet voor de Koelkast, Koen..
> Als een Motor geen smering meer krijgt, dan gaat deze ERG zwaar lopen, dat ie uberhaupt 120km/u heeft gehaald is al HEEL WAT!!!
onze Kneus (Tikkie genaamd / Zie filmpjes eerder in dit topic), draaide tot op het laatste moment netjes op 6 cilinders, af en toe op 5 net na de koude start..
Willem
18 januari 2012 om 19:57 #17973628@wim-v6 wrote:
@koenelsenaar wrote:
compressie weg
Je gaat niet voor de Koelkast, Koen..
> Als een Motor geen smering meer krijgt, dan gaat deze ERG zwaar lopen, dat ie uberhaupt 120km/u heeft gehaald is al HEEL WAT!!!
onze Kneus (Tikkie genaamd / Zie filmpjes eerder in dit topic), draaide tot op het laatste moment netjes op 6 cilinders, af en toe op 5 net na de koude start..
Willem
Maar zonder compressie lukt het toch ook niet om 120 te rijden?
18 januari 2012 om 19:59 #17973632ja maar als je olielampje brand valt nog niet je compressie weg…
Dat gebeurt pas als ie ECHT overleden is.
Onze Tikkie kwam ook niet verder dan 3500toeren in neutraal, terwijl in minstens nog 90% van de originele compressie aanwezig was, puur door de Wrijving in de krukas en drijfstanglagers.
Bij de meeste drijfstang kruktappen zatten de 2 glijlagers over elkaar en vast op de krukas gesmolten, zo kapot was het….
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.