olie lampje

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Geerte
    Deelnemer

Na inbouw van een gas installatie gaat mijn olie lampje soms flauw knipperen. Olie peil is gewoon goed. Iemand een idee?

Het gaat om een A2 senator 2.2i

fluks
      Deelnemer

kunstof klepje in je oliepomp vesleten
        die kun je vervangen door een ijzern kogel

GSE
        Deelnemer

Van 14mm…

Maar een 4 cil met oliedruk problems is niet goed…Zou de overdruk klep eens vervangen zoals fluks al zei:
          Baat dat niet dan probeer eens dikkere olie…

Maar als een 4cil problemen heeft…dan klopt der echt wat niet..

Geerte
          Deelnemer

Is dit zelf een beetje te doen?
            En waar kan ik de oliepomp vinden?

fluks
            Deelnemer

is zelf wel makkelijk te doen olie pomp zit onder aan het distributiedeksel van onderaf gezien zit er een deksel met 6 boutjes, daar zit aan de zijkant een dikkeschroef die moet je er uit draaien
              daarachter zit een veer en het klepjewat je moet vervangen, let wel de olie loopt nu uit je pomp en die moet je eerst door je ontsteking eruit te halen met een boormachine en een lange pen weer oppompen voordat je je auto start

GSE
              Deelnemer

Of de inbus aan de bestuurderskant los draaien en de zaak vol schudden todat de olie deruit loopt..

Geerte
                Deelnemer

Gaat dan alle olie eruit of alleen van de pomp?
                  Alleen dat verhaal van de ontsteking eruit en met een boormachine en een lange pen weer oppompen die begrijp ik nog niet.

En die inbus aan de bestuurderskant die zit ook wel op de oliepomp? Dat is denk wel makkelijker.

GSE
                  Deelnemer

Vind ik persoonlijk makkelijker die inbus…(maak um wel goed schoon zodat de sleutel der max in kan die krengen kunnen echt super vast zitten).

De olie van de pomp komt der alleen uit,is maar een handje vol..

Schuur die plaat waar de tandwielen op draaien 100% ook ff glad in een werkbank,beste is laten vlakken die groeven die de tandwielen maken verminderen ook de druk..

Kijk wel goed of der wel of geen pakking tussen de deksel en tandwielen zit,sommige blokken heb een pakking andere niet,en let ook goed op met die deksel los halen dat je tandwielen niet vallen,deze vallen zo omlaag soms kleven ze ook door de olie…

Stelt niks voor allemaal,alleen je moet de pomp aanschudden die zijn nl niet zelf aanzuigend..

Geerte
                    Deelnemer

Als het binnenkort een beetje weer is zal ik er eens naar kijken. (het is nu ook geen weer om op de grond te gaan liggen) De pomp aanschudden is dat wel te doen, want die zit daan weer op het blok neem ik aan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.