olie in oliefilter

Forumindex Forums Modellen Astra olie in oliefilter

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248490
    serge776
      Lid sinds:
      16 May 2012

      hallo iedereen,

      ben momenteel bezig met mijn onderhoudsbeurt, een grote. het is de eerste keer dat ik dit doe!
      luchtfilter reeds vervangen, pollenfilter vervangen, olie afgelaten, …

      nu heb ik een klein vraagje voor mijn oliefilter:

      moet die apart gevuld worden of wordt het automatisch gevuld bij het opgieten van de verse olie?

      en hoe zit dat juist bij de brandstoffilter?

      tnx MVG,

      serge

      #18017342
      jeroenk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2012

        Oliefilter vullen is niet noodzakelijk, wel aan te raden i.v.m. smering van je motorblok dat bij het niet-vullen wat langer duurt. Zelf vet ik altijd de rand van het filter even in met vaseline. Wordt je de volgende keer wat blijer van ;)

        Brandstoffilter doe ik het niet… Volgensmij wordt die ook volgepomp zodra ik ‘m op contact zet (doe ik altijd even een x-aantal seconden) en start daarna vrij vlug ;)

        Ik zou je wel adviseren om even de druk van je brandstofleidingen te halen (of een smeerboel moet je niet uitmaken :P)

        #18017343
        Astra_DLS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2008

          Oliefilter doen wij altijd even met motorolie langs het rubber zodat hij goed sealt. het brandstof filter vullen wij altijd even af voor het plaatsen ivm volpompen bij starten. Dan start je auto slecht en moet ie eerst brandstof pompen voor hij aan wil slaan (ik heb een diesel met een goed bereikbaar filter bovenin de motorruimte).

          MAW: Oliefilter niet vullen, wel insmeren tbv seal, brandstoffilter wel vullen ivm slecht starten.

          #18017344
          mrmonkey
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 February 2006

            Oliefilter idd alleen een beetje insmeren met motorolie (je hebt net afgetapt dus olie genoeg ;) )

            Brandstoffilter hoeft bij een benzine auto niet gevuld te worden, wordt vanzelf gedaan.
            Een 2.0 Diesel motor heeft geen opvoerpomp in de tank waardoor deze wel gevuld moet worden, meld het maar ff ander raakt de TS straks nog in de war :jerry

            #18017345
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              inderdaad wel belangrijk welke motor.

              bij een benzine hoef je het benzine filter niet te vullen, bij de diesel is vullen wel beter, zowel voor de pomp als voor de startmotor..

              willem

              #18017346
              Astra_DLS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2008

                Vandaar mijn ervaring gebaseerd op een diesel (zoals vermeld).

                #18017347
                PeterNoFear
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2012

                  En belangrijk: Oliefilter niet te strak aandraaien ;)
                  Handvast volgens mij.

                  correct me if i’m wrong.

                  #18017348
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    klopt

                    Wel stevig handvast, geen gereedschp bij ge gebruiken, wel zorgen dat ie niet vet is van buiten.

                    willem

                    #18017349
                    PeterNoFear
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2012

                      Gelukkig, heb ik toch nog wat geleerd bij mijn weekje stage en jaar zaterdagshulp bij Opel dealer Liewes. :jerry

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.