Ik ging vandaag is me luchtfilter bekijken. (Is beetje vies… Binnekort maar ff nieuwe kopen)
Toen kwam ik het volgende tegen:
De auto is natuurlijk al 21 jaar oud, dus ik weet niet van wanneer dit is, maar hoe kan dit ontstaan en kan het kwaad?
Ik heb natuurlijk een handchoke, kan het daaraan liggen?
Ziet er vreemd uit, het zit namelijk verder niet in het inlaat traject zo te zien. Is het niet omhoog gezogen door een slang op de kleppendeksel ontluchting of iets dergelijks? Ken die motor niet heel goed ofzo hoor….
Ik zou zo spoedig mogelijk de olie+filters vernieuwen, mogelijk dat er alleen korte afstanden met deze auto gereden word.
Had zoiets ook met de A Manta van 1971, na die een keer flink op zijn staart te hebben getrapt en daarna olie en filters vernieuwd te hebben geen last meer van gehad, het blok heeft ondertussen 350.000 gelopen en loopt nog steeds.
Al jullie antwoorden heb ik verder geen idee van. Dit is de eerste keer dat ik luchtfilter behuizing open maak. Ik heb verder geen last ofzo van die olie, maar het viel me op en vroeg me toen af of dit normaal was. Maar idd, ik ga zo spoedig mogelijk me luchtfilter vernieuwen!