Olie druk sensor Kadett C

Forumindex Forums Modellen Kadett Olie druk sensor Kadett C

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259549
    SuperMele
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2013

      Hallo iedereen, en bij deze mijn eerste post op dit interessante forum :thumb

      Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een Kadett C, nu is het een standaard 1200N blok dat erin zit.
      Maar de vorige eigenaar heeft er extra metertjes ingezet zoals tankinhoud, temperatuur en olie druk.

      En enkel het laatste werkt niet. Nu heb ik hier gelezen dan dit komt doordat de oliedruk sensor die er standaard inzit, slechts 1 aansluiting heeft.
      En om het metertje te doen werken, je een sensor nodig hebt met 2 aansluitingen.

      Ik heb al verscheidene dingen gegoogled en tal van zoekertjes sites afgegaan, maar vind nergens een verkoper van dat soort sensors…
      Kan er mij iemand bij helpen, of heeft iemand van jullie er nog 1 liggen?

      Alvast bedankt!
      Mvg,
      Jurgen

      #18162795
      Tech 1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2013

        Welkom,ik heb me hier ook pas aangemeld.
        Volgens mij moet je zoiets hebben (oliedrukgever) voor de 4 SR meters set,de met enkele kabelschoen bevestiging is alleen voor het standaard oliedrukcontrole lampje.
        Deze had ik de jaren tachtig bij de Opel dealer besteld voor mijn SR olie meter, alleen moet hij nog steeds gemonteerd worden :oops:

        #18162796
        SuperMele
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 July 2013

          Super! Bedankt voor de foto!

          Heb je toevallig nog een reserve, of eventueel een onderdeel nummer voor me?
          Of weet je ergens 1 te koop?

          Mvg

          #18162797
          Tech 1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2013

            Helaas had ik het originele doosje ongeveer 25 jaar geleden niet erg netjes opengemaakt,maar ik kan het etiket wel even beter laten zien.
            Nog leesbaar:
            1#9010148
            12525?
            Op de behuizing staat VDO en zonder hoekstukje past hij niet aan het blok geloof ik?

            Reserve of over heb ik niet,wel heb ik uit mijn 1.3S D kadett het dashboard met olie meter en de oliedrukgever bewaard,maar deze is heel anders van vorm.

            Wel gevonden voor een 1.2S D kadett en andere 1.2 motoren.
            http://www.mister-auto.ie/en/sender-unit-oil-pressure/fae-14690_g162_a24014690.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
            http://www.wzops.cn/showpt.aspx?id=684″ onclick=”window.open(this.href);return false;
            http://www.auto-car-parts.net/product_501_p3/Oil-pressure-sensor.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18162798
            SuperMele
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 July 2013

              Tech 1, nogmaals bedankt voor de moeite en de foto’s…
              Vermits de meters van VDO zijn, ben ik eens via deze manier gaan zoeken en heb de sensors gevonden…

              Nl hier:
              http://www.rpower.be/index.php?page=shop.browse&category_id=435&option=com_virtuemart&Itemid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              Nu zou ik enkel nog de draad moeten weten, ik dacht dat het M10 was die Opel gebruikte.
              Dus vermits mijn oliedruk meter tot 5 bar gaat, en ik vermoed dat het M10 is, wou ik deze nodig hebben:
              http://www.rpower.be/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=4448&category_id=435&option=com_virtuemart&Itemid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

              Zou ik je mogen vragen om de schroefdraad, gewoon de buiten diameter is genoeg, eens te meten?

              Nogmaals bedankt!

              #18162799
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Pas wel op, de drukmeting werkt volgens mij met een veranderende weerstand, dus zorg wel dat je de juiste (weerstand) hebt. Misschien dat vdo een “standaard” heeft, dan zal het wel goed gaan.

                #18162800
                Tech 1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2013

                  Het schroefdraad/diameter van de sensor is fijner en kleiner dan het schroefdraad/diameter van het hoekstukje ??? :hmmz
                  Het grove schroefdraad zal wel hetzelfde zijn als van de standaard oliedrukschakelaar.

                  Ik zag op marktplaats een SR setje aangeboden voor een 1.6 daar zat op de foto’s geen hoekstukje aan de oliedrukzender.
                  http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m691563761-sr-tellerset-kadett-c.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  Maar ik had ergens gelezen dat je voor een 1.2 wel een hoekstukje nodig bent ivm met te weinig ruimte.

                  Stukje uit het forum van de kadett c club nederland
                  Ik heb een vraagje,
                  Hoe groot is het schroefdraad van de oliesensor van een 1.2N????
                  M18 x ???
                  M20 x ???
                  M22 x ???
                  Tis voor een andere sensor die ik wil bestellen.

                  Greetz Sander

                  Re: Schroefdraad olie sensor

                  Berichtdoor Pietje » di apr 13, 2010 5:37 pm

                  M14 X 1,5

                  #18162801
                  Wouterj
                    Lid sinds:
                    25 August 2013

                    Is het nog gelukt? welke sensor heb je uiteindelijk gebruikt?

                    Ik ben voor mijn B ascona 2.0E een zelfde sensor aan het zoeken, ook voor een SR teller.

                    De draad is m14x1,5 en mijn teller gaat tot 5 bar, dus volgens mij kan ik dan deze gebruiken:

                    http://www.rpower.be/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=3929&category_id=435&option=com_virtuemart&Itemid=2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Volgens mij is de oliedruk in alle cih’s dezelfde dus zal de sensor ook dezelfde zijn…

                    Hoor graag van je of het je nog gelukt is en hoe enzo…

                    #18162802
                    SuperMele
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 July 2013

                      Heb ondertussen via ebay.de, een originele opel sensor gekocht en zou binnenkort in de bus moeten zitten…
                      Beschrijving was:

                      Kadett C GTE, CIH, Manta, Ascona, Öldruckkombigeber 5bar neu, original Opel
                      Öldruck-Komigeber
                      für alle CIH Motoren
                      z. B Kadett C 1,6 – 2,7, Manta, Ascona, Rekord usw.

                      Ben eens benieuwd en hou jullie op de hoogte!

                      #18162803
                      Wouterj
                        Lid sinds:
                        25 August 2013

                        Ik heb em pas bij romijn gekocht, werkt perfect. Blij!

                        Dooie vliegjes op de zijruit….

                        #18162804
                        SuperMele
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          28 July 2013

                          Ondertussen eindelijk eens tijd gehad om mn druksensor in te bouwen… Originele eruit en nieuwe erin, althans dat was het plan.
                          De nieuwe VDO drukgever is veel groter van diameter en vermits het gat te dicht tegen de achterkant van het blok zit (1.2s) moet ik dus met een verlengstukje werken.
                          Is besteld en komt hopelijk in de loop van de week aan.

                          De nodige kabels zijn al getrokken, enkel is de 12v op de meter nog niet aangekoppeld omdat anders de meter max doorslaat.

                          #18162805
                          mantachiel
                            Lid sinds:
                            20 July 2005

                            Hallo allen,
                            Ook ik heb een sr setje in mijn c coupe 1.2 gebouwd en aangesloten muv de oliedruksensor. Deze heb ik wel, ik heb alleen nog een verloopstukje (knietje) nodig. Nu zie ik in dit topic nog geen oplossing, maar heeft iemand een oplossing of een adres waar ik een dergelijk verloopje kan vinden?
                            Vr.groet

                            #18162806
                            SuperMele
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              28 July 2013

                              @mantachiel wrote:

                              ..heeft iemand een oplossing of een adres waar ik een dergelijk verloopje kan vinden?

                              Hey, ondertussen werkt de sensor in de kadett.
                              Heb van deze leverancier: http://www.filterservice-twente.nl/605.0.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                              Een verloopstuk van m14 naar m14 gekocht, 1 is voldoende.

                              Deze past net, ik heb wel onder de kadett moeten liggen om aan de aansluitingen te kunnen…

                              Mvg,
                              jurgen

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.