Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Olie damp onder de motorkap corsa b gsi.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 augustus 2013 om 14:33 #17260241
Hallo ik ben trotse eigenaar van een corsa b gsi van 96 met het x16xe blok. heb hem aangeschaft met 133.000 op de teller en heeft nu net 160.000 gelopen zonder problemen.
Nu valt het me de laaste tijd op dat er een olie damp onder mijn motorkap vandaan komt het ruikt niet verbrand het is gewoon een warme olie lucht, hij lekt verder geen olie en verbruikt ook geen olie verder ook nooit een plasje olie onder de auto gezien.
Nu vraag ik me af waar dat nou vandaan komen?
Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen aangezien dit mijn eerste opel is en totaal geen verstand heb van deze blokjes.
Mvg,
Rick
28 augustus 2013 om 14:45 #18169959De rubberafdichting van de olievuldop wil met de tijd wel eens slijten, wat ervoor zorgt dat er olie naar buiten spuit of dampen waarneembaar zijn. Kun je controleren door te kijken of de dop speling heeft. Anders even een andere halen. Zijn zo duur niet.
28 augustus 2013 om 14:56 #18169960@BlackDevil wrote:
De rubberafdichting van de olievuldop wil met de tijd wel eens slijten, wat ervoor zorgt dat er olie naar buiten spuit of dampen waarneembaar zijn. Kun je controleren door te kijken of de dop speling heeft. Anders even een andere halen. Zijn zo duur niet.
Bedankt voor de reactie dat zou idd nog wel eens kunnen die dop kun je er ook heel gemakkelijk vanaf draaien en erop draaien.
Ik ga gelijk even kijken vanavond als ik thuis ben of ik speling op de dop kan vinden.
Groeten Rick
28 augustus 2013 om 18:43 #18169961Blok zal wel lekker zweten.
dat doen al die blokjes
even goed warm rijden en een bus remmenreiniger pakken en je hele blok schoonspuiten1 september 2013 om 17:58 #18169962@robert_corsa wrote:
Blok zal wel lekker zweten.
dat doen al die blokjes
even goed warm rijden en een bus remmenreiniger pakken en je hele blok schoonspuitenIk heb blok helemaal schoon gemaakt en ondertussen de olie vuldop vervangen en een carter ontluchtings slang vervangen zat een scheur in, ik ruik nu niks als het motortje goed warm is, ik kijk het ff aan komende dagen.
Groetjes rick
1 september 2013 om 18:26 #18169963carterontluchting wil wel is gaan stinken inderdaad, had de x14xe van mn zusje ook.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.