Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Olie bij de koelvloeistof!!! HELP ME ….. Volgende vraag en
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2008 om 17:01 #17207540
origineel gepost door Sonador
Heb net een astra G gekocht, met een 1.7 DTI (isuzu) motor erin. Alleen zit er allemaal olie bij de koelvloeistof. Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?Heb geen smurrie aan de oliedop, en ook geen overdruk in het carter. Motor rookt niet afgezien de zwarte dieselrook!
Olie ziet er ook normaal uit.
dit is een overbekend probleem bij deze motoren. de oliekoeler is de boosdoener, ik heb het zelfde gehad.
alle slangen en de oliekoeler vervangen is de oplossing. (slangen gaan opzetten door de olie)
Erwin
21 augustus 2008 om 17:40 #17420155Thanx voor de reply,
Kan je me mischien uitleggen waar de oliekoeler gemonteerd op deze blokken?
En hoe zit het met de brandstofpomp, gaan die ook vaak kapot, bij deze motoren?
21 augustus 2008 om 18:09 #17420156waarom er een oliekoeler op zit, sja weet niet of het noodzakelijk is, hij zit er niet voor niets.
brandstofpomp is niet een probleem.
wel de moer die de poelie van de oliepomp vast houd. die wil nog wel eens loslopen wat grote schade kan veroorzaken. ik geloof dat deze standaard bij een grote beurt vervangen en opnieuw geborgd dient te worden.
als je al het fijne wilt weten kun je het beste even bij de opel-garage binnenlopen..
Erwin
21 augustus 2008 om 21:30 #17420157Thanx,
ik had een zin niet goed neer gezet, waar zit de oliekoeler?
22 augustus 2008 om 11:38 #17420158origineel gepost door Sonador
Thanx,ik had een zin niet goed neer gezet, waar zit de oliekoeler?
op het filterhuis..
22 augustus 2008 om 21:10 #17420159Ok gevonden THANX.
Nu het volgende probleem:
Weinig vermogen, ik snap dat het geen racemonster is, maar hij reageert soms niet op het gaspedaal.
En soms hoor ik de diesel extra hard, (geen lagergeluid als in een versleten drijfstanlager) Maar een kloppend geluid,
Iemand enig idee wat dat kan zijn? Als ik volgas rij gaat het storingslampje ook aan, bij normaal rijden niet!24 augustus 2008 om 09:55 #17420160origineel gepost door Sonador
Ok gevonden THANX.Nu het volgende probleem:
Weinig vermogen, ik snap dat het geen racemonster is, maar hij reageert soms niet op het gaspedaal.
En soms hoor ik de diesel extra hard, (geen lagergeluid als in een versleten drijfstanlager) Maar een kloppend geluid,
Iemand enig idee wat dat kan zijn? Als ik volgas rij gaat het storingslampje ook aan, bij normaal rijden niet!gewoon even laten uitlezen bij de dealer, kost je hooguit 2 tientjes.
24 augustus 2008 om 14:42 #17420161Laat ik morgen doen, hij heeft 2dagen lang nergens last van gehad.
Nu vanmiddag begon het weer. Het geluid is er niet altijd, en de storing ook niet!Ik wacht het verhaal van de Stealer wel even af!
:wors
24 augustus 2008 om 16:46 #17420162zal wel iets met de egr zijn…
24 augustus 2008 om 17:15 #17420163origineel gepost door ErwinP
zal wel iets met de egr zijn…Heb de egr al schoongemaakt, het probleem is 2 dagen weggeweest geen rare geluiden of motorstoringen.
Wat me het meeste zorgen maakt, is dat rare geluid. Kan dit ook door een egr klep worden veroorzaakt?
Ik ben automonteur geweest, maar van de nieuwe motoren met al die electronica. Heb ik maar weinig ervaring mee!
Bedankt voor je hulp!
25 augustus 2008 om 12:26 #17420164Heb hem laten uitlezen:
Er zitten 7 foutcodes in, waaronder 2 van de krukassensor.
Spanning te laag luchtmassameter
Spanning te laag mapsensor
Spanning te laag toerentalsensor
En nog een aantal.Hij raade mij aan om de krukassensor te vervangen, mogelijk is dat het stuurapparaat van de brandstofpomp defect is.
Iemand een adres waar zo’n stuurapparaat te krijgen is, bij de dealer kpst hij meende ik 950 euro!
25 augustus 2008 om 16:36 #17420165http://onderdelen.onderdelenlijn.nl/voorraad/zoeken.html
krukassensor gaat wel vaker stuk bij opel.
fouten even resetten en na een week gebruik weer uitlezen.
25 augustus 2008 om 19:54 #17420166is dat een duur geintje een olie koeler?
27 augustus 2008 om 19:23 #17420167Dit probleem is ook al in het astra topic besproken.
De oliekoeler hoeft niet perse lek te zijn, het kan ook aan de warmtewisselaar liggen.
Ik heb hetzelfde probleem, maar het kon volgens de garage nog geen kwaad.
27 augustus 2008 om 20:25 #17420168origineel gepost door beest23
Ik heb hetzelfde probleem, maar het kon volgens de garage nog geen kwaad.nee, maar als je te lang wacht gaan je koelslangen stuk, ze worden eerst helemaal dik en gaan poreus worden.
en slangen zijn best prijzig vergis je niet..
27 augustus 2008 om 21:01 #17420169heb inmiddels de krukas sensor vervangen.
Alleen hij hikt nog weleens tijdens accelereren, er zitten geen foutcodes in.
Geluid is ook zo goed als weg, heel soms hoor je het nog. voornamelijk bij koude motor!
31 augustus 2008 om 13:57 #17420170Het hikken is inmiddels over, alleen mis ik nog een hoop vermogen. En heel soms gaat het motormanagment lampje branden!
Uitlezen heeft me tot nu toe al 50 euro gekost :puke
Het vage geluid is voor 85% weg, heeft iemand mischien adres waar ik terecht kan voor deze problemen in omg van twente?
15 september 2008 om 21:24 #17420171waaraan kan je zien dat je olie in je koelvloeistof heb zitten? bepaalde kleur of geur?
15 september 2008 om 21:28 #17420172Dan krijg je mayo ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.