Olie Astra G 1600 8V

Forumindex Forums Modellen Astra Olie Astra G 1600 8V

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    wim-v6
    Deelnemer

Laagvleiger bedoeld hiermee te zeggen dat deze bedrijven, eerder een duurdere olie voorschrijven dan nodig is voor het type motor dat in de auto ligt.

dat wil zeggen dat bijvoorbeeld voor een motor 10w40 half-syntheet ruim voldoende is, ze toch een duurdere Vol synthetische 5w30 olie voorschijven.

Willem

b07

willem ik begrijp heel goed wat laagvlieger bedoeld en, het kan heel goed zijn dat die gelijk heeft maar, ik hou ook de optie open dat ze een eerlijk advies zullen geven als je zegt een olie te willen die aan de minimale eisen voldoet, als je om de beste olie vraagt dan lijkt het mij logies dat ze de duurste zullen adviseren, je betaald voor kwaliteit, een bedrijf bereikt meer als die bekent staat als eerlijk en ,betrouwbaar dus vandaar mij gedachten .

misschien is het een leuk idee als we een mail sturen naar de grote olie maatschappijen om te kijken welke olie ze adviseren .

DarkNL08
        Deelnemer

Heb hier (of miss ergens anders) als eens zon mail gelezen, was ook van bedrijf. Maarja, die adviseren allemaal hun eigen olie.

Laagvlieger
          Deelnemer

Tuurlijk loopt een motor niet kapot van duurdere olie.
            Dus dat kunnen ze best adviseren.
            Alleen is alleen HUN portemonnee erbij gebaat.
            Waarom meer betalen dan nodig?

Kijk, Wat opel voorschrijft is de meest ideale olie onder gemiddelde/normale omstandigheden!

Is het gewoon je dagelijkse auto, Is dat gewoon het beste en voordeligste!!!
            Tuurlijk kan er volsyntheet premium superlube weetikveel in van 20 euro de liter, alleen das zonde van het geld.
            Doe er dan de voorschreven olie in en besteed dat geld aan andere dingen waar je wel wat aan hebt.

Heb je zo’n blok zwaar opgevoerd, turbo’s erop, of rij je juist erg weinig en veel korte stukken en nooit boven de 100 km/u. Sjah dan kan een andere olie beter zijn dan de voorgeschreven.

Ik hoop dat het ene beetje duidelijk is zo ;)

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.