Olie

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273609
    ronwijn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 March 2010

      Op de snelweg gaat de auto nog maar 90 km/u. Hebben dit eerder gehad en bleek de olie te zijn. Nu hebben we dit al voor de derde keer op rij in een paar dagen tijd en voldoende olie bijgevuld. Ik heb nergens een lek! Het likt alsof ie het gebruikt. Wat kan het zijn. Maak me ongerust.

      Dank

      Remy

      #18297056
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Lijkt me vreemd dat het door de olie komt.

        Heb ik nog niet eerder mee gemaakt.

        Ik weet niet over welke auto met welke motor het gaat.

        Maar gaat er geen geel lampje branden, met eenmotorblokje of auto met steeksleutel??

        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

        #18297057
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Zoals Wim-V6 hierboven ook al verteld. Zou het niet door de olie kunnen komen. Denk eerder dat de motor in noodloop gaat.

          Kun je wat meer informatie geven van je bouwjaar en type motor? Welke motor heb je in je Zafira liggen 1.6, 1.8, 2.2 16V?

          #18297058
          ronwijn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 March 2010

            het is een zafira van 2001 1.6. Normaal als we dit aan de hand hadden ging het lampje met de sleutel branden. Deze brand nu niet meer omdat het lampje van de uitlaatgassen al brand. Twee lampjes tegelijk branden doet hij blijkbaar niet. De katalysator moet worden vervangen. We hebben dit voor het eerst een aantal jaren geleden gehad en toen heeft de opeldealer uitgelezen dat het de olie was. Dus iedere keer als het lampje met de sleutel ging branden vulden we olie bij en ging het lampje weer uit. Nu na bijvullen (heeft recent ook nog grote beurt gehad) van de olie blijft hij inhouden op de snelweg en gaat hij niet boven de 90 km komen. Dus zoals gezegd blijft hij haperen ook na het bijvullen. Het doorrijden met een defecte katalysator kon volgens de garage geen kwaad en had alleen invloed bij de keuring (uitlaatgassen meting)

            gr,

            remy

            #18297059
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Ik zou de storing maar eens uit laten lezen, als het autootje brand is er iets mis in demotorregeling.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18297060
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Na hoeveel km moet je olie bijvullen? en hoeveel dan? Blauwe walm uit de uitlaat?

                #18297061
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Ga eerst maar eens vragen of de olie daadwerkelijk op min stond,;of dat er niks meer aan de stok zat.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.