Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › OLDTIMER VERZEKERING wie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2011 om 12:01 #17800022
Mijn Kadett E heeft GEEN oldtimerverzekering.
Ik betaal 6 Euro verzekering per maand voor de WA.
Heb 11 schadevrije jaren en een kilometermax van 10.000 per jaar.Dit allemaal bij Unive.
Mijn Astra F heb ik er ook bij.
Groet, Rik
11 februari 2011 om 18:48 #17800023Ik heb voorheen mijn motor als eerste voertuig opgegeven en dat werd ook geaccepteerd.
11 februari 2011 om 19:11 #17800024mijn waardering voor diks is omlaag gegaan omdat:
1 – ik mijn bus niet kon verzekeren als oldtimer, en bij de eerste de beste andere maatschappij – in dit geval de europeesche – was dat geen enkel probleem
2 – men mij premie wilde laten betalen voor een auto die ik al 8 maanden niet meer in bezit had, die verzekering dan ook al 8 maanden niet meer liep, vrijwaring was destijds opgestuurd
3 – men een door mij via internet aangevraagde stillegging van verzekering ivm schorsen kenteken, de bekende projectsituatie, met doorgeven van kenteken, spontaan de verkeerde wagen uit de verzekering haalde waardoor ik minstens 2 dagen onverzekerd bleek rond te rijden
gelukkig niks gebeurd, maar het is nogal een slordige maatschappij krijg ik de indruk
ik betaal overigens voor elke oldtimer dezelfde premie en dat bevalt me ook niet, je zou zeggen, hoe meer autos in verzekering, hoe goedkoper het wordt
dus, ik ga overstappen op ene ander
11 februari 2011 om 19:23 #17800025Ben voor een kale WA op een Calibra Turbo AWD van juli ’93 bij Fortis ASR 33 euro per maand kwijt als eerste auto, als ik wanneer de auto klaar is voor all-risk met alle toeters en bellen ga mogen ze die WA verder aan gaan kleden en dat schijnt nog goedkoper te zijn als de €74 voor net iets meer dan WA die ik eerst bij Centraal Beheer Achmea betaalde :)
Leuk weetje is dat ASR circuitgebruik er ook bij kan zetten in de dekking!16 februari 2011 om 11:47 #17800026ja maar een heel groot nadeel aan fortis asr is dat als je bij schade de auto niet laat repareren via een schadegarant schadehersteller, je maar 75% van het schadebedrag uitgekeerd krijgt, voor mij reden om daar niet naartoe te gaan…
16 februari 2011 om 17:34 #17800027Hmm bedankt voor de informatie, als ik weer een keer bij mijn auto ga kijken meteen even over vragen of hij daar ook bij aangesloten is :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.