Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Oldtimer platen aanvragen, na '78
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2010 om 16:18 #17219493
Ik probeer te vergeefs blauwe oldtimer platen aan te vragen
van mijn kadett uit 82′. Nou weet ik dat dit eigenlijk niet mag,
maar heb ik vaker gelezen dat mensen dit alsnog voor elkaar kregen
en dan de oude platen achterin de kofferbak flikkerde,king:Ik ben bij brezan geweest, die zei dat ze een inval van RDW hadden gehad,
en het daarom niet deden.Vervolgens ben ik naar Automat gegaan, en die zeiden dat er een nieuwe
wetgeving is waardoor het niet meer magDaarna naar gewoon de dealer, en deze weigerde ook.
Wie o wie weet waar ik het wel kan proberen?:vertag
2 april 2010 om 16:29 #17650805Volgens mogen ze die gewoon nog drukken..
Die blauwe krijgen ook geen keurmerk ofzo dus snap het rdw verhaal niet zo.
Bij ons bij de eurami heb ik ze vorig jaar nog gekocht.2 april 2010 om 16:33 #17650806zeikerd daaro
mijn D is van 81 en ik heb ze ook.
gewoon de automaterialenzaak ingestapt en gevraagd of ze een probleem had met oldtimer platen maken voor een auto waar ze niet opmogen.
heb indd geen stempel of keurmerk erin.
2 april 2010 om 16:36 #17650807:thumbdownals het goed is doen ze het nergens omdat je dan aan het vervalsen bent. Kennis van me is eens zo aangehouden en zijn auto werd in beslag genomen terwijl hij wel de juiste platen in de koffer had liggen.
Hem werd verduistering en valsheid in geschrifte ten laste gelegd (is er tevens voor veroordeeld) en de auto kon hij ter keuring aan bieden bij de rdw omdat het kenteken in beslag was genomen en opgestuurd was.2 april 2010 om 16:37 #17650808bij automat, hadden ze gebeld of het mocht, vervolgens was het oke, en had ik ze besteld.
Wilde ze gisteren ophalen, zeiden ze dat ze het toch maar niet deden ivm verandering wetgeving!:swearZijn ze niet ergens online te bestellen?:angel
2 april 2010 om 16:46 #17650809Ja, ze moeten wel op een auto/motor van ’78 en ervoor hè…
Dat heeft niks met of je ze kan krijgen te maken.2 april 2010 om 18:38 #17650810origineel gepost door kaneelschep
Ja, ze moeten wel op een auto/motor van ’78 en ervoor hè…
Dat heeft niks met of je ze kan krijgen te maken.zover ik weet mag je er niet mee rijden, maar mogen ze wel
laten drukken:wtfiemand een adres in omgeving amerfoort?
2 april 2010 om 19:49 #17650811Je mag er wel mee rijden. Als je auto of motor maar van voor ’78 is. Of heb ik iets gemist?
Mijn bmw heeft ze nog en mn motor ook.. Beide 74.
Ja.. die dingen worden gedrukt toch?!! Geperst noem je het ook wel.. Wat weer een ander woord voor drukken is :P
Ik had ze dus uit Huizen. Niet zo ver van Amersfoort.
Je kan wel even bellen morgen of ze dat nog doen.
Eurami, huizen. of misschien harry banis. Of de brezan in Hilversum, maar die heb je ook in Amersfoort.
En ik weet dat grootveld audio in Hilversum ook platen maakt.
Gewoon even bellen!
Succes!2 april 2010 om 19:50 #17650812check de znizzle op die linkie:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/het_kentekenbewijs/bij_wijzigingen/omwisseling_oorspronkelijk_historisch_kenteken.htm2 april 2010 om 19:51 #17650813en deze: Is misschien nog iets duidelijker…
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/de_kentekenplaat/soorten_kentekenplaten/donkerblauwe_kentekenplaat.htm2 april 2010 om 23:47 #17650814blauwe platen mag je alleen voeren op een voertuig waar ze officieel voor zijn afgegeven.
anders helaas gewoon gele platen en een keurmerk.
blauwe platen kan je gewoon bestellen, maar dan zonder keurmerk.
hiermee mag je niet op de openbare weg. voor shows enz is het geen probleem.
gr vincking:
3 april 2010 om 05:28 #17650815AnoniemLid sinds:
1 January 1970je hoeft toch voor blauwe platen bestellen het kenteken toch niet te laten zien;)
omdat daar ook niet een stempel of keurmerk in komtdan zeg je toch gewoon dat de auto waar ze opmoeten komen is ingevoerd
en daardoor een veel jonger kenteken heeft dan het werkelijke bouwjaardan zullen ze ze wel maken voor je denk ik
bovendien is er voor de leverancier van de platen ook geen risico
hun naam staat toch niet op de platen;)dus mocht jij aangehouden worden
dan nog is er geen link naar hunen de verkoop is niet verboden
het voeren van de platen wel;)3 april 2010 om 08:39 #17650816origineel gepost door vincent23
blauwe platen mag je alleen voeren op een voertuig waar ze officieel voor zijn afgegeven.anders helaas gewoon gele platen en een keurmerk.
gr vincking:
:angel
gele platen + schroevendraaier in de koffer. als ze je aanhouden wissel je ze gewoon ff om.
om er vervolgens bij de eerst volgende pomp weer af te gaan en ze weer terug te wisselen:D4 april 2010 om 17:40 #17650817origineel gepost door mayhem
origineel gepost door vincent23
blauwe platen mag je alleen voeren op een voertuig waar ze officieel voor zijn afgegeven.anders helaas gewoon gele platen en een keurmerk.
gr vincking:
:angel
gele platen + schroevendraaier in de koffer. als ze je aanhouden wissel je ze gewoon ff om.
om er vervolgens bij de eerst volgende pomp weer af te gaan en ze weer terug te wisselen:Dnee dan weet ik dat Joop :P:thumbup
6 april 2010 om 09:44 #17650818@mayhem. Maar dan heb je de boete al te pakken soms hoor.
Maar goed.. als ie niet van voor 78 is, mag het gewoon niet. Punt.
Kopen mag je ze wel.11 april 2010 om 11:16 #17650819Kent niemand toevallig een bedrijf waar ze het wel doen in omgeving amersfoort of apeldoorn?
:hmmz11 april 2010 om 11:34 #17650820de brezan moet ze gewoon kunnen/laten drukken
heb ik ook de mijne vandaan voor mijn 83er TRvroeg niet eens voor t kentekenbewijs
alleen wat ik erop wilde hebbenheb ze zelfs in amerikaans formaat
11 april 2010 om 15:54 #17650821origineel gepost door kaneelschep
@mayhem. Maar dan heb je de boete al te pakken soms hoor.9 v/d 10 weten geeneens de regels erover.
heb ze al zo vaak achter me gehad, en nooit ervoor aangehouden.en als ze ervoor schrijven vind ik t maar triest. nu snap ik wel dat ik de verkeersveiligheid gigantisch in gevaar breng met blauwe platen, en dat daar minstens een artikel 5 voor geschreven moet worden incl de Aso cursus…
14 april 2010 om 16:23 #17650822verdomme vandaag laatste bedrijf in amersfoort gevraagt,
en deze kwamen ook aan met: nieuwe wetgeving, rdw doet invallen!:fy1:fy1:argue -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.