Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › oldtimer nummer 1 die gesloopt word dankzei den haag!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2012 om 05:43 #17978064
@Fearless wrote:
@astraTD wrote:
Dat ding loopt toch op gas??? daarom zeker eruit.
en anders vind ik het maar een aansteller voor 40,- op de 3maand wat dat ding weegt.
En dan een astra kopen? of een nieuwe wagen?
Betaal nog liever belasting voor een echte oude wagen dan een nieuwer ding hoor.Reed jij dan illegaal rond met de corsa?? :jerry
31 oktober 2012 om 05:47 #17978065ik vind die vent echt een jankert
de wet is er nog niet door en wil zn kadett al slopen
en een auto opknappen hoeft niet zo duur te zijn
is maar net wat je er zelf van wilt maken31 oktober 2012 om 09:58 #17978066Die mensen heb je ook, zal echt niet op het idee komen, om 1 van mijn kadettjes te gaan slopen
31 oktober 2012 om 10:10 #17978067ach,bij mijn 3 ascona’s al er echt wel wat gebeuren als het inderdaad eraf gaat.
Mijn rode blijft hoe dan ook,dan schors ik m wel van oktober tot april.
Mn witte daily op gas,tsja,of hij gaat eruit of alleenhet gas gaat eruit,zal 265 euro per maand gaan kosten,dat heeft geen zin. (ik ben geen profiteur want ook nog een Zafira op LPG die 240 euro per kwartaal kost0. EN mn blauwe automaat,die hou ik er sowieso niet bij,hangt er van af wat ie eventueel kan opbrengen,te weinig,dan sloop in eigen beheer. Jammer maar tis niet anders.
maar eerst nog maar afwachten hoe het uiteindelijk zal gaan,voorlopig staan de rooie ende blauwe lekker onder een kleedje te slapen en ga ik er volgend jaar nog even lekker van genieten.31 oktober 2012 om 10:42 #17978068zien jullie , de trend is gezet iedereen bang en een mening , begrijpelijk !
het zit ook meer tussen de oren en nog niet in de portemonee
ik heb 20 oude opels en ik rij er maar met 1 dus kwa kosten word het niet zo heel erg rampzalig
alleen het gemak gaat eraf als je ermee wilt gaan rijden moet je hem eerst weer aanmelden en dan denk je gauw zou ik dat nu wel doen want misschien rij ik er te weinig mee ? en als je er niet meer mee wilt rijden moet je hem weer afmelden dus je doet het niet resultaat ; komt die nooit meer de schuur uit
ik vind sleutelen het allerleukste maar ik wil hem ook een paar dagen per jaar proberen wat nu als de regeling eraf gaat bijna onmogelijk word
al met al word het er niet leuker op er komen minder mensen op de meetings dus dat bloed ook dood allemaal heel jammer
in mijn ogen zou het mooiste zijn voor 1 auto verzekering en belasting betalen per persoon en in al de auto`s mogen rijden die op je naam staan je betaald dan belasting en kan toch in je andere auto rijden [je kan maar in een auto tegelijk rijden ]
zij hebbe de cente en wij het plezier
totaal onzinnig vind ik het om voor elke auto die je hebt verzekering en belasting te betalen als je er maar in 1 kan rijden
maar das nederland liever het bezit belasten dan het gebruik dat levert meer op [vind ik totaal onrechtvaardig]
als iedere automobilist wegenbelasting betaald voor 1 auto wat maakt het dan uit hoeveel auto`s je hebt [is zelfs nog beter voor de economie want alles vraagt onderhoud en APK]
maar ja wie ben ik ……………
de neergaande trend is in ieder geval gezet…………………helaas
31 oktober 2012 om 11:21 #17978069ach,het drukt dan gewoon zo’n stempel op de financien dat het gewoon niet meer uitkomt.
En milieu,tsja,als ik met 1 van de ascona’s rij,dan rij ik sowieso nooit veel harder als 100-110,wild optrekken doe ik ook zelden of nooit.
dus ben ik dan een vervuiler?? Verbruikt bij normaal rijden ligt rond de 1 op 14 á 15 dus tsja……..31 oktober 2012 om 12:26 #17978070Ik denk dat die kadett wel genoeg geld heeft opgeleverd. ongerestaureerd in originele staat op lpg (1200 of wat) doorrijden tot de laatste druppel. zuiniger kan bijna niet.
Ten dode opgeschreven, en dan moet de boel nog geld opbrengen ook.31 oktober 2012 om 12:58 #17978071Hij kan die coupe toch ook nog gewoon schorsen.Of word de mogelijkheid tot schorsen nu ook afgeschaft.
31 oktober 2012 om 13:15 #17978072wat jammer van dit historisch erfgoed!
31 oktober 2012 om 14:50 #17978073@opelremco wrote:
Hij kan die coupe toch ook nog gewoon schorsen.Of word de mogelijkheid tot schorsen nu ook afgeschaft.
Schorsen kost ook geld.
31 oktober 2012 om 19:27 #17978074Wel zonde van zo n kadettje. Het is dat ik er al teveel heb, anders had ik hem gered.. en dan maar hopen dat ze niks gaan veranderen aan die wegenbelasting.
Ben het helemaal eens met opel.forever!!. Ik heb er namelijk 8 auto s. Rijd hooguit 2000 km per jaar. Zou dan wel fijn zijn als je dan gewoon op 1 auto wegenbelasting moet betalen.
31 oktober 2012 om 20:38 #17978075Dat heeft een maat van mij dus ook… Die heeft een stuk of 8 auto’s staan waar hij afwisselend in rondtuft. Zijn allemaal netjes gekeurd en verzekerd en (tot nu toe) belastingvrij. En aangezien er een VW LT oprijwagen van 2000 kilo op LPG ( geen G3 ;) ), een Suburban van 2500 kilo op LPG en een audi 100 diesel van 1300 kilo bijzitten zou dat een heel fijn bedrag per maand moeten gaan kosten in totaal. Ik geloof dat alleen de Suburban al goed is voor 700 euro in de 3 maanden. :shock: Dat is echt niet te betalen voor hem en hj zal dan ook moeten gaan ruimen. De auto’s erbij houden en schorsen is ook niet echt een optie, dan mogen ze namelijk niet op straat staan en moet er dus ook voor stalling betaald worden naast de schorsingskosten. :(
31 oktober 2012 om 21:13 #17978076AnoniemLid sinds:
1 January 1970hier t zelfde verhaal
heb naast de vectra (waar netjes voor betaald wordt)
ook 3 nu nog bel vrije wagens
daar gaat er 1 van ook heel waarschijnlijk van in onderdelen de markt op :fy1m,n ascona blijft wel :thumb
eventueel maar geen kenteken der op ;)beetje noodgedwongen heb ik een caddy mk1 voor woon werk verkeer
(omdat de auto van de zaak wegbezuinigd werd)
en het bedrijf woonwerk niet meer vergoed wou ik der n goedkoop leuk altenatief bij
tjah zal ook wel n dure worden op diesel :crymaar heb ook nog een range rover classic
die gepland stond voor de hobby,som dadelijk de paarden kar van m,n vrouwtje te kunnen trekken
en voor me zelf de ambulance om in de toekomst de ascona naar de circuits te slepen
dus gewoon een auto voor nu en dan gebruik erbijtjah als ik daar voor moet gaan betalen is het budget voor de hobby,s al op
ding is ook flink aan het gewicht en op lpg = extreem duurdus dat wordt zamen met de hobby plannen even fijn de kop ingedrukt door deze fijne regering :fy1 :argue
betaal al zat
allen al omdat wij wel bereid zijn elke week 40 uur te werken
dat is ook z,n beetje t enige wat je gegunt wordt moest t zelf al betalen om op m,n werk te komen
nu wordt dat flink duurdermisselijk wordt ik der van :sleeping :sleeping :sleeping
31 oktober 2012 om 21:28 #17978077@trashmetal wrote:
ik vind die vent echt een jankert
de wet is er nog niet door en wil zn kadett al slopen
en een auto opknappen hoeft niet zo duur te zijn
is maar net wat je er zelf van wilt makenWat een bullshit zeg :argue
Als ze de belasting van mijn hobby autootje nu ineens 40 euro per maand omhoog gooien dan weet ik ook niet of ik het nog wel kan / wil betalen.. Beetje kort door de bocht die reactie.
En een auto opknappen hoeft niet duur te zijn?? Als jij je auto goed op wilt knappen dan kost dat flinke centen. En dan doel ik niet op de kitspuit, de plamuurpot en een blik rol verf. Maarja, gezien de makkelijkheid waarmee jij praat over die ‘slechts’ 4 tientjes in de maand, heb jij misschien wel een berg geld achter de hand. Maar het gaat net als met de studiefinanciering. Als je de middelen hebt kan je het studeren en het reizen betalen, als je die niet hebt moet je een alternatief zoeken. Net als met de oldtimer, als je er plezier in hebt om in die 2200 kg wegende truck uit 1968 naar je werk te rijden vind ik dat prachtig. Met deze ommekeer in wegenbelasting is dat gewoon niet meer te doen!
Maarja, ik dwaal af :)
31 oktober 2012 om 21:37 #17978078@Looney wrote:
@trashmetal wrote:
ik vind die vent echt een jankert
de wet is er nog niet door en wil zn kadett al slopen
en een auto opknappen hoeft niet zo duur te zijn
is maar net wat je er zelf van wilt makenWat een bullshit zeg :argue
Als ze de belasting van mijn hobby autootje nu ineens 40 euro per maand omhoog gooien dan weet ik ook niet of ik het nog wel kan / wil betalen.. Beetje kort door de bocht die reactie.
En een auto opknappen hoeft niet duur te zijn?? Als jij je auto goed op wilt knappen dan kost dat flinke centen. En dan doel ik niet op de kitspuit, de plamuurpot en een blik rol verf. Maarja, gezien de makkelijkheid waarmee jij praat over die ‘slechts’ 4 tientjes in de maand, heb jij misschien wel een berg geld achter de hand. Maar het gaat net als met de studiefinanciering. Als je de middelen hebt kan je het studeren en het reizen betalen, als je die niet hebt moet je een alternatief zoeken. Net als met de oldtimer, als je er plezier in hebt om in die 2200 kg wegende truck uit 1968 naar je werk te rijden vind ik dat prachtig. Met deze ommekeer in wegenbelasting is dat gewoon niet meer te doen!
Maarja, ik dwaal af :)
Inderdaad heel kort, als je geen 40 euro per maand kan missen
Moet je al niet aan een auto hobby beginnen
En als je het gas uit de kadett haalt is het best betaalbaar rijden
Het is geen diplomat :jerry31 oktober 2012 om 21:56 #17978079Btw, ik heb het blokje van mn vriendin dr corsa a 1.2s helemaal opgefrist
wat technische gebreken verholpen
5bak gemonteerd
linksachter nieuw stuk ingelast en afgewerkt
op andere plekken onder de voorschermen ook wat gelast en in tectyl gezet
moet nog het een en ander lassen en afwerken
dan gaat de schuurmachine en lakroller er overen dan staat er een zgan corsa a voor nog geen 1400 euro! incl aanschaf ;)
31 oktober 2012 om 22:05 #17978080AnoniemLid sinds:
1 January 1970@trashmetal wrote:
Btw, ik heb het blokje van mn vriendin dr corsa a 1.2s helemaal opgefrist
wat technische gebreken verholpen
5bak gemonteerd
linksachter nieuw stuk ingelast en afgewerkt
op andere plekken onder de voorschermen ook wat gelast en in tectyl gezet
moet nog het een en ander lassen en afwerken
dan gaat de schuurmachine en lakroller er overen dan staat er een zgan corsa a voor nog geen 1400 euro! incl aanschaf ;)
tuurlijk zogoedals nieuw
in mijn ogen gewoon levensduurverlenging wat je hebt gedaan
n echte restauratie incl spuitwerk nieuw plaatwerk zodat die echt weer als nieuw is
ben je zo 10000 verder ongeacht wel merk type je neemtik ben zelf ook wat terug houdend
met wat ik ga doenmaar als dit zo doorgaat (en dat zal vast wel)
dan heeft t voor mij ook best nare gevolgenen dit is de 2e x :shock: met einde grijskenteken rijden voor particulieren
heeft het me ook al n flinke duit gekost :pukeheb wel altijd minimaal 1 auto erbij gehad waarik belasting voor betaalde
ook wel eens meer dan 1 ;)maar als ik ook als profiteur wordt geklasificeerd zal me dat n zorg zijn :shock: ;) ;)
31 oktober 2012 om 22:14 #17978081@louwe 16 klepper wrote:
hier t zelfde verhaal
heb naast de vectra (waar netjes voor betaald wordt)
ook 3 nu nog bel vrije wagens
daar gaat er 1 van ook heel waarschijnlijk van in onderdelen de markt op :fy1m,n ascona blijft wel :thumb
eventueel maar geen kenteken der op ;)beetje noodgedwongen heb ik een caddy mk1 voor woon werk verkeer
(omdat de auto van de zaak wegbezuinigd werd)
en het bedrijf woonwerk niet meer vergoed wou ik der n goedkoop leuk altenatief bij
tjah zal ook wel n dure worden op diesel :crymaar heb ook nog een range rover classic
die gepland stond voor de hobby,som dadelijk de paarden kar van m,n vrouwtje te kunnen trekken
en voor me zelf de ambulance om in de toekomst de ascona naar de circuits te slepen
dus gewoon een auto voor nu en dan gebruik erbijtjah als ik daar voor moet gaan betalen is het budget voor de hobby,s al op
ding is ook flink aan het gewicht en op lpg = extreem duurdus dat wordt zamen met de hobby plannen even fijn de kop ingedrukt door deze fijne regering :fy1 :argue
betaal al zat
allen al omdat wij wel bereid zijn elke week 40 uur te werken
dat is ook z,n beetje t enige wat je gegunt wordt moest t zelf al betalen om op m,n werk te komen
nu wordt dat flink duurdermisselijk wordt ik der van :sleeping :sleeping :sleeping
die caddie mk1 van jou stond ik daar dinsdag achter geparkeerd bij appiehein in helpman? :D
31 oktober 2012 om 22:25 #17978082AnoniemLid sinds:
1 January 1970nee tenzij iemand anders hem had meegenomen ;)
schijnen wel nog 2 blauwe lage caddy,s rond te rijden in de omgeving
1 heeft n finshvlag
en de andere schijnt n roestige motorkap te hebben??de meine is gewoon oncomfortabel laag en fun
momenteel op witte winterwielen ;)1 november 2012 om 06:24 #17978083@louwe 16 klepper wrote:
@trashmetal wrote:
Btw, ik heb het blokje van mn vriendin dr corsa a 1.2s helemaal opgefrist
wat technische gebreken verholpen
5bak gemonteerd
linksachter nieuw stuk ingelast en afgewerkt
op andere plekken onder de voorschermen ook wat gelast en in tectyl gezet
moet nog het een en ander lassen en afwerken
dan gaat de schuurmachine en lakroller er overen dan staat er een zgan corsa a voor nog geen 1400 euro! incl aanschaf ;)
tuurlijk zogoedals nieuw
in mijn ogen gewoon levensduurverlenging wat je hebt gedaan
n echte restauratie incl spuitwerk nieuw plaatwerk zodat die echt weer als nieuw is
ben je zo 10000 verder ongeacht wel merk type je neemtik ben zelf ook wat terug houdend
met wat ik ga doenmaar als dit zo doorgaat (en dat zal vast wel)
dan heeft t voor mij ook best nare gevolgenen dit is de 2e x :shock: met einde grijskenteken rijden voor particulieren
heeft het me ook al n flinke duit gekost :pukeheb wel altijd minimaal 1 auto erbij gehad waarik belasting voor betaalde
ook wel eens meer dan 1 ;)maar als ik ook als profiteur wordt geklasificeerd zal me dat n zorg zijn :shock: ;) ;)
Vertel mij maar eens wat er mis mee is?
Blokje loopt als een trein en ziet er gelikt uit
Plaatwerk ga niet meer vervangen dat nodig is he, alsof een restaurateur goed plaatwerk vervangt
En het komt gewoon van Artaparts vandaanHet spuitwerk is het ENIGE wat je zou kunnen aanmerken
nou 1500 euro is dat wel gedaan
10.000 is echt DIKKE DIKKE DIKKE bullshit
met m astra zit ik nog niet op de 2500 :jerry1 november 2012 om 06:36 #17978084Trash, niet iedereen heeft het misschien zo breed als jou. Ik als zelf betalende student heb niet eens geld om elke dag de auto te nemen. Die 40 euro in de maand is dan niet triest, die is er gewoon niet. Maar omdat ik net genoeg heb om nu de auto te onderhouden en me school kan betalen kan maar beter geen auto nemen?
Mijn vriendin haar tigra hoef ik geen bedragen voor te noemen. Maar voor 1500 euro hebben we nog niet eens het blok af kunnen bouwen ;)
En dan is al het plaatwerk en spuitwerk ook nog te doen. Nee, voor 1400 euro voer jij echt geen GOEDE restauratie uit.In de straat achter mij heeft iemand zo’n grote opel Blitz staan. Ding heeft die in bijna 10 jaar tijd helemaal gerestaureerd en ziet er sinds een paar maanden als nieuw uit. Echt als nieuw. Die man heeft het ook van zuur verdiende centen gedaan maar het beest weegt bijna 2800 kilo… Nou, die wegenbelasting daar wordt je niet vrolijk van. Daar hangt nu ook een te koop bordje aan :(
1 november 2012 om 06:51 #17978085Zucht…. heb ik het over restauratie gehad?
steeds noem ik het opknappen wat ik doe en geen restaureren
wat moet ik aan een blok doen dat goed is?
beetje tegen mn princiepes in iets wat goed is uit elkaar halen
als ik de corsa wel netjes laat spuiten is hij voor een taxateur weldegelijk gerestaureerdwat kan ik meer doen dan alles wat versleten is vervangen en de carosserie roestvrij maken
en voorzien van of nieuw spuitwerk of een lak rollernou?!
1 november 2012 om 07:29 #17978086ik denk dat er bedoelt wordt dat er heus een leuke corsa zal staan,maar zgan kan worden gelezen als “zo goed als nieuw” en nieuw maken betekend wel iets meer als hier en daar een stukje inlassen.
Dat betekent ,de hele auto uit elkaar halen,en alles wat enigzins twijfelachtig is vervangen,en dan niet een stukje of randje inlassen,maar een compleet nieuw deel,en de hele auto compleet spuiten.
Je zegt het zelf al,wat jij doet is opknappen en niet restaureren,dus de bewering “levenduurverlenging”klopt zeker wel.
Ik heb zelf een C Ascona (dus een grotere Corsa A) gerestaureerd,die is dus echt zo goed als nieuw,en ik kan je verzekeren dat 10.000 piek echt geen bullshit is,met alles wat ik gedaan heb,was ik zelfs wel meer kwijt,en dan heb ik nog niet eens veel aan de motor of bak gedaan.
Ik denk namelijk,als je je corsa verder zou ontmantelen,dat je zeker nog wel de nodige narigheid vindt,maar dat is ieder zn eigen keus,en dat respecteer ik ook,maar wou je toch even laten weten dat 10 rooitjes zo weg is.
Verder :thumbup dat je je corsa netjes wilt houden en rijdend.1 november 2012 om 08:41 #17978087Ik heb al vele topics gelezen en bekeken
maar mensen die een kompleet scherm vervangen zijn zeldzaam :DWat ik veel zie is dat mensen moeite hebben hun levensstandaard te verlagen
Als je zogezegd arme student bent, wtf doe je dan met een c20xe in je corsa????
En hoezo blok opnieuw opbouwen voor je vriendin??
Dan zeker ook nog kekke schoentjes dragen en natuurlijk het sjiekste foontje :puke
En dan ook nog klagen dat je je hobby niet kan uitvoeren :pukeIk had ook liever een c20let onder mn kap gehad
dikke 17 inch sloffen
helaas blijven mn veertieners er onder en word het een c14net
welke ik van slooponderdelen in mekaar ga flatsen
en mn plezier in mijn hobby zal er niet minder om worden
gewoon aanpassen aan de omstandigheden, en kijken naar mogelijkheden
en niet blindstaren op onmogelijkheden1 november 2012 om 08:55 #17978088@trashmetal wrote:
Ik heb al vele topics gelezen en bekeken
maar mensen die een kompleet scherm vervangen zijn zeldzaam :Dklets, zijn er zat, alleen niet iedereen post het meer op internet zoals aantal jaar geleden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.