Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › oldtimer nummer 1 die gesloopt word dankzei den haag!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2012 om 20:04 #17245497
dit komt dus van al die ellende in den haag!!! :(
zullen helaas nog velen volgen ben ik banghttp://link.marktplaats.nl/610910366″ onclick=”window.open(this.href);return false;
30 oktober 2012 om 20:11 #17978040Sorry maar dit vind ik echt onzin, als jij het geld heb om zo’n Kadett te kopen en op te knappen en je bent een liefhebber dan maakt nog geen 20 euro aan wegenbelasting in de maand ook niets meer uit.
30 oktober 2012 om 20:15 #17978041Inderdaad, mensen die om die reden hun oldtimer weg doen, zijn geen liefhebber.
Zo reed ik vanmiddag ook achter zo’n stink-190D met drieletterig kenteken. Jammer dat zulke mensen het verpesten voor de rest.
30 oktober 2012 om 20:20 #17978042ik ben dit niet helemaal met jullie eens, sorry.
als deze beste man de auto nu geschorst heeft staan, en van zijn laatste centen de auto in top staat probeert te krijgen.
en dan in de planning dat hij straks een perfect mooi oldtimertje heeft dan?30 oktober 2012 om 20:29 #17978043Als hij die auto in top staat wilt krijgen dan kan ik je verzekeren dat je duizenden euro’s verder bent, en dan maakt die 20 euro aan wegenbelasting ook niets meer uit. Zo denk ik er tenminste over.
Gerrit ;)
30 oktober 2012 om 20:38 #17978044Wat Gerrit78 zegt ;)
Volgens mij is dat er gewoon eentje die wil profiteren van de oldtimerregeling en dat ook nog een beetje in stijl wil doen. Maar bij voorkeur wil profiteren.
30 oktober 2012 om 20:39 #17978045zoals jij het nu zegt zeg je dus dat die auto in zo slechte staat is dat hij er nog wel een paar 1000 in moet steken?
zo rot vind ik hem er niet uit zien.maar oke, laat ik het wat duidelijker maken wat ik bedoel…
stel…
ik heb een x aantal maanden mijn best gedaan om geld te sparen voor een oldtimer…
eindelijk ben ik zo ver dat ik hem kan kopen.druk hem in de schuur, schors hem, strip hem waar nodig, kijk wat er allemaal echt aan moet gebeuren om hem “klaar” te krijgen.
pak des noods ff een pen en papier, en noteer alles ff.
maak een reken sommetje en zie dat ik (bijvoorbeeld) met 5000 heel ver ga komen.
ik ga sparen, YES de 1e 300 om het plaatmatriaal te laten maken is er, ga er mee aan de slag en spaar weer verder.
paar maanden later heb ik het geld bij elkar om de motor klaar te maken.lees ik in de krant ineens dat de oldtimers er uit gaan.
hmm ja, dan zal mij de moed wel in de schoenen zakken omdat de auto ten 1e ineens al veel minder waard word, de tijd , moeite en geld krijg ik er nooit uit zal ik hem wel ooit willen verkopen.
die belasting is niet veel misschien, maar de waarde van zo auto zakt gewoon zoveel, dat wanneer je schade rijd, je al heeel snel de dag waarde hebt bereikt waardoor hij al snel economish total loss zal verklaard worden.
natuurlijk rijd je voorzichtiger, en let je zelf ook wel op.
maar het is als nog mogelijk.dus..
je hebt een paar 1000 in je auto gedrukt, dan ineens hoor je je mag weer belasting betalen, dus de waarde zakt gewoon, dat is een feit.
dan komt er opeens zo @#$%@ die niet oplet en die je auto ff in prak rijd.
krijg je de dagwaarde uitgekeerd… 500 euro?weg alle tijd en moeite en geld wat je er in gestoken hebt ;)
dat is hoe ik het zie he!
30 oktober 2012 om 20:43 #17978046Die duizenden euro’s verder kan ik over mee praten maar de manier waarop ze daar in Den Haag bezig zijn is gewoon ronduit schandalig te noemen en toont maar weer eens dat het Europa waar al die Brussel schoothondjes van dromen er gewoon nooit ofte nimmer van gaat komen, als enigste land zijn we zo achterlijk om totaal uit de pas lopende maatregelen te nemen en dan niet alleen wat de wegenbelasting betreft maar zo veel meer.
Als het er ooit van komt dat ze me een baan in Amerika aanbieden die een goede toekomst garandeert zolang ik er degelijk werk tegenover blijf stellen ben ik met het eerstvolgende vliegtuig vertrokken :argue
30 oktober 2012 om 20:44 #17978047coupe met dat kapotte blok die niet verkocht werd.
Heel zielig dit.
30 oktober 2012 om 20:46 #17978048@ Soepkip, daarom is het financieel ook bijna nooit te verantwoorden om veel geld in een oude te steken, tenzij het om een speciaal exemplaar of model gaat. Geld steken in een oldtimer die geen Ferrari o.i.d. is, doe je puur voor je hobby.
@ Inject, ik loop zelf ook al lang met plannen om te vertrekken uit Nederland, krijg alleen de vriendin niet mee.30 oktober 2012 om 20:50 #17978049Vind t lulliger ook voor de mensen die 2x per jaar misschien uit rijden gaan. De echt oude auto’s. En zo snoep Den Haag weer ergens geld voor af, om het gapende gat te vullen.
T is jammer van de dett. :thumbdown
30 oktober 2012 om 20:51 #17978050rampen-den haag. rijd zelf ascona b: is nog te doen in de belasting. maar heb ook nog een opel blitz brandweerbus die ik in ere probeer te herstellen. let op: 2500kg schoon aan de haak. totaal waanzin waar ze mee bezig zijn voor die 1500km/jaar. maar goed. het is er nog niet door he? eind 2013 komen ze met de plannen die in 2014 uitgevoerd gaan worden. hopelijk komen ze met alternatieven zoals 2e auto oldtimer (en bijv max 4000km/jaar): vrijstelling. kan er toch maar in 1 van de 2 rijden en belasting betaal ik dan al over nummer 1.
maar let op allen…. teken jullie petitie op http://www.knac.nl/2012/10/30/knac-verontwaardigd-over-opheffen-mrb-vrijstelling-oldtimers/” onclick=”window.open(this.href);return false;
zegt het voort, zegt het voort….
nooit geschoten is altijd mis30 oktober 2012 om 20:54 #17978051Heb de knac petitie subiet getekend toen ik hem op een ander forum tegen kwam! Dat ze in Den Haag maar eens met FEITELIJKE kennis gaan werken in plaats van hun kontenkussende lippen die geen f*ck aan degelijk beleid voor elkaar kunnen krijgen :fy1 :argue
30 oktober 2012 om 20:57 #17978052@soepkiepe wrote:
zoals jij het nu zegt zeg je dus dat die auto in zo slechte staat is dat hij er nog wel een paar 1000 in moet steken?
zo rot vind ik hem er niet uit zien.maar oke, laat ik het wat duidelijker maken wat ik bedoel…
stel…
ik heb een x aantal maanden mijn best gedaan om geld te sparen voor een oldtimer…
eindelijk ben ik zo ver dat ik hem kan kopen.druk hem in de schuur, schors hem, strip hem waar nodig, kijk wat er allemaal echt aan moet gebeuren om hem “klaar” te krijgen.
pak des noods ff een pen en papier, en noteer alles ff.
maak een reken sommetje en zie dat ik (bijvoorbeeld) met 5000 heel ver ga komen.
ik ga sparen, YES de 1e 300 om het plaatmatriaal te laten maken is er, ga er mee aan de slag en spaar weer verder.
paar maanden later heb ik het geld bij elkar om de motor klaar te maken.lees ik in de krant ineens dat de oldtimers er uit gaan.
hmm ja, dan zal mij de moed wel in de schoenen zakken omdat de auto ten 1e ineens al veel minder waard word, de tijd , moeite en geld krijg ik er nooit uit zal ik hem wel ooit willen verkopen.
die belasting is niet veel misschien, maar de waarde van zo auto zakt gewoon zoveel, dat wanneer je schade rijd, je al heeel snel de dag waarde hebt bereikt waardoor hij al snel economish total loss zal verklaard worden.
natuurlijk rijd je voorzichtiger, en let je zelf ook wel op.
maar het is als nog mogelijk.dus..
je hebt een paar 1000 in je auto gedrukt, dan ineens hoor je je mag weer belasting betalen, dus de waarde zakt gewoon, dat is een feit.
dan komt er opeens zo @#$%@ die niet oplet en die je auto ff in prak rijd.
krijg je de dagwaarde uitgekeerd… 500 euro?weg alle tijd en moeite en geld wat je er in gestoken hebt ;)
dat is hoe ik het zie he!
Ik zal niet zeggen dat die in een slechte staat is maar de laatste keer dat ik een Manta opgeknapt heb was ik al 3000 euro verder en dan praat je alleen over laten spuiten, andere velgjes, een ander spoiler setje er op en nog wat klein spul, geloof me het is duurder dan je denkt.
Voor de taxatiewaarde zal het niets uitmaken of die nu belasting vrij is of niet alleen de verkoop prijs zal wat lager uitvallen.
Maar of die nou belastingvrij is of niet het geld wat je in zo auto stopt krijg je over het algemeen toch nooit terug, ik denk ook niet dat dat de insteek moet zijn als je met zo auto begint of je het geld wat je er in stopt er voor terug krijgt.30 oktober 2012 om 21:17 #17978053even terug te komen op het liefhebbers verhaal.
ben je ook liefhebber als je met weinig financele middelen een wagen bezit,
of het nu een opel is of niet, welke je met je eigen handen onderhouden kunt,
weinig tot zeer weinig gebruik van maakt, je dus niet veel kost aan brandstof en verzekering,
maar vanwege de vrijstelling van mrb net kunt betalen dat hij er staat?vervolgens moet je mrb gaan betalen, dat kun je niet… en dan? ben je dan geen liefhebber?
jawel, waarom niet?een oude auto voor de leuk erbij, is er straks niet meer.
een oude auto voor de leuk erbij, is er straks enkel voor hen, met een wat ruimere portomonee!nu gaat de mrb-vrijstelling dus vervallen… dus het oldtimer gebeuren bestaat dadelijk niet meer.
gevolg: verzekering… ach meneer, u had een oldtimer… die definitie bestaat niet meer.
u had de wagen altijd in verzekering WA, voor €7,95. maar wij ontvangen nu graag
23,50 in de maand van u. u mag immers ook meer gaan rijden.en nou net die Jan met de pet.. die amper de oldie betalen kan..
en niet meer betalen kan vanwege de opgeheven mrb-vrijstelling… die kan zijn
wagentje.. waar hij een boel van zijn zuur verdiende rotcentjes in heeft gestopt.
van de hand doen, omdat hij het niet meer betalen kan…
t arme ding veranderd van eigenaar voor een appel en een ei…
als je m al kwijt raakt…de aktie van de verkoper van deze kadett is volgen mij wel wat aan de vroege kant,
maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. laat hem maar afscheid nemen, van zijn trouwe kadett
het is niet anders. maar voor mij kan het wel een liefhebber zijn, een die het dan niet meer betalen kan,
er dusdanig van onder de indruk is, en er nu geen lol meer aan beleeft om er ook nog maar 1 enkele euro aan te spenderen.begrijpelijk.
30 oktober 2012 om 21:28 #17978054Gewoon afwachten wat er gebeurd. Alles de deur uit kan altijd nog.
Ik doe het iig niet, want je krijgt toch geen stuiver.
30 oktober 2012 om 21:35 #17978055Dat ding loopt toch op gas??? daarom zeker eruit.
en anders vind ik het maar een aansteller voor 40,- op de 3maand wat dat ding weegt.
30 oktober 2012 om 21:38 #17978056@Ghanz wrote:
even terug te komen op het liefhebbers verhaal.
ben je ook liefhebber als je met weinig financele middelen een wagen bezit,
of het nu een opel is of niet, welke je met je eigen handen onderhouden kunt,
weinig tot zeer weinig gebruik van maakt, je dus niet veel kost aan brandstof en verzekering,
maar vanwege de vrijstelling van mrb net kunt betalen dat hij er staat?vervolgens moet je mrb gaan betalen, dat kun je niet… en dan? ben je dan geen liefhebber?
jawel, waarom niet?een oude auto voor de leuk erbij, is er straks niet meer.
een oude auto voor de leuk erbij, is er straks enkel voor hen, met een wat ruimere portomonee!nu gaat de mrb-vrijstelling dus vervallen… dus het oldtimer gebeuren bestaat dadelijk niet meer.
gevolg: verzekering… ach meneer, u had een oldtimer… die definitie bestaat niet meer.
u had de wagen altijd in verzekering WA, voor €7,95. maar wij ontvangen nu graag
23,50 in de maand van u. u mag immers ook meer gaan rijden.en nou net die Jan met de pet.. die amper de oldie betalen kan..
en niet meer betalen kan vanwege de opgeheven mrb-vrijstelling… die kan zijn
wagentje.. waar hij een boel van zijn zuur verdiende rotcentjes in heeft gestopt.
van de hand doen, omdat hij het niet meer betalen kan…
t arme ding veranderd van eigenaar voor een appel en een ei…
als je m al kwijt raakt…de aktie van de verkoper van deze kadett is volgen mij wel wat aan de vroege kant,
maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal. laat hem maar afscheid nemen, van zijn trouwe kadett
het is niet anders. maar voor mij kan het wel een liefhebber zijn, een die het dan niet meer betalen kan,
er dusdanig van onder de indruk is, en er nu geen lol meer aan beleeft om er ook nog maar 1 enkele euro aan te spenderen.begrijpelijk.
Een oldtimer blijft een oldtimer of je er nou wegenbelasting voor moet betalen of niet, toen ik nog een Manta had kon ik hem bij verschillende verzekeringsmaatschappijen verzekeren als oldtimer terwijl die nog helemaal niet belastingvrij was.
En laten we eerst afwachten wat ze nou precies gaan doen, misschien krijg je wel een soort van overgangsregeling of bestaat het kabinet Rutte 2 niet eens meer. In dat geval kan het hele regeerakkoord de prullenbak in en moet ze weer van voor af aan beginnen.30 oktober 2012 om 21:43 #17978057zoals ik al zei, het is misschien maar 40 euro, maar de auto is straks geen reet meer waard, dus waarom zul je nog al je laatste geld er in drukken als je er uit eindelijk niks van terug ziet?
ja tis een hobby, en mag zeker geld kosten, onderdelen zijn nu al duur en schaars, als het mrb er af gaat gaan denk ik veel projecten naar de oudijzer boer, een enkele misschien naar de sloop.
onderdelen kom je nog moeilijker aan, kosten nog duurder, dan is er toch geen ol meer aan om geld in een auto te stoppen die niks meer waard is?wat je waarschijnlijk ook gaat krijgen (al zal ik, en denk ik veel anderen er schijt aan hebben) dat wanneer je zo “oude auto” rijd al snel een stempel zal krijgen dat je geen geld hebt om eennormal auto te betalen.
dus iedereen met zo “oude auto” word gezien als een arme sloeber, net zoals nu iedereen met een groene manta al snel vergeleken worden als asocialen dankzei new kids :P30 oktober 2012 om 21:46 #17978058Me neefje van 10: K*T met je K*T Opel jonguh :sleeping En meteen draai om zijn oren :jerry
30 oktober 2012 om 21:48 #17978059@astraTD wrote:
Dat ding loopt toch op gas??? daarom zeker eruit.
en anders vind ik het maar een aansteller voor 40,- op de 3maand wat dat ding weegt.
En dan een astra kopen? of een nieuwe wagen?
Betaal nog liever belasting voor een echte oude wagen dan een nieuwer ding hoor.30 oktober 2012 om 22:02 #17978060@soepkiepe wrote:
zoals ik al zei, het is misschien maar 40 euro, maar de auto is straks geen reet meer waard, dus waarom zul je nog al je laatste geld er in drukken als je er uit eindelijk niks van terug ziet?
ja tis een hobby, en mag zeker geld kosten, onderdelen zijn nu al duur en schaars, als het mrb er af gaat gaan denk ik veel projecten naar de oudijzer boer, een enkele misschien naar de sloop.
onderdelen kom je nog moeilijker aan, kosten nog duurder, dan is er toch geen ol meer aan om geld in een auto te stoppen die niks meer waard is?wat je waarschijnlijk ook gaat krijgen (al zal ik, en denk ik veel anderen er schijt aan hebben) dat wanneer je zo “oude auto” rijd al snel een stempel zal krijgen dat je geen geld hebt om eennormal auto te betalen.
dus iedereen met zo “oude auto” word gezien als een arme sloeber, net zoals nu iedereen met een groene manta al snel vergeleken worden als asocialen dankzei new kids :PWat een ander van mij vindt interesserend mij geen reet :jerry :jerry
Ik denk dat het met de waardevermindering best nogal mee zal vallen. De oldtimers in de goedkopere prijsklasse die vaak worden gekocht wegens het zogenaamde goedkope rijden zullen misschien wat in waarde zaken maar de oldtimers in de duurdere prijsklasse worden over het algemeen gekocht door de echte liefhebbers die het niet doen voor het goedkope rijden maar vanwege de hobby of de liefde voor een bepaald merk. En ik kan me niet voorstellen dat als je een pak geld neer legt voor een oldtimer in top conditie dat een paar tientjes wegenbelasting je doen besluiten om het niet te doen.30 oktober 2012 om 22:57 #17978061je moet verder kijken dan alleen de auto, wat is de situatie. ben je getrouwt, 2 kinderen 2 auto,s een hypotheek/huur geloof mij blijft niet veel geld meer over dan voor een hobby auto, je betaalt al teveel voor andere dingen in nederland. kan je wel veel gaan beunen maar dan heb je ook geen tijd voor je hobby auto.
30 oktober 2012 om 23:03 #17978062ik mis het knopje ” vind ik leuk” @ teungts.
je slaat de spijker op zijne kop !
31 oktober 2012 om 05:09 #17978063petitie tekenen op http://www.knac.nl , mannen…(en vrouwen. zoveel mogelijk)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.