Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › oldtimer en absurde prijzen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 november 2010 om 21:39 #17762948
origineel gepost door mies&geri
dat bedoel ikik heb mn escort estate (nee geen clipper ik heb de oudere escort) wa verzekerd voor 100.000+ KM (rij ik ook
en de 3 oldtimers met max 10.000 KM voor 75 euri p/jaar p/stuk verzekerd alleen de record is 25% duurder omdat ie op LPG rijdt die is 100 euri p/jaar en max 20.000 Kmgroet michel
:’) maar jij zegt dat het eraan ligt dat of je een klassieker verzekering hebt of een oldtimer verzekering…
Men broer heeft gewoon een oldtimer verzekering voor 100 eurie en 12.500 kilometer int jaar en zen auto is van 1990
Ik heb een D kadett van 1984 ( belastingvrij dus ) en heb ook een verzekering voor 12.500 kilometer in het jaar en betaal ook 100 euro. Beide verzekeringen hebben rechtsbijstand en inzittende erbij verzekerd.
Verschil ? 0,0…
21 november 2010 om 21:47 #17762949dan heeft je broer mazzel gehad
en adviseer ik jou naar andere verzekering te kijkenje hebt verschillende klassen qua verzekeren
dagelijks
klassiek (goedkoper dan dagelijks maar duurder dan oldtimer) wel of niet met KM beperking
oldtimer verzekering met KM beperkingfeit dat jij met je oldtimer net zo duur uit bent als je broer terwijl hij geen oldtimer heeft
zou ik toch zeker naar laten kijkengroet michel
21 november 2010 om 21:50 #17762950origineel gepost door mies&geri
dan heeft je broer mazzel gehad
en adviseer ik jou naar andere verzekering te kijkenje hebt verschillende klassen qua verzekeren
dagelijks
klassiek (goedkoper dan dagelijks maar duurder dan oldtimer) wel of niet met KM beperking
oldtimer verzekering met KM beperkingfeit dat jij met je oldtimer net zo duur uit bent als je broer terwijl hij geen oldtimer heeft
zou ik toch zeker naar laten kijkengroet michel
het is geen oldtimer die van men broer, maar hij heeft wel een oldtimer verzekering !! dit is mogelijk omdat de auto 20 jaar of ouder is.
we hebben het overgens allebij via dezelfde tussenpersoon geregeld
21 november 2010 om 22:00 #17762951[De LPG Ascona heb ik gewoon in de normale verzekering,ik rij er tussen de 25000 en 30000km per jaar mee,ik heb geen zin in gezeur,moet gewoon goed verzekerd zijn.
Juist door mn kilomterage is ie op LPG,de modernere voorganger van deze Ascona liep ook op LPG,benzine is gewoon niet grappig meer.Hmm, ik heb juist gekozen voor geen LPG. Ik rijdt 30.000 km per jaar, benzine gemiddeld 1 op 12,5. Maar als ik nu gas ga inbouwen, een andere auto op gas koop, of voor diesel kies, dan moet ik wel flink investeren.
Dus is het goedkoper om gewoon op benzine te blijven rijden. Want als ik m’n auto de deur uit doe (Ascona 1.8s uit 1988) krijg ik er misschien nog 800 euro voor, maar dan moet ik wel weer wat terugkopen. En ik heb hem voor 1250 gekocht, dus afschrijving in 3 jaar is natuurlijk lachen! En het rijdt net zo goed als een Opel Vectra van bijvoorbeeld 1992 en ik vind beter dan bijvoorbeeld een belastingvrije Golf 1 of 2.
Maar zoiezo ben ik prima gered met deze auto. Ik had hem drie jaar geleden gekocht omdat ik een huis had gekocht wat compleet gerestaureerd moest worden en dan is zo’n grote bak met trekhaak erg handig. Ik heb hem in drie jaar tijd ook echt niet gespaard, er hebben aanhangers van 1500kg achter gehangen en niet ff naar om de hoek, maar half Nederland door. Deze maand gaat ie voor de APK en het ligt er maar net aan wat er dan aan mankeert, de afgelopen twee keer kreeg ik zelfs een compliment van de keurmeester, afgelopen jaar zelfs steekproef.
Ik heb er nu ook al 40.000km geen onderhoud aan gepleegd en het ligt aan het wel/niet goedkeuren of dat nog gaat gebeuren. Ik rijdt hem in ieder geval helemaal op. Hij heeft nu bijna 190.000 km gereden en ik vind dat er nog wel een ton bij kan, anders is het een slechte auto!Groeten, MArk
1 januari 2011 om 22:39 #17762952[rquote=1805196&tid=137376&author=GlennGSI]
origineel gepost door mies&geri
origineel gepost door GlennGSI
@ mies en geri
Verzekering maakt vrij weinig uit. Als de auto uit 87 is kun je ook gewoon een oldtimer verzekering afsluiten.. bij verzekeraars is de grens vaak 20 jaar.oldtimer tarief of klassieker tarief
zit wel degelijk verschil ingroet michel
Klassieker tarief ?? men broer heeft zen E kadett uit 90 als oldtimer verzekerd.. ala 100 euro int jaar.[/rquote]
Hoe heb je dat geflikt man ?
Ik wou ook graag een oldtimerverzekering afsluiten voor mijn Kadett E uit ’90 maar dat kon niet zei Unive.
Kadett E zijn er nog genoeg zeiden ze.Maar goed, nu betaal ik E 25 wegenbelasting per maand en E 6 verzekering dus dat valt ook wel weer mee…
Groet, Rik
2 januari 2011 om 05:25 #17762953Mijn Kadett is nu verzekert onder de klassiekerverzekering bij Unive.Ze hebben het voor me nagekeken,en mijn Kadett is een klassieker.Was geen punt.Daar staan wel voorwaardes aan gesteld.Maarja,ik rij niet zo vaak in de Kadett,ik heb een auto van de zaak.Mijn vrouw rijdt in de Astra uit 1999.
Dus goedkoper dan de Astra uit 1999:P:P:P2 januari 2011 om 09:34 #17762954mensen zijn gewoon wakker geschud dat belastingvrij der af gaat als de auto jonger is dan 1986
ineens zien ze het licht en denken ze goud te hebben.
ikzelf heb een calibra en wil ook graag een belasingvrije wagen en dan het liefst met de zelfde techniek zo kom ik ook bij een c-ascona uit.’
ben die belastingen in nederland meer dan beu vandaar
mij lijkt een belastingvrije diesel wel een slimme zet
kijk maar es wat ze voor opel manta’s durven vragen das ook niet meer normaal2 januari 2011 om 10:26 #177629552 januari 2011 om 10:39 #17762956ja je zou hier voorbeelden genoeg neer kunnen zetten
ook uit het te koop gedeelte hier hoor
sommigen denken echt goud te hebben
en ook nog afvragen waarom ie niet verkocht raakt in deze tijden2 januari 2011 om 10:55 #17762957Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970zal wel in t verkeerd keelgat schieten
maar wat een gezeur weer over prijsenals je t niet kunt betalen kun je zeuren wat je wild
maar ze worden er niet geodkoper van;)een auto die belastingvrij is
is gewoon aantrekelijker
dan een vergelijkbare wagen die net ff jonger is en daardoor wel belasting moet blijven betalendus is er prijs verschil
lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen;)
en wat de topic starter meld
auto,s kopen van 50 of 100 euro????????tjah ik kom zo niet tegen
in rijdende staat dus voor zo,n hok weer rijdbaar is ben je je knaken ook wel weer kwijtis het niet in onderdelen dan wel in uren;)
ik heb zelf een bel vrije range rover
als 2e wagendaar zou ik niet graag bel voor betalen
want dan ging die vlot van eigenaar wisselen;)in de range rover wereld
vragen ze al tussen de 1000 en 1500 voor enkel een kenteken + een los kaal chasisen die worden ook verkocht
dus dan heb je met de opels nog niets te klagen;)2 januari 2011 om 11:00 #17762958neuj klopt helemaal hoor
ik zie het overigens in alle merken niet alleen opel
de mercedes 190 diesels en de golfjes belasting vrij rijsen de pan ook uit
maar toch maken er veel gebruik van hun nieuw verworven kennis dat ze vanaf 87 niet meer belastingvrij zijn uit te buitten
daar ligt de prijstijging toch echt wel aan
een verkoper die er vroeger niet eens echt bij stilstond is nou een lichie gaan branden dat ie een stuk meer kan vragen2 januari 2011 om 11:05 #17762959Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970das uiteraard waar
maar als er niemand die dingen zou kopen voor die prijzen
zouden ze wel weer goedkoper wordenmaar dat gebeurd niet omdat die prijzen wel betaald worden
dus heb je daar ook je waarde;)b.v
er schijnen chinese vaarsen te zijn ming of zo
die duizende euros waard zijn
das ook niet omdat dat porselijn zo duur ismaar omdat er mensen zijn die het betalen;)
ik zelf had der nog geen stuiver voor over;)
maar dat doet aan de waarde niets af;)2 januari 2011 om 11:10 #17762960hahaha jij bent ook 1 louwe :P
als we zo beginnen inderdaad zelfde als zogenaamde ”kunst”
al was ik nog zo rijk dan nog zal ik mijn centen niet an van die bagger uitgeven
als je dat soms ziet wat die gasten betalen voor onzin2 januari 2011 om 11:44 #17762961hallo allemaal,ik ben er wel achter dat veel verzekeringsmaatschappijen andere voorwaardes hebben..
zoals dat glenn zn broer een kadett van 1990 als oldtimer mag verzekeren..
hier bij ons moet! ie gewoon 25 jaar wezen anders krijg je het echt niet rond!heb nu een kadett e 1.8 gsi van 85 maar dat kostte me nog erg veel moeite om die als oldtimer te verzekeren,ik betaal nu incl alles geloof ik 115 euro!en dan voor onder de 4500 km per jaar..
anders is het geen oldtimer,je mag hem nl niet als dagelijkse auto gebruiken!ze vragen ook 100 keer naar het kenteken van je dagelijkse auto en daar moet je wegenbelasting voor betalen!
anders had ik gewoon pech!
mvg dr huizer
2 januari 2011 om 11:53 #17762962[rquote=1829109&tid=137376&author=Kadett1.8GSI1985]
ze vragen ook 100 keer naar het kenteken van je dagelijkse auto en daar moet je wegenbelasting voor betalen!
anders had ik gewoon pech!
mvg dr huizer[/rquote]
dat laatste dat is echt onzin
dagelijkse auto mag ook oldtimer zijn en hoeft zelfs niet bij zelfde maatschappij verzekerd te zijn als je oldtimer als je maar andere dagelijkse auto hebgroet michel
2 januari 2011 om 11:55 #17762963snap dat gedoe ook iet met dat verzekeren
mijn b-ascona koste me bij unive 90 euro met al die stomme beperkingen et etc
5000 kilometer niet voor dagelijks gebruik bla bla
voor 120 euro was ik echter gewoon wa verzekerd gewoon met 20000 kilometer en geen enkel beperking
dus waarom altijd zo moeilijk doen over oldtimerverzekeren??
wa is maar een fraktie duurder
overigens heb ik wel 75% no claim
maar voor die 30 euro extra per jaar kon ik rijden wat ik wou2 januari 2011 om 12:00 #17762964Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970[rquote=1829072&tid=137376&author=corres]hahaha jij bent ook 1 louwe :P
als we zo beginnen inderdaad zelfde als zogenaamde ”kunst”
al was ik nog zo rijk dan nog zal ik mijn centen niet an van die bagger uitgeven
als je dat soms ziet wat die gasten betalen voor onzin
[/rquote];);) we liggen weer op 1 lijn:D:D:D
2 januari 2011 om 12:05 #17762965[rquote=1829120&tid=137376&author=corres]snap dat gedoe ook iet met dat verzekeren
mijn b-ascona koste me bij unive 90 euro met al die stomme beperkingen et etc
5000 kilometer niet voor dagelijks gebruik bla bla
voor 120 euro was ik echter gewoon wa verzekerd gewoon met 20000 kilometer en geen enkel beperking
dus waarom altijd zo moeilijk doen over oldtimerverzekeren??
wa is maar een fraktie duurder
overigens heb ik wel 75% no claim
maar voor die 30 euro extra per jaar kon ik rijden wat ik wou[/rquote]goed en nuchter beredeneerd !
heb m’n E ook bij Unive verzekerd,en dit zelfs wa+.Kan als ie in april belastingvrij wordt gewoon doorgaan. En dat ben ik ook van plan. Je zit anders idd met kilometer beperking en bent bovendien niet tegen diefstal,glas en brandschade verzekerd. En dat voor 13 euro per maand meer…. oke,als ie weg is (en niet terug wordt gevonden) zul je zeker niet de hoofdprijs terug krijgen,maar iets is beter dan niets. Heb dit bij een oldtimerverzekering nog niet gezien
2 januari 2011 om 12:07 #17762966Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970of je laat hem taxeren
en verzekerd allriskok je betaald iets meer
maar hebt ook n grotere deking;)2 januari 2011 om 12:19 #17762967[rquote=1829128&tid=137376&author=louwe 16 klepper]of je laat hem taxeren
en verzekerd allriskok je betaald iets meer
maar hebt ook n grotere deking;)
[/rquote]wat betaal je voor zo’n taxatierapport ? (ongeveer)
2 januari 2011 om 12:24 #17762968waar het een beetje om gaat is dat je de markt verziekt, hoge prijzen vragen betekend ook dat je hoge prijzen gaat betalen, en das geen positieve tendens in oldy land wel?
2 januari 2011 om 13:42 #17762969De markt bepaald de prijs/waarde van een auto. Als er veel aanbod is kun je vragen wat je wilt, maar zul je hem nooit verkopen. Wordt het aanbod minder, of heb je echt iets bijzonders, dan stijgen de prijzen. Een auto heeft gewoon een waarde, je hoeft elkaar niet te matsen, want de ander probeerd er ook het volle pond voor te krijgen. Wat overigens geheel terecht is naar mijn mening.
2 januari 2011 om 14:52 #17762970Ik heb voor mijn Kadett nog geen €1000 betaald.Ook heb ik gewoon de vraagprijs betaald,want ik wilde superdolgraag een Kadett hebben.
Deze Opel ziet er voor zijn leeftijd heel netjes uit.Natuurlijk heeft ie wat gebruikssporen,maar een perfect Kadett krijg je toch niet.Tenzij je dieper in de buidel gaat atsten.
Wat ik ook weer leuk vindt,is om MP af te struinen naar onderdelen.
Het is en blijft een hobby!
Ik heb mijn andere hobby voor 75% opgegeven om de Kadett te ‘sponsoren’ .Het een moet je laten om het andere te kunnen bekostigen.
Dit was trouwens mijn andere hobby…………groetjes Marcel.
2 januari 2011 om 15:03 #17762971Och absurde prijzen kan ook anders hoor als je niet vies bent van wat werk…
Mijn pekelbak, die laat ik z’n naam houden… die heeft mij 2 kratjes bier gekost met een bak laswerk e.d. maar wel voor 109 euro verzekerd via internet als oldtimer
M’n City heeft 450 euro gekost hierop ‘t opelforum gekocht van iemand. ook voor 109 verzekerd via internet als oldtimer…
Heb van de week een Kadett-B gekocht (sedan) voor 150 euro… ook van opelforum… (geschorst, maar wss verzeker ik deze ook weer voor 109 euro)Pekelbak & de Kadett-B hebben veel werk, city mankeerde niks ernstigs..
Dus tja, ‘t kan ook anders :P
Heb dan m’n Corsa A als ‘dagelijkse’ auto verzekerd bij allsecur, omdat je met oldtimer verzekeringen geen no-claimkortingen krijgt. Gezien ik toch dat langzaam wil opbouwen zodat ik later wat goedkoper een grotere bak kan verzekeren… Doe ik dat gewoon op een licht klein autootje :)
En ik zit nog in de ‘risicogroep’ mbt. leeftijd…
En mbt. km-standen… Gewoon de km-kabel lostrekken als je goedkoop wilt rijden ;)
2 januari 2011 om 15:05 #17762972ik ondersteun het feit dat er belachelijke prijzen worden gevraagd en helaas te vaak ook worden verkregen voor auto’s omdat ze oldtimer zijn.
Zelf heb ik een kadett e uit 1990 deze auto is is super staat, oké niet iedereen zal hem mooi vinden maar dat is een kwestie van smaak :PHeb de auto aangeboden op internet voor 500 euro geen persoon die zelfs kwam kijken. alleen kinderachtige biedingen gehad van mensen die dachten voor 150 euro een auto te kunnen kopen met 74000 originele kilometers, geen roest en nieuwe apk. terwijl voor 1200 euro (vraagprijs) de kadett e van iets verderop uit 85 op alle gebieden minder was (al zeg ik het zelf) super snel verkocht was.
mensen denken o das lekker goedkoop rijden geen liefde voor de auto. tevens wordt er vaak geen eens gekeken naar prijsverschil tussen niet belasting vrij en wel belasting vrij voor dat verschil kan je vaak vele jaren plezier hebben van de andere auto.
misschien dat een technische staat keuring in combinatie met een kilometercheck of zo ingesteld moet worden zodat alleen auto’s van echte liefhebbers die hem voor de hobby hebben geen wegenbelasting betalen.
btw de auto is niet meer te koop :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.