oldtimer en absurde prijzen

Forumindex Forums Modellen Kadett oldtimer en absurde prijzen

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 53)
  • Auteur
    asconahobbyist
    Deelnemer

Het valt me op dat de laatste tijd veel wegenbelastingvrije auto’s echt gigantisch overprijst worden.
      ik kijk dan voornamelijk naar de D en E Kadett en de C Ascona.
      Kijk,een mooie auto mag best wat kosten,zeker in een mooie uitvoering maar er worden ook gewoon barrels aangeboden voor prijzen waar je een nette niet MRB vrije wagen voor koopt.
      Maar bijvoorbeeld 2450 voor een D Kadett met plekjes uit 84 vind ik gewoon erg veel geld.
      Zelf heb ik voor dagelijks een C Ascona uit 1984,wit van kleur,op LPG en origineel nu even een ton gelopen,daar heb ik dan 2000 euro voor gegeven,maar wel een nieuwe LPG installatie erin en in zeer mooie staat,glanst als een nieuwe rijdt perfect en nergens roest,dat vond ik,zeker vanwege de LPG,een acceptabele prijs,heb er nu bijna 25000 km mee gereden maar er is verder nog geen stuiver ingegaan, maar ze staan soms in mindere staat voor 3500 tot 4500 euro,gaat echt nergens over.
      Of een roestige 85er E Kadett voor 750 euro,OK,hij is dan MRB vrij,maar als ie dat niet zou zijn vang je er nog geen 100 euro voor,ja voor onderdelen hooguit.
      Onderstaande D Kadett op marktplaats is ook weer zoiets,als je dat ziet dan zou je er geen stuiver voor geven maar er wordt gewoon 600 euro gevraagd!
      http://link.marktplaats.nl/398004848
      Ben ik nou de enige die zich erover verbaast?

Kadett91

Als mensen dat ervoor willen vragen, moeten ze toch zelf weten ?

Teduur en ze verkopen het toch niet, als iemand het wel koopt heeft hij het geld ervoor over gehad ;)

Snap wel wat je bedoelt hoor, maar ik kan me er niet druk over maken ieder moet zelf weten wat hij met zijn spullen doet toch.

TonSR

kijk aan de ene kant heb je gelijk,maar aan de andere kant
          er zijn dus mensen die gewoon de prijs betalen.
          naar mijn mening betaal je de prijs waar jij van vindt dit is
          redelijk dan kom je op het verhaal wat is redelijk.
          technies gezien is een auto van 25 jaar of ouder niets
          meer waardt als alleen oud ijzer prijs,nu jaag ik waarschijnlijk
          een aantal mensen tegen mij in het harnas,maar zo bedoel ik het niet
          theoretisch af geschreven in die zin.
          maar als de wagen 25 jaar of ouder is met al zijn voordelen krijg deze ineens weer wel waarde voor veel mensen,het rijd immers
          lekker goedkoop zeker op lpg.
          komen we terug op de prijs ja er zijn er bij die de hoofdprijs
          vragen,maar vragen of krijgen dat zijn 2 dingen.
          vgr tonsr.

mallemalle

http://link.marktplaats.nl/395638313

is al gezakt van 10.000 naar 7500

nog belachelijk veel, maar idd, moet hij weten

als iemand 8000 voor 1 van mijn admirals wil betalen hou ik hem ook nie tegen ;)

maw, draai het eens om, kan jij 5k voor je corsa krijgen zeg je ook niet, nee das teveel doe maar minder

wa de gek dervoor geeft luid immer het devies ;)

asconahobbyist
            Deelnemer

ik doel erop dat de prijzen lijkt het wel kunstmatig hoog worden gehouden,als het maar belastingvrij is klappen ze er meteen ettelijke honderden euro’s op.
              een niet wegenbelastingvrije wagen in de staat zoals die D Kadett van maktplaats brengt mischien 100 euro op.
              Het wordt voor de liefhebber met een smalle beurs steeds lastiger om een nette youngtimer voor een leuke prij te kopen.

KadAstra-EF
              Deelnemer

origineel gepost door asconahobbyist
                Het valt me op dat de laatste tijd veel wegenbelastingvrije auto’s echt gigantisch overprijst worden.
                ik kijk dan voornamelijk naar de D en E Kadett en de C Ascona.
                Kijk,een mooie auto mag best wat kosten,zeker in een mooie uitvoering maar er worden ook gewoon barrels aangeboden voor prijzen waar je een nette niet MRB vrije wagen voor koopt.
                Maar bijvoorbeeld 2450 voor een D Kadett met plekjes uit 84 vind ik gewoon erg veel geld.
                Zelf heb ik voor dagelijks een C Ascona uit 1984,wit van kleur,op LPG en origineel nu even een ton gelopen,daar heb ik dan 2000 euro voor gegeven,maar wel een nieuwe LPG installatie erin en in zeer mooie staat,glanst als een nieuwe rijdt perfect en nergens roest,dat vond ik,zeker vanwege de LPG,een acceptabele prijs,heb er nu bijna 25000 km mee gereden maar er is verder nog geen stuiver ingegaan, maar ze staan soms in mindere staat voor 3500 tot 4500 euro,gaat echt nergens over.
                Of een roestige 85er E Kadett voor 750 euro,OK,hij is dan MRB vrij,maar als ie dat niet zou zijn vang je er nog geen 100 euro voor,ja voor onderdelen hooguit.
                Onderstaande D Kadett op marktplaats is ook weer zoiets,als je dat ziet dan zou je er geen stuiver voor geven maar er wordt gewoon 600 euro gevraagd!
                http://link.marktplaats.nl/398004848
                Ben ik nou de enige die zich erover verbaast?

Heb jij daar even een mooie koop gesloten !!!
                Een LPG installatie inbouwen kost ook al zo’n 2000 Euro.
                Fantastisch.

–Dit even off topic–

asconahobbyist
                Deelnemer

de installatie die in mijn auto zit kost ingebouwd en afgemeld en al rond de 1000 euro,dat betekent dat ik dus voor de auto zeg maar ook 1000 euro heb betaald,is gezien wat er tegenwoordig voor gevraagd wordt inderdaad een koopje,enig nadeel is dat ie wit is,maar hij zit wel erg mooi in de lak gelukkig.
                  Ben er wel gelukkig mee,hij rijdt fijn en is tot dusver erg betrouwbaar.
                  maar als je zou gaan rekenen,een vergelijkbare auto staat op internet voor tussen de 2 en 3000 euro,op benzine,en dan dus nog 1000 euro voor het gas,dan ben je dus tussen de 3 en 4000 euro kant en klaar kwijt,dan rij je wel MRB vrij maar je hebt wel de hoofdprijs betaald,die je puur als je goedkoop wilt rijden niet echt terug verdient,immers,een zo oude wagen vraagt toch wel wat meer liefde en aandacht,onder meer de bestrijding van roest,dat zal bij mijn Ascona ook heus wel komen,hij is immers bijna 27 jaar oud!

Kadett91

Daar sla je de spijker op de kop, omdat je goedkoop wilt rijden.

Maar daar gaat een oldtimer toch niet om of wel ? Ik heb geen oldtimers omdat ze zo lekker “goedkoop” zijn maar omdat ik daar liefhebber van ben. En ben bereid meer tebetalen voor een mooi exemplaar.

Prijs kunstmatig hooghouden, niet in zo’n kleine markt als het teduur is verkoop je het toch niet en zakt de prijs wel.

Weet nog vanuit de zundapp wereld dat bepaalde onderdelen echt schofterig duur waren, ookal was er goedkope immitatie mensen wilden toch dat ene originele onderdeel en aangezien het vraag en aanbod is bleef die prijs hoog. Later zakte de intresse voor bepaalde delen en zakte de prijs weer.

Maar als jij nu je ascona tekoop gaat zetten, stel voor je moet er vanaf.

Wat doe je dan ga je hem volgens jouw beredenering (een oude auto is niets waard dus lage prijs) voor een 1000 euro tekoop zetten. Of ga je op de huidige marktwaarde van 3/4 duizend euro zitten ?

asconahobbyist
                    Deelnemer

ik zou van mijn aanschaf uitgaan en enige afschrijving,ik zou dan inderdaad rond de 1750 gaan vragen,dat vind ik zo’n auto waard.
                      Ik heb in inderdaad 4 ascona’s,3 voor de hobby en 1 op gas voor dagelijks,ik had ook een corsa oid kunnen kopen op diesel of gas maar ik heb met modern spul niks,vandaar dat ik nog steeds Ascona rijdt,ik heb dan de mazzel dat het erg betrouwbare auto’s zijn maar je calculeert toch een x bedrag aan onderhoud in omdat het toch oud spul is,mijn gas ascona ziet er ook niet uit zoals de vele geragde belastingvrije Mercedes diesels,maar gewoon strak en netjes,ik was m ook regelmatig en als er wat bijgewerkt moet worden doe ik dat meteen,ik rij m zeker niet om goedkoop uit te zijn.

gsi-maffia

Je ziet t zelf hier op t forum dat mensen hun niet belastingvrije opels van eind 80 begin 90 beginnen te verkopen

en dan maar belastingvrij gaan zoeken/rijden.. alleen om dat beetje geld te kunnen besparen.. persoonlijk vind ik

dat als je dat alleen voor t geld doet je vrij zielig bezig bent.. kan daarom begrijpen dat als de vraag hoog is de

prijs vanzelf stijgt.. das ook t zelfde met mensen die hun auto verkopen met de mooiste verkoop verhalen

over hoe geweldig hun auto is en hem met pijn in t hart verkopen..

en een week later weer een zelfde type auto kopen.. klopt toch ook niet..

miesgeri

vraag een aanbod maakt prijs

veel vraag weinig aanbod is hoge prijs
                          veel aanbod weinig vraag is lage prijs

de meeste mensen die belastingvrij rijden zijn de liefhebbers
                          alleen komen er steeds meer zakenemensen die goedkoop willen rijden dus oldtimer op LPG
                          onderhoud mag niets kosten dus knallen maar olie pijlen noway
                          bandjes vervangen ben je mal en dan de apk komt apk reparatie van 300 of meer trap m dan maar naar de sloop
                          want ze willen tenslotte goedkoop rijden en 300 voor apk zitten ze niet op te wachten
                          ook worden veel belastingvrije auto’s aangeboden op moment dat apk afloopt want dan komen er kosten aan
                          en dat mag niet want ze willen goedkoop rijden

een liefhebber weet dat het niet goedkoop rijden is
                          oldtimers vragen tenslotte meer onderhoud dan nieuwe auto’s
                          enige voordeel is je verzekering (oldtimer tarief) en belastingvrij op LPG
                          maar die extra kosten ben je vaak kwijt aan extra onderhoud

groet michel

GlennGSI
                          Deelnemer

Als het om een grote auto gaat ( oldtimer Omega/ Senator enzovoort ) dan is het nog wel zinvol om een belastingvrije te kopen. Ik ben ook te beroert om voor een auto van 87 mtf veel belasting te gaan betalen.

Echter voor een nieuwere auto of een auto van 87 die toch amper wat kost in de maand, bijvoorbeeld een E kadett (GSi) D kadett Corsa, Ascona C Dan maakt het me geen hol uit.

Heb een tijdje zitten kijken naar een BMW 5 Serie.. E39 heel mooi enzo, heb ook wel geld voor over. Maar als je dan kijkt naar het type daarvoor de E32 dan heb ik het er echt totaal niet voor over om dan nog belasting voor zo’n ding te gaan betalen.

Daarom snap ik het dat de belastingvrije E32 wat meer kost dan de niet belastingvrije. Ik snap het niet dat dit bij E kadettjes wel het geval is aangezien je toch al haast niks betaald.

@ mies en geri
                            Verzekering maakt vrij weinig uit. Als de auto uit 87 is kun je ook gewoon een oldtimer verzekering afsluiten.. bij verzekeraars is de grens vaak 20 jaar.

miesgeri

origineel gepost door GlennGSI

@ mies en geri
                              Verzekering maakt vrij weinig uit. Als de auto uit 87 is kun je ook gewoon een oldtimer verzekering afsluiten.. bij verzekeraars is de grens vaak 20 jaar.

oldtimer tarief of klassieker tarief
                              zit wel degelijk verschil in

groet michel

asconahobbyist
                              Deelnemer

inderdaad,voor de kosten hoef je het niet te doen.
                                Inmiddels zijn al mijn Ascona’s wegenbelastingvrij,maar op de LPG wagen na heb ik ze allemaal al een behoorlijke tijd,al voor dat ze 25 waren,dus ik heb er evengoed jaren voor betaald,juist omdat ik het gewoon een mooie wagen vindt,voordeel van geen belasting is dan wel weer dat je er dus gewoon 4 op de weg kan houden,geld wat je daarmee bespaart kan je weer in wat extra onderhoud en opknapwerk stoppen.
                                Maar wat me opvalt is dat mensen gewoon echt ziek veel vragen zodra het ding (bijna) de 25 gepasseerd is,voor auto’s die het gewoon echt niet waard zijn.
                                Ik heb jaren gelden eens een D Kadett gekocht,was toen 21 jaar oud,50 euro voor betaald,een vergelijkbaar ding in dezelfde staat,het was geen verkeerde,wordt nu 1000 tot 1500 euro voor gevraagd.

mallemalle

origineel gepost door mies&geri
                                  ook worden veel belastingvrije auto’s aangeboden op moment dat apk afloopt want dan komen er kosten aan
                                  en dat mag niet want ze willen goedkoop rijden

geen enkel probleem mee, ik koop bij voorkeur een wagen zonder apk op bovengenoemde reden, cheap, men wil ervan af, geef maar aan mij

heb alle faciliteiten om een wagen weer in orde te brengen, er een geldige apk op te krijgen ,en mijn oltimerhart zorgt ervoor dat ze niet op de sloop belanden :thumbup

miesgeri

mijn ervaring is dat ze vaak uitegleefd zijn
                                    0,0 onderhoud hebben gehad

wel worden die dus goedkoper aangeboden
                                    zo heb ik inmiddels al 4 oldtimers staan die opgeknapt moeten worden

off topic mijn oude taunus 15M coupe word nu ook weer aangeboden http://link.marktplaats.nl/395319974
                                    verschil is dat ik er toen hoop geld in gestoken heb om op de weg te houden en nu is hij flink verwaarloosd
                                    en apk is inmiddels verlopen
                                    EDIT is weer keer verkocht geweest en sinds 2004 niet meer gekeurd geweest

groet michel

mallemalle

nie allemaal, mijn recente admiral heb ik ooit verkocht aan mensen die idd dachten, leuk, aparte oldtimer, cheap rijden, ik heb de wagen voor hen onderhouden, ze kwamen er van terug dat er toch wel wat meer onderhoud aan zat dan verwacht, besloten hem na 3 jaar te verkopen

geef niks, heb um teruggekocht en inmiddels nieuwe apk drop en bezig om ook optisch weer in glorie te herstellen :)

Arjen
                                      Deelnemer

Er wordt veel gevraagd, maar vragen is nog niet verkopen!!

GlennGSI
                                        Deelnemer

origineel gepost door GlennGSI

@ mies en geri

oldtimer tarief of klassieker tarief
                                          zit wel degelijk verschil in

groet michel

Klassieker tarief ?? men broer heeft zen E kadett uit 90 als oldtimer verzekerd.. ala 100 euro int jaar.

miesgeri

ja klassieker tarief is duurder dan oldtimer maar goedkoper als dagelijks

groet michel

GlennGSI
                                            Deelnemer

ja klassieker tarief is duurder dan oldtimer maar goedkoper als dagelijks

groet michel

dat snap ik dat je dat ermee bedoelde.. maar men broer heeft niks met een klassieker tarief te maken.. die betaald gewoon voor een oldtimer, terwijl zen auto uit 1990 komt. Omdat ie dus 20 jaar oud is.

miesgeri

dan heeft hij ook KM beperking gekregen van zijn verzekering

groet michel

asconahobbyist
                                                Deelnemer

ik heb de rode Ascona J en de blauwe Berlina in de oldtimer verzekering van polis direct zitten,max km 3000,meer rijden ze ook echt niet,kost WA 62 euro per jaar.Van het voorjaar wordt de rode getaxeerd en gaat ie in de all-risk.
                                                  De LPG Ascona heb ik gewoon in de normale verzekering,ik rij er tussen de 25000 en 30000km per jaar mee,ik heb geen zin in gezeur,moet gewoon goed verzekerd zijn.
                                                  Juist door mn kilomterage is ie op LPG,de modernere voorganger van deze Ascona liep ook op LPG,benzine is gewoon niet grappig meer.
                                                  Overigens verzorg ik m wel goed en was en poets ik m regelmatig.
                                                  Hij is ook in een dermate staat dat ik er ook meetings mee afrij,laatst in Amersfoort had ik m nog mee!

GlennGSI
                                                  Deelnemer

dan heeft hij ook KM beperking gekregen van zijn verzekering

groet michel

klopt 12.500 kmter Hij heeft nog een Renault Megane 1.9DCI uit 2003 dernaast daar worden de meeste kilometers meegemaakt

miesgeri

dat bedoel ik

ik heb mn escort estate (nee geen clipper ik heb de oudere escort) wa verzekerd voor 100.000+ KM (rij ik ook
                                                      en de 3 oldtimers met max 10.000 KM voor 75 euri p/jaar p/stuk verzekerd alleen de record is 25% duurder omdat ie op LPG rijdt die is 100 euri p/jaar en max 20.000 Km

groet michel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 53)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.