OIL PRESSURE SENDER SWITCH ( oliedruk zender )

Forumindex Forums Modellen Calibra OIL PRESSURE SENDER SWITCH ( oliedruk zender )

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252255
    81supporter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 November 2011

      Welke waarden heeft een oliedruk zender van de Calibra ?
      Hoeveel ohm en hoeveel PSI ?
      En waar zit deze doorgaans gemonteerd ?
      En als hij er niet zit , is er schroefdraadbevestiging voor gemonteerd ?

      Dank !

      #18066146
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Originele oliedruk zender komt in plaats van de Oliedrukschakelaar, en kan er zo in worden gedraait.

        De drukzender werkt zoweizo tot 6bar

        Willem

        #18066147
        81supporter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 November 2011

          Ik heb dus wel beide klokjes aan boord. volt en olie.
          Maar deze werkten niet toen ik de auto kocht.

          1- Waar zit de oliedrukschakelaar ?
          2-als ik deze vervang voor een zender , krijg ik dan geen melding in mijn dashboard ?
          3- originele VDO zenders zijn erg duur,en ik kan veel goedkopere zenders kopen , maar dan heb ik de waardes nodig. ( hoeveel ohm )

          Grote kans dat ze het klokje zo op de schakelaar hebben gedrukt en niet aan de zender gedacht hebben.

          #18066148
          Maurice89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2009

            Zoek je dan nog zo’n werkende volt meter?

            #18066149
            81supporter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 November 2011

              In ieder geval een VDO zender die erbij hoort.
              De klokjes heb ik in het dashboard zitten , maar of ze ook werken ?
              Alleen de lampjes zijn nu functioneel.

              #18066150
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                De originele Oliedrukzender van Opel bevat een aansluiting voor zowel het Lampje, als een aansluiting voor de meter…

                2 aansluitingen dus:

                Deze zit bij het rechtervoorwiel vlakbij het oliefilter (2.0, 2.0-16V, en 2.0Turbo-16V) bij de V6 op dezelfde plek, alleen zit het oliefilter heel ergens anders.

                Willem

                #18066151
                81supporter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 November 2011

                  Ok Willem .
                  Ik zal eens kijken.
                  Maar ik zal wel een adaptertje moeten maken of aanschaffen denk ik.

                  Dank voor je heldere uitleg.

                  #18066152
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    idd, onder de dynamo zit deze ;)

                    #18066153
                    McKaamos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 December 2009

                      @81supporter wrote:

                      Ik heb dus wel beide klokjes aan boord. volt en olie.
                      Maar deze werkten niet toen ik de auto kocht.

                      1- Waar zit de oliedrukschakelaar ?
                      2-als ik deze vervang voor een zender , krijg ik dan geen melding in mijn dashboard ?
                      3- originele VDO zenders zijn erg duur,en ik kan veel goedkopere zenders kopen , maar dan heb ik de waardes nodig. ( hoeveel ohm )

                      Grote kans dat ze het klokje zo op de schakelaar hebben gedrukt en niet aan de zender gedacht hebben.

                      1: Goeie vraag. Is in ieder geval M14x1,5 schroefdraad voor zover ik weet.
                      2: Ja, dan krijg je een oliedruk laag melding. Je hebt een zender met schakelaar nodig.
                      3: De hele range is anders. De meeste aftermarket zenders/sensoren starten bij een veel lagere ohm waarde en eindigen ook lager. Ik heb het niet getest, maar een te lage waarde kan prima er voor zorgen dat er een te grote stroom loopt en je metertje door fikt.
                      Goedkope aftermarket sensors doen meestal van 3 ohm tot 160 en VDO doet 12ohm tot 184ohm. De range op een VDO is dus ook iets groter. Met een el-cheapo sensor zal je dus nooit een kloppende meting krijgen, ook niet met een extra voorschakel weerstandje er bij.

                      #18066154
                      otdh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 March 2010

                        Ik heb er nog 3 liggen, mocht je interesse hebben

                        #18066155
                        re2flex
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 October 2011

                          Hoe werkt het met een 8 klepper? Ik heb de originele metertjes en wil deze allebei werkend hebben zowel de volt als oliedruk.

                          #18066156
                          81supporter
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 November 2011

                            Hoi Reda.
                            Ik denk hetzelfde als bij mij.
                            We kunnen er een gezamenlijk project avondje van maken.

                            Oliedruk sensor er uit.
                            Oliedruk zender met ingebouwde sensor er in .
                            Bedrading leggen.
                            Klaar.

                            #18066157
                            otdh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 March 2010

                              Werkt bij alle motoren het zelfde
                              Het enige dat je moet doen is 1 extra draad naar binnen trekken vanaf de zender
                              Als je n beetje doorgaat zit alles er in 15min in

                              #18066158
                              re2flex
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 October 2011

                                @81supporter wrote:

                                Hoi Reda.
                                Ik denk hetzelfde als bij mij.
                                We kunnen er een gezamenlijk project avondje van maken.

                                Oliedruk sensor er uit.
                                Oliedruk zender met ingebouwde sensor er in .
                                Bedrading leggen.
                                Klaar.

                                Ja dat lijkt me een leuk idee. Moeten we alleen nog een datum ervoor prikken. Aleen hoe werkt het met de voltmeter en de verlichting van de tellers :wtf :thumb

                                #18066159
                                81supporter
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 November 2011

                                  Heb je al een originele oliedruk zender dan Reda ?
                                  Zonder dat ding houdt alles op…

                                  #18066160
                                  re2flex
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 October 2011

                                    Ik heb de meters overgezet van mijn oude witte calibra. Maar je moet het wel kunnen aansluiten. Enig idee waar ik deze kan bestellen? want ik heb namelijk het type v-snaar van de c20ne, denk niet dat daar voorbereiding opzit voor de Oliedruk hoewel de kadett gsi dit wel standaard heeft. :hmmz

                                    #18066161
                                    otdh
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 March 2010

                                      is lezen nou zo moeilijk?

                                      je hebt een dubbel werkende oliedruksensor nodig, deze past gewoon op de plek van de orriginele ( is dus voorbereid )

                                      het enige dat er niet zit is die ene draad die je erbij moet trekken

                                      #18066162
                                      81supporter
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 November 2011

                                        @re2flex wrote:

                                        Ik heb de meters overgezet van mijn oude witte calibra. Maar je moet het wel kunnen aansluiten. Enig idee waar ik deze kan bestellen? want ik heb namelijk het type v-snaar van de c20ne, denk niet dat daar voorbereiding opzit voor de Oliedruk hoewel de kadett gsi dit wel standaard heeft. :hmmz

                                        Ik had je de vraag al gesteld en het antwoord al gegeven….de oliedruk zender stuurt de meter aan en het lampje in het dashboard.

                                        Dat ding op de foto van Willem heb je nodig.

                                        otdh heeft er nog 3 liggen.
                                        Als er bij mij geen 1 zit dan bestel ik er 1 bij hem.
                                        PM hem ff Reda.

                                        #18066163
                                        re2flex
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          26 October 2011

                                          Okee, duidelijke koek. Als ik er 1 nodig heb PM ik otdh

                                          #18066164
                                          81supporter
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 November 2011

                                            Ik heb ze dus ondertussen functioneel.
                                            De sukkels hadden alle goede draden op de plek liggen maar ze fout aangesloten.
                                            2 minuten op Google zoeken naar VDO metertjes aansluiten en het spul werkte.
                                            Er zat een universele sensor op , en ik ben blij dat ik een originele er op heb nu.
                                            Blauwe leds er in…top…werkt.

                                            #18066165
                                            Aronimo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 April 2012

                                              @otdh wrote:

                                              Ik heb er nog 3 liggen, mocht je interesse hebben

                                              Enig idee of deze ook geschikt zijn voor een 2.0E CIH? In dat geval heb ik wel interesse! :hmmz
                                              Ben nog altijd op zoek naar een exemplaar voor mijn Rekord…

                                              #18066166
                                              otdh
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 March 2010

                                                Cih motoren hebben t zelfde schroefdraad, maar die meters werken met andere weerstanden

                                                Als je n orrigineel dash met meter hebt moet je er 1 van n manta gsi zoeken

                                                #18066167
                                                swa
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  19 October 2011

                                                  iemand soms iedee waar ik zo een originele zender kan vindin die van mij zijn verloren ergens in de berg onderdelen :P

                                                  #18066168
                                                  drakos
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 December 2010

                                                    even een oud thread omhoog halen.

                                                    heb deze metertjes in mn calli zitten met een nieuwe originele vdo sensor..
                                                    nu denk ik dat de sensor gaar is want de meter springt alle kanten op onder het rijden.( heeft nooit goed gewerkt sinds montage, op los metertje doet ie hezelfde )
                                                    kan hier een airlock in zitten? of is de sensor gewoon kapot?

                                                    en welke alternatieve sensor kan ik gebruiken? ben niet weer van plan 100 neer te leggen voor zo’n ding :???:
                                                    zag hierboven de ohm range staan.
                                                    aftermarket 3 ohm tot 160 en VDO doet 12ohm tot 184ohm. is dit bevestigd?

                                                    dan zou deze aardig correct moeten zijn denk ik?
                                                    http://rspec.co.uk/b-gauge-sensors-senders-b/r-spec-precision-fuel-pressure-sensor-10-180-ohms” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                    of heeft iemand er nog 1 slingeren die hem wil verkopen?

                                                    #18066169
                                                    81supporter
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 November 2011

                                                      De mijne via dit forum voor 3 tientjes. Maar je kan ook een universele pakken.

                                                      Zwiepende meters kunnen ook een draadbreukje zijn / los contact..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.