Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › OIL PRESSURE SENDER SWITCH ( oliedruk zender )
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2012 om 14:01 #17252255
Welke waarden heeft een oliedruk zender van de Calibra ?
Hoeveel ohm en hoeveel PSI ?
En waar zit deze doorgaans gemonteerd ?
En als hij er niet zit , is er schroefdraadbevestiging voor gemonteerd ?Dank !
16 september 2012 om 10:29 #18066146Originele oliedruk zender komt in plaats van de Oliedrukschakelaar, en kan er zo in worden gedraait.
De drukzender werkt zoweizo tot 6bar
Willem
16 september 2012 om 12:24 #18066147Ik heb dus wel beide klokjes aan boord. volt en olie.
Maar deze werkten niet toen ik de auto kocht.1- Waar zit de oliedrukschakelaar ?
2-als ik deze vervang voor een zender , krijg ik dan geen melding in mijn dashboard ?
3- originele VDO zenders zijn erg duur,en ik kan veel goedkopere zenders kopen , maar dan heb ik de waardes nodig. ( hoeveel ohm )Grote kans dat ze het klokje zo op de schakelaar hebben gedrukt en niet aan de zender gedacht hebben.
16 september 2012 om 12:59 #18066148Zoek je dan nog zo’n werkende volt meter?
16 september 2012 om 16:50 #18066149In ieder geval een VDO zender die erbij hoort.
De klokjes heb ik in het dashboard zitten , maar of ze ook werken ?
Alleen de lampjes zijn nu functioneel.17 september 2012 om 00:14 #18066150De originele Oliedrukzender van Opel bevat een aansluiting voor zowel het Lampje, als een aansluiting voor de meter…
2 aansluitingen dus:
Deze zit bij het rechtervoorwiel vlakbij het oliefilter (2.0, 2.0-16V, en 2.0Turbo-16V) bij de V6 op dezelfde plek, alleen zit het oliefilter heel ergens anders.
Willem
17 september 2012 om 14:53 #18066151Ok Willem .
Ik zal eens kijken.
Maar ik zal wel een adaptertje moeten maken of aanschaffen denk ik.Dank voor je heldere uitleg.
17 september 2012 om 17:52 #18066152idd, onder de dynamo zit deze ;)
17 september 2012 om 19:59 #18066153@81supporter wrote:
Ik heb dus wel beide klokjes aan boord. volt en olie.
Maar deze werkten niet toen ik de auto kocht.1- Waar zit de oliedrukschakelaar ?
2-als ik deze vervang voor een zender , krijg ik dan geen melding in mijn dashboard ?
3- originele VDO zenders zijn erg duur,en ik kan veel goedkopere zenders kopen , maar dan heb ik de waardes nodig. ( hoeveel ohm )Grote kans dat ze het klokje zo op de schakelaar hebben gedrukt en niet aan de zender gedacht hebben.
1: Goeie vraag. Is in ieder geval M14x1,5 schroefdraad voor zover ik weet.
2: Ja, dan krijg je een oliedruk laag melding. Je hebt een zender met schakelaar nodig.
3: De hele range is anders. De meeste aftermarket zenders/sensoren starten bij een veel lagere ohm waarde en eindigen ook lager. Ik heb het niet getest, maar een te lage waarde kan prima er voor zorgen dat er een te grote stroom loopt en je metertje door fikt.
Goedkope aftermarket sensors doen meestal van 3 ohm tot 160 en VDO doet 12ohm tot 184ohm. De range op een VDO is dus ook iets groter. Met een el-cheapo sensor zal je dus nooit een kloppende meting krijgen, ook niet met een extra voorschakel weerstandje er bij.18 september 2012 om 05:35 #18066154Ik heb er nog 3 liggen, mocht je interesse hebben
19 september 2012 om 12:19 #18066155Hoe werkt het met een 8 klepper? Ik heb de originele metertjes en wil deze allebei werkend hebben zowel de volt als oliedruk.
19 september 2012 om 14:45 #18066156Hoi Reda.
Ik denk hetzelfde als bij mij.
We kunnen er een gezamenlijk project avondje van maken.Oliedruk sensor er uit.
Oliedruk zender met ingebouwde sensor er in .
Bedrading leggen.
Klaar.19 september 2012 om 19:11 #18066157Werkt bij alle motoren het zelfde
Het enige dat je moet doen is 1 extra draad naar binnen trekken vanaf de zender
Als je n beetje doorgaat zit alles er in 15min in19 september 2012 om 20:24 #18066158@81supporter wrote:
Hoi Reda.
Ik denk hetzelfde als bij mij.
We kunnen er een gezamenlijk project avondje van maken.Oliedruk sensor er uit.
Oliedruk zender met ingebouwde sensor er in .
Bedrading leggen.
Klaar.Ja dat lijkt me een leuk idee. Moeten we alleen nog een datum ervoor prikken. Aleen hoe werkt het met de voltmeter en de verlichting van de tellers :wtf :thumb
19 september 2012 om 20:28 #18066159Heb je al een originele oliedruk zender dan Reda ?
Zonder dat ding houdt alles op…19 september 2012 om 20:36 #18066160Ik heb de meters overgezet van mijn oude witte calibra. Maar je moet het wel kunnen aansluiten. Enig idee waar ik deze kan bestellen? want ik heb namelijk het type v-snaar van de c20ne, denk niet dat daar voorbereiding opzit voor de Oliedruk hoewel de kadett gsi dit wel standaard heeft. :hmmz
20 september 2012 om 10:56 #18066161is lezen nou zo moeilijk?
je hebt een dubbel werkende oliedruksensor nodig, deze past gewoon op de plek van de orriginele ( is dus voorbereid )
het enige dat er niet zit is die ene draad die je erbij moet trekken
20 september 2012 om 14:54 #18066162@re2flex wrote:
Ik heb de meters overgezet van mijn oude witte calibra. Maar je moet het wel kunnen aansluiten. Enig idee waar ik deze kan bestellen? want ik heb namelijk het type v-snaar van de c20ne, denk niet dat daar voorbereiding opzit voor de Oliedruk hoewel de kadett gsi dit wel standaard heeft. :hmmz
Ik had je de vraag al gesteld en het antwoord al gegeven….de oliedruk zender stuurt de meter aan en het lampje in het dashboard.
Dat ding op de foto van Willem heb je nodig.
otdh heeft er nog 3 liggen.
Als er bij mij geen 1 zit dan bestel ik er 1 bij hem.
PM hem ff Reda.21 september 2012 om 07:41 #18066163Okee, duidelijke koek. Als ik er 1 nodig heb PM ik otdh
7 februari 2013 om 21:16 #18066164Ik heb ze dus ondertussen functioneel.
De sukkels hadden alle goede draden op de plek liggen maar ze fout aangesloten.
2 minuten op Google zoeken naar VDO metertjes aansluiten en het spul werkte.
Er zat een universele sensor op , en ik ben blij dat ik een originele er op heb nu.
Blauwe leds er in…top…werkt.22 februari 2013 om 18:13 #18066165@otdh wrote:
Ik heb er nog 3 liggen, mocht je interesse hebben
Enig idee of deze ook geschikt zijn voor een 2.0E CIH? In dat geval heb ik wel interesse! :hmmz
Ben nog altijd op zoek naar een exemplaar voor mijn Rekord…23 februari 2013 om 21:41 #18066166Cih motoren hebben t zelfde schroefdraad, maar die meters werken met andere weerstanden
Als je n orrigineel dash met meter hebt moet je er 1 van n manta gsi zoeken
8 maart 2013 om 20:35 #18066167iemand soms iedee waar ik zo een originele zender kan vindin die van mij zijn verloren ergens in de berg onderdelen :P
19 februari 2015 om 14:59 #18066168even een oud thread omhoog halen.
heb deze metertjes in mn calli zitten met een nieuwe originele vdo sensor..
nu denk ik dat de sensor gaar is want de meter springt alle kanten op onder het rijden.( heeft nooit goed gewerkt sinds montage, op los metertje doet ie hezelfde )
kan hier een airlock in zitten? of is de sensor gewoon kapot?en welke alternatieve sensor kan ik gebruiken? ben niet weer van plan 100 neer te leggen voor zo’n ding :???:
zag hierboven de ohm range staan.
aftermarket 3 ohm tot 160 en VDO doet 12ohm tot 184ohm. is dit bevestigd?dan zou deze aardig correct moeten zijn denk ik?
http://rspec.co.uk/b-gauge-sensors-senders-b/r-spec-precision-fuel-pressure-sensor-10-180-ohms” onclick=”window.open(this.href);return false;of heeft iemand er nog 1 slingeren die hem wil verkopen?
19 februari 2015 om 21:43 #18066169De mijne via dit forum voor 3 tientjes. Maar je kan ook een universele pakken.
Zwiepende meters kunnen ook een draadbreukje zijn / los contact..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.