oil catchtank

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) oil catchtank

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271106
    ditten16
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 December 2010

      Hallo,
      Ik heb enkele vragen in verband met een oil catchtank.
      Naar waar moeten die 2 slangen die op het kleppendeksel zitten,1 dikke en 1 dunne slang.
      En wat gebeurt er met de gasklep naar waar die slangen naar toe lopen, worden deze toe gedaan.
      En op de oil catchtank zitten 2 aansluitingen naar waar moeten die?
      Misschien weten jullie iets meer of bestaat er ergens een schema of foto’s voor een c20xe.
      Alvast bedankt hoor.

      Gr Andy

      #18278375
      corsabc20xe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2011

        die dikke daar zet je de catchcan tussen.
        de dunne moet je gewoon zo laten, en eigenlijk de nippel waar deze op zit aangesloten op je spruitstuk een beetje opboren.
        er zit nu een gat van 0.3 mm en moet ongeveer 2 mm worden. even boren dus.
        Hierdoor word de carter ventilatie stukken beter.

        #18278376
        ditten16
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 December 2010

          Dus die dikke die op mijn gasklep zit mag ik dan gewoon afblokken en die dikke aansluiting op mijn kleppendeksel moet dus naar de oil catchtank en die dunne mag ik laten zoals het is.
          Maar er zitten toch 2 aansluitingen op zo een catchtank, 1 aansluiting voor die dikke slang maar naar waar moet die andere aansluiting dan naar toegaan http://www.ebay.de/itm/Olsammler-Olcatchtank-Oltank-Opel-Corsa-Kadett-Calibra-16V-Turbo-C20Let-C20Xe-/251047974303?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73a0159f” onclick=”window.open(this.href);return false;

          #18278373
          corsabc20xe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 June 2011

            nee je moet door lussen dus eerst van het kleppendeksel naar de can, en dan van de can naar de gasklep.
            De gasklep zorgt dan voor de zuigende werking.
            En hij zuigt dan uit je kleppendeksel.

            #18278374
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              hij meot tussen de dikken in!

              #18278377
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                @corsabc20xe wrote:

                die dikke daar zet je de catchcan tussen.
                de dunne moet je gewoon zo laten, en eigenlijk de nippel waar deze op zit aangesloten op je spruitstuk een beetje opboren.
                er zit nu een gat van 0.3 mm en moet ongeveer 2 mm worden. even boren dus.
                Hierdoor word de carter ventilatie stukken beter.

                2 mm is erg groot, gaat ie snel van stationair lopen :shock:

                #18278378
                corsabc20xe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 June 2011

                  Had ik geen last van. Maar naar 1 of 1.5 is al een hele verbetering

                  #18278379
                  Mr. Bone
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 September 2009

                    Je kan ook vanaf die dikke op je deksel naar je cathtank en die andere aansluiting op je tank een filtertje zetten. En de dikke aansluiting op je gasklep afdoppen. Krijg je helemaal geen zooi je inlaat in. Alleen met apk ff aansluiten op de manier zoals eerder gezegt.

                    #18278380
                    ditten16
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 December 2010

                      Dus die dikke slang rechtstreeks van mijn kleppendeksel naar de oil catchtank en mijn gasklep afdoppen. Dat is geen probleem dat versta ik maar op mijn tankje staat er al een filter op de bovenkant en dan nog 1 aansluiting om ergens een slang op aan te sluiten of mag ik die gewoon ook afdoppen?
                      Hier een link van de foto
                      http://www.ebay.de/itm/Olsammler-Olcatchtank-Oltank-Opel-Corsa-Kadett-Calibra-16V-Turbo-C20Let-C20Xe-/251047974303?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73a0159f” onclick=”window.open(this.href);return false;

                      #18278381
                      corsabc20xe
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 June 2011

                        Ja als je het zo wil dan moet je de 2e aansluiting idd afdoppen. En de gasklep ook.

                        #18278382
                        ditten16
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 December 2010

                          Oke, bedankt iedereen voor de hulp.
                          Gr Andy

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.