Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Oil catch tank *eentje gemaakt*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2009 om 21:53 #17451905
bla bla bla bla……
Ik wordt best weer moe van dit soort opmerkingen bart.
Je hele inlaat traject versmeerd met de carterventilatie erop..
Alles komt in de loop der jaren onder de zooi te zitten wat de motor helemaal niet ten goede komt.En de motor heeft echt niets meer te lijden als het niet aangezogen word mits je maar zorgt dat de motor het zelf wel makkelijk kwijt kan…
23 november 2009 om 21:56 #17451906idd
echt weer zoiets onzinnigs van bart…of het nou uit het carter gezogen word door t vacuum in t spruituk, of het kan er gewoon ongehinderd uit dampen maakt geen flikker uit
alleen je spruitstuk + delen en inlaat kanalen blijven schoon
dus ik weet wel waar ik voor kies
24 november 2009 om 17:20 #17451907er stond pas iets in de auto,motor & techniek een stukje in van een turboreparatiebedrijf.
die zeiden wel dat de turbo de olie drukloos moet kunnen afvoeren, dus daarvoor is het inlaatvacuum misschien wel beter.
maar als je zorgt dat de carterdampen vrij kunnen uitademen houd je je turboinlaatschoepenwiel wel schoner, wat ook weer ten goede komt van de turbo.dus het is een beetje compromis sluiten bij turbo, maar als je je filter groot genoeg hebt, dat hij niet te veel weerstand heefd, of geen filter(maar ruikt niet zo lekker :P ) kun je het best met catchtankje werken.
de mijne heefd een lange afvoerslang die onder het voorspatbord uitkomt, dus ik zuig geen oliedampen mee naar binnen met de interieurventilator aan
24 november 2009 om 18:53 #17451908Originally posted by JohnSmith
de mijne heefd een lange afvoerslang die onder het voorspatbord uitkomt, dus ik zuig geen oliedampen mee naar binnen met de interieurventilator aanvoor de mensen die dt een goed idee vinden en willen racen op drachten en andere evenementen.. Dit is bij de DHRA verboden :vertag
24 november 2009 om 19:11 #17451909ook voor de apk…
25 november 2009 om 05:49 #17451910ik bedoel dus dat mijn carterdampen via een tankje gaan, gefiltert door schuurwol, en op de uitgang zit dus de afvoer slang die de dampen naar buiten afvoert, in plaats van dat ze onder de kap blijven hangen.
is dat dan ook verboden?
25 november 2009 om 06:01 #17451911Originally posted by JohnSmith
ik bedoel dus dat mijn carterdampen via een tankje gaan, gefiltert door schuurwol, en op de uitgang zit dus de afvoer slang die de dampen naar buiten afvoert, in plaats van dat ze onder de kap blijven hangen.is dat dan ook verboden?
ah nu snap ik hem.
Nee mits de catchtank een kleine 500ml capaciteit heeft.. :thumbup25 november 2009 om 16:08 #17451912ik heb de inhoud niet gemeten, maar ik heb toch geen raceplannen met die auto :P
27 november 2009 om 22:07 #17451913origineel gepost door TRPower
idd
echt weer zoiets onzinnigs van bart…Niks onzinnings…. zo is het gewoon. Dat beetje olie op je gasklep en inlaat gaat ie echt niet slechter van lopen, sterker nog het is bewerzen dat een laagje olie ( smeer ) de luchtstroming bevorderd door ” erkende tuners “.
Maargoed ga je gang jongen ;)
27 november 2009 om 22:39 #17451914Originally posted by Bart Hoedemaker
origineel gepost door TRPower
idd
echt weer zoiets onzinnigs van bart…Niks onzinnings…. zo is het gewoon. Dat beetje olie op je gasklep en inlaat gaat ie echt niet slechter van lopen, sterker nog het is bewerzen dat een laagje olie ( smeer ) de luchtstroming bevorderd door ” erkende tuners “.
Maargoed ga je gang jongen ;)
wie zegt dat.
kom dan ook ff met bewijs…in een atmo motor hoef ik geen rotzooi in mijn inlaat…
Enigste wat jij leest is wikipedia…Ik heb nog geen enkele motor van jou gezien die zich heeft bewezen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.