Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Oil catch tank *eentje gemaakt*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2008 om 19:17 #17208211
Bij een olie opvang tankje die je aan het kleppendeksel aansluit……moet je daarbij een zuigende slang hebben vanaf je inlaat? Zodat ie de oude prut in het tankje gooit?
Of kan je gewoon vanaf het kleppendeksel een slang naar een tankje doen en meer niet.
8 december 2008 om 18:19 #17451881ik dop altijd de gasklep aansluiting netjes af…
Gewoon rechtstreeks van kleppendeksel naar opvang tankje8 december 2008 om 22:03 #17451882origineel gepost door Fearless
Bij een olie opvang tankje die je aan het kleppendeksel aansluit……moet je daarbij een zuigende slang hebben vanaf je inlaat? Zodat ie de oude prut in het tankje gooit?Of kan je gewoon vanaf het kleppendeksel een slang naar een tankje doen en meer niet.
zo’n racefiets-drink-flesje werkt uitstekend
8 december 2008 om 22:09 #17451883Dus de oude zooi loopt er zonder vacuum gewoon in :D
Ik laat iemand een leuk klein potje lassen. Gewoon een simpel kokertje met een bout onderin om hem leeg te laten lopen. Filtertje bovenop en klaar… toch?
8 december 2008 om 22:12 #17451884origineel gepost door Fearless
Dus de oude zooi loopt er zonder vacuum gewoon in :DIk laat iemand een leuk klein potje lassen. Gewoon een simpel kokertje met een bout onderin om hem leeg te laten lopen. Filtertje bovenop en klaar… toch?
sloop ff een oude overdruk van een kadett uit elkaar ….vang de korreltjes op en doe die in de catch-tank.
14 december 2008 om 17:07 #17451885Waarom dat dan Ronaldo?
Heb nog wel zon apparte tank van de Corsa b over, zaten wat slangen aan. Achter het zijscherm.
14 december 2008 om 20:27 #17451886origineel gepost door Fearless
Waarom dat dan Ronaldo?.
damp abosorbtie en ander vuiligheid.
14 december 2008 om 20:44 #17451887en af en toe vervangen of hoe gaat dat?
Ik dacht gewoon een stop onderin die je er af en toe uitdraait om de boel schoon te maken.14 december 2008 om 22:59 #17451888origineel gepost door Fearless
en af en toe vervangen of hoe gaat dat?
Ik dacht gewoon een stop onderin die je er af en toe uitdraait om de boel schoon te maken.gaat jarenlang mee ( apk technisch willen ze nog wel eens zeiken erover )
25 oktober 2009 om 19:05 #17451889Ff een oud topic omhoog schoppen.
Ik ga zelf een tankje lassen.Kan ik er ook staalwol in stoppen?
25 oktober 2009 om 19:30 #17451890heb ook een alu. tankje gelast met een filter er boven op,werkt perfect!
heb er geen korrel in,spoel hem af en toe uit.25 oktober 2009 om 19:32 #17451891Niets er in?
Ook geen slang naar de inlaat?25 oktober 2009 om 20:01 #17451892van de klepppendeksel naar het catch tankje,en via een filtertje wat er boven op die tank zit kan hij de lucht kwijt.
de aansluiting op de inlaat dop ik af,en er zit niks in het tankje.
de twee aansluitingen zitten wel boven op de tank,heb het ding na gemaakt uit de autocross wereld.1 november 2009 om 17:45 #17451893Zo, ik ben ff aan het prusten gegaan.
Heb het ding gemaakt van materiaal wat ik in en om de schuur hd liggen….goedkoper kandus niet:thumbupEen koker, die ik al dicht gelast heb van onderen, met een moer en bout (voor het aftappen)
Een stuk staalwol, werdt wel is gebruikt voor het schuren van het een en ander.
En een ontluchtingsfilter, helaas een jappenmerkje er op. Maar werkt net zo goed:PTussenschotje er in zodat de “lucht” eerst door het staalwol moet voordat t bij het carterfiltertje komt.
Dit is een beetje rot gegaan, maar het zit vast:P
Nou de bovenkant afmaken, met 2 pijpjes. 1 voor het filter, de ander voor vanaf het kleppendeksel
Met filter
Nu alleen nog een steuntje maken, maar eerst kijken waar ik hem wegzet:thumbup
1 november 2009 om 18:08 #17451894jep,zo heb ik hem ook gemaakt alleen dan vierkant,en zonder vulling.
werkt super!:thumbup1 november 2009 om 18:48 #17451895Tis maar net wat je hebt liggen ;) dit was een bed frame :P
Dat gaat tevens dienen als fiets binnenkort ;):jerry1 november 2009 om 20:33 #17451896netjes hoor
kan je dr niet 1tje voor mij maken dan?? :p
22 november 2009 om 10:15 #17451897lijkt misschien een stomme vraag.
Maar welk nut heeft dat tankje, en wat doet dat juist met de motorische eigenschappen van de motor.
Sorry ik ben nog niet zo goed op de hoogte van die fijne kneepjes.
Maar ik ben hier op het forum aan het studeren zodat ik mijn motor van de Kadett D ook een juweeltje wordtgrts kenny
22 november 2009 om 10:41 #17451898hier sluit je je carterventilatie op aan,
ipv dat het je inlaat in gaat…dus minder vervuiling bij de gasklep en in de inlaat
22 november 2009 om 18:20 #17451899ik had ook een catchtankje op de calibra, en stappenmotor uitgespoeld met remmenreiniger.
maar een dag later zat hij vast, en nu met de carterventilatie origineel, en een paar tikken met de hamer om hem weet los te tikken, doet hij het weer.
dus ik denk dat hij door de vette carterventilatiedampen wat gesmeerd word.dus 1 advies van mijn kant is om de stappenmotor wel bij te houden met wd40 of andere smering
22 november 2009 om 19:22 #17451900heb ik nog geen last van gehad?!
maar zit wel wat in met dat smeren.:hmmz22 november 2009 om 19:36 #17451901ik rij zelf met mijn XE al ruim 2 jaar met een niet aangesloten ventilatie, verder nooit problemen met stappenmotor, en ik smeer m ook niet
23 november 2009 om 17:35 #17451902ok, maar de mijne zit ook al op ruim 2.5 ton, dus de leeftijd zal er zeker mee te maken hebben.
23 november 2009 om 17:41 #17451903de xe van mij is geen historie van bekend, zat geen teller meer in de sloopauto
maatje van me rijd een cali met 285k erop, ook die slang losgehaald en de inlaat kant afgedopt, rijd nu al 30k zo…
geen problemen
23 november 2009 om 21:32 #17451904Die slang zit der niet voor niets zo op ey ;), anders hadden ze fabriek af ook wel een catch tankje of hoe je het ook noemt gemonteerd…
Ding trekt vacuum onder je kleppendeksel.
Doordat er steeds meer damp in het carter komt, ontstaat een overdruk, die uiteindelijk een weg zou zoeken langs keerringen en pakkingen. Om overdruk te voorkomen, worden de dampen afgezogen. Dit gebeurde lange tijd door een open pijp en de rijwind.
Om emissies naar de atmosfeer te beperken is dit systeem later gesloten uitgevoerd waarbij verse lucht wordt aangezogen via het luchtfilter en de onderdruk in het inlaatspruitstuk. De carterdamp wordt verbrand in de motor. Dit heet positieve of geforceerde carterventilatie of, in het Engels, Positive Crankcase Ventilation (PCV).
Ontvangen van “http://nl.wikipedia.org/wiki/Carterventilatie”
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.