ohv vervangen voor ohc ?

Forumindex Forums Modellen Kadett ohv vervangen voor ohc ?

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    hanskadett

goedendag allemaal weet er iemand toevallig als ik een 1.2 ohv kan vervangen voor een ohc maar met behoud van de uode v-bak bv een 1.3s motor uit een corsa er in of zo

hanskadett

hmmm stel ik apk een 1.8s bak van een manta daar een ohc motor op carb achter wat moet ik allemaal aanpassen dan bv moet de aandrijfas en achteras vervangen worden of gaat dit wel en de vooras enz:hmmz:hmmz

DB1200

Hans,

Ik neem aan dat je over een B of C kadett spreekt.

OHV door OHC vervangen gaat dan niet zo simpel, maar is wel mogelijk.

Voor 1.2 / 1.3 / 1.4 OHC kun je gebruik maken van een (4) versnellingsbak van een Manta / Ascona B met 1.3 motor. Gezien kleine vermogensverschillen is het niet noodzakelijk om de achteras te vervangen.

1.6SH / 1.8 / 2.0 / 2.0 16V OHC mogelijk met versnellingsbak van Manta / Rekord / Omega (D)OHC etc, maar daar is zat over geschreven, gebruik ff zoekfunctie. Verstandig om bij ombouw naar grote motor ook achteras, vooras en remmen te upgraden.

Waarom zou je je OHV motor willen vervangen door een kleine OHC?

Groet, Dieter

hanskadett

vermogen boeit me niet maar de ohv motoren lopen veel soepeler en gezien mijn ohv lekt dacht ik vervang meteen van alles maar dan zonder een te grote operatie er van te maken meteen de assen en remmen vervangen heb ik weinig behoefte aan daarom een klein blokje is niet zo ingrijpend en duur

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.